Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مجید فراهانی در جریان دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیستم دی ماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی و سالروز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی می‌دارم.

او افزود: امروز مهم‌ترین نمادهای به جا مانده از تلاش‌های او مانند مدرسه دارالفنون و دفتر کارش نیازمند توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یادگارهای موجود از امیرکبیر در تهران، مدرسه دارالفنون و دفتر کار وی بوده که متاسفانه به جای اینکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی باشد، اولی در اختیار آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر و یا محل استقرار پلیس در بازار استفاده می‌کنند.

فراهانی تاکید کرد: سال گذشته در این خصوص هم تذکر دادم و گفتم شهرداری تهران مسئولیت دارد تا در راستای مرمت و بازسازی این مدرسه تاریخی که عملا آغاز نظام آموزشی مدرن در کشور است کمک کند تا تاریخ و هویت نظام آموزشی در تهران زنده شود و می‌تواند برای گردشگران داخلی و خارجی هم بسیار جذاب باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: تلاش برای احیای مناسب این مدرسه کمترین کار ما برای زنده نگه داشتن نام امیرکبیر است. از شهرداری تهران می‌خواهم با توجه به اهمیت موضوع به این امر ورود کند و بر این اساس در اجرای بند ۳۰ ماده ۸۰ در خصوص لزوم مرمت و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه و دفتر کار امیرکبیر به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

او تصریح کرد: امیدوارم با ورود به موقع شهرداری تهران در آخرین روزهای سال ۹۹ و بازسازی و مرمت مدرسه دارالفنون و بازپس‌گیری دفتر کار امیرکبیر، این مجموعه و نماد توسعه شهر و کشور به تهران بازگردد.

کد خبر 578510 برچسب‌ها پلیس - نیروی انتظامی شهرداری امیر کبیر شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس نیروی انتظامی شهرداری امیر کبیر شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران دفتر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • هرجا و هر طور پلیس بخواهد
  • ورود جمعی از طلاب مدرسه دارالسلام تهران به قزوین
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • توضیحات زاکانی درباره نحوه کمک شهرداری تهران در طرح نور
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود