Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر اپوزیسیون روسیه از توییتر به خاطر مسدود کردن دائمی حساب کاربری رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا در پی حمله روز چهارشنبه به کنگره انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، در واکنش به مسدود شدن دائمی حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتر به دنبال حوادث ششم ژانویه در کنگره، الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه در توییتی گفت: به نظر من این اقدام یک سانسور بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دشمنان آزادی بیان در سراسر جهان از جمله در روسیه از این اقدام سوءاستفاده خواهند کرد. هر بار که لازم شود فردی را ساکت کنند، می‌گویند "این صرفا یک اقدام رایج است و حتی حساب کاربری ترامپ نیز مسدود شده است."

ناوالنی یکی از چهره های اپوزیسیون در روسیه است که به دلایل ضد فساد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشورش مبارزه کرده است. وی بارها بازداشت شده و راهپیمایی‌های اعتراضی متعددی را علیه فساد ادعا شده در داخل دولت مسکو رهبری کرده است.

ناوالنی در اوت ۲۰۲۰ در حالی که در یک پرواز داخلی در روسیه حضور داشت مسموم شد و برای درمان به بیمارستانی در برلین منتقل شد. منابع مختلف اعلام کردند که ناوالنی با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده بود.

این منتقد کرملین گفت: گرچه توییتر یک کمپانی خصوصی است اما در روسیه و چین نمونه‌های متعددی را از چنین کمپانی‌های خصوصی مشاهده کرده‌ایم که به بهترین دوستان دولت تبدیل شده‌اند و هنگامی که بحث سانسور به میان بیاید، فعال می‌شوند.

وی مدعی شد: قاتلان خونسردی چون پوتین و نیکولاس مادورو، دروغگوها و دزدانی چون دیمیتری مدودف حساب‌های توییتری دارند.

ناوالنی همچنین توییتر، این غول رسانه اجتماعی را به سانسور کردن متهم کرد و گفت: آنهایی که وجود کووید ۱۹ را انکار کردند آزادانه در فضای توییتر می‌چرخند و ارتباط برقرار می‌کنند. حرف‌ها و اظهارات آنها جان هزاران تن را گرفته است. اما این ترامپ بود که حساب کاربری‌اش به صورت علنی و برای خودنمایی مسدود شد. این اقدامات گزینشی نشان می‌دهد که این اقدام در حقیقت نوعی سانسور بوده است.

ناوالنی خودش را با ترامپ مقایسه کرد و گفت: یکی می‌تواند یک جواب درست از کرملین بگیرد که چرا به اسم من در تلویزیون روسیه اشاره نمی‌شود و من نباید اجازه داشته باشم در هیچ انتخاباتی شرکت کنم؟

این سیاستمدار روس تاکید کرد: توییتر باید یک نوع کمیته ایجاد کند تا بتواند چنین تصمیماتی را اتخاذ کند.

به دنبال حمله روز چهارشنبه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه بست. درست پیش از این حمله و در حالی که کنگره مشغول شمارش رسمی آرای الکترال و تایید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود، ترامپ در جمع معترضان سخنرانی کرد و گفت: ما به کنگره می‌رویم و سناتورها و قانونگذاران شجاع‌مان را تشویق می‌کنیم.

این خشونت‌ها و ناآرامی‌ها موقتا روند شمارش آرای الکترال را متوقف کرد اما ساعاتی بعد جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا تایید شد.  

توییتر جمعه شب به وقت آمریکا حساب کاربری دونالد ترامپ را به اتهام ترویج به خشونت مسدود کرد. این شبکه اجتماعی پیش‌تر و پس از هجوم گروهی از مردم به کنگره آمریکا همزمان با برگزاری جلسه تایید ریاست‌جمهوری جو بایدن، حساب کاربری ترامپ را تعلیق و سه پست او را حذف کرده بود.   

ترامپ یکی از مشهورترین چهره‌ها در توییتر بود و بخش اعظم ارتباطاتش با طرفدارنش از طریق این پلتفورم صورت می‌گرفت. او به راه اندازی یک پلتفورم جدید وعده داده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الکسی ناوالنی دونالد ترامپ توييتر حساب کاربری ترامپ رئیس جمهور مسدود شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.


سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.


او  از رانندگان خواست برای تردد ار مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • خبر ویژه در خصوص آزادسازی منابع مسدود شده ایران
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • محور کرج -چالوس مسدود شد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد