Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا جمیل تسهیل گر باشگاه‌های کتابخوانی اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کودکان مانند یک لوح سفید و پاک هستند که هرچه روی آن لوح حک کنیم تا ابد در یاد و ذهن آن‌ها می‌ماند، و تاثیر مستقیم با رفتار آنها در بزرگسالی دارد، باید فرهنگ زیبای مطالعه را به کودکان بیاموزیم تا در آینده بتوانند به افراد موفقی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به هدف باشگاه‌های کتابخوانی که بالابردن سرانه‌ی مطالعه در کشور هستند، افزود: نیاز کودکان مناطق محروم به کتاب و اشخاصی که یاری گر آنها باشد بیشتر از سایران است، به همین دلیل بیش از ۲ سال است که فعالیت خود را در این مناطق شروع کرده ایم  و این امر باعث شد بچه‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی موفق شوند.

جمیل اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا، کودکان با تشکیل جلسات دوره ای، مطالعه و نقد کتاب خوانده شده می‌پرداختند، که همزمان با بررسی  و معرفی انواع کتاب از سوی اعضای باشگاه برای ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی انجام می‌شد.

این تسهیل گر باشگاه‌های کتابخوانی اندیمشک بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی زیادی از طرف اعضای باشگاه انجام می‌شود از جمله، شاهنامه خوانی، نقالی، نویسندگی و ساخت کلیپ‌های فرهنگی و آموزشی که به سبب هوش و استعداد سرشاری که این بچه‌ها داشتند توانستند با شرکت در مسابقات تئاتر خوزستان و پویش نامه‌ای به نویسنده، که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، موفق به کسب رتبه اول استانی و مقام کشوری بین ۲ هزار و ۷۵۰ نفر شرکت کنندگان این مسابقات شوند.

جمیل گفت: در این مدت سعی کردیم فضا‌های شاد و مفرحی برای بچه‌ها ایجاد کنیم تا هر چه بیشتر از قبل به مطالعه و کتابخوانی علاقمند شوند و در مناسبت‌های مختلف هر بار با اجرای برنامه‌ای خاص به بچه‌ها کتاب هدیه می‌دهیم تا بیشتر به مطالعه علاقمند شوند، که در شب یلدا با اجرای برنامه تئاتر به صورت نمایش خیابانی، کوچه به کوچه رفته و به کودکان کتاب هدیه دادیم و بسیار لذت بخش بود و باعث شد به باشگاه بپیوندند.

او تصریح کرد: کودکان سرمایه‌های کشور هستند فعالیت باشگاه‌ها به صورت داوطلبانه است و هیچ حمایتی از سوی دولت برای این مراکز تعریف نشد و کاملا مستقل از دولت عمل می‌کند و تسهیل گران در واقع در حال انجام کار جهادی هستند، بدون هیچ حقوق یا مزایایی، امیدواریم مسئولان توجه ویژه‌ای به آینده سازان این مرز و بوم داشته باشند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای کتاب مطالعه کتاب باشگاه ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی معتمدی و سید مهدی طباطبائی دوچرخه سواران مهریزی مسیر مهریز تا مشهد را برای ترویج هرچه بیشتر شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی رکاب زدند. رکابزنی مسیر هزار کیلومتری مهریز تا مشهد در هشت روز صورت خواهد گرفت.  این دوچرخه سواران ترویج وتشویق افراد به ورزش برای داشتن سلامتی در زندگی و خواندن کتاب را از اهداف خود می‌دانند.

دیگر خبرها

  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران