Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@22:12:07 GMT

کره جنوبی: موضوع کشتی توقیف شده جدی است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۲۷۷۹

کره جنوبی: موضوع کشتی توقیف شده جدی است

رویداد۲۴خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از مقامات وزارت خارجه این کشور افزود: «چوی» اوایل امروز از طریق قطر وارد ایران می‌شود. انتظار می‌رود وی با همتای خود و سایر مقامات عالی رتبه وزارت خارجه ایران دیدار کند و به هیات کره جنوبی که زودتر به تهران رفته است، بپیوندد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه‌ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست محیطی در خلیج فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت کره جنوبی در تهران روز چهارشنبه گذشته سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

چوی در فرودگاه بین المللی اینچئون واقع در غرب سئول به خبرنگاران گفت: امیدواریم که گفتگو‌های عمیق با مقامات اصلی انجام دهیم خواه این موضوع کنسولی باشد یا سایر مسائل مهم بین کره جنوبی و ایران.
بیشتر بخوانید: مذاکره مهم ۹ میلیارد دلاری در وزارت خارجه بر سر پول بلوکه‌شده در کره جنوبیمعاون وزیر خارجه کره جنوبی افزود: این سفر فرصت خوبی خواهد بود تا بار دیگر به وضوح آنچه دولت ایران می‌خواهد را بشنویم و تشخیص دهیم که (ما) چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و چه کاری را نمی‌توانیم انجام دهیم.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم روز دوشنبه گذشته در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره‌ای اظهار داشت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشور‌ها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد، لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آب‌های سایر کشور‌ها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کره جنوبی نفتکش انتخابات 1400 کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای در خصوص توقیف دارایی های این کشور در غرب هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: در صورت توقیف دارایی های روسیه، از منافع خود از جمله در دادگاه ها دفاع خواهیم کرد.

بیانیه صادره از سوی کرملین در این خصوص اضافه می کند: مصادره دارایی های روسیه میخ محکمی بر تابوت کل سیستم اقتصادی غرب خواهد بود. در صورت مصادره دارایی های روسیه در غرب، سرمایه گذاران و دولت های خارجی در مورد سرمایه گذاری در غرب دچار تردید خواهند شد.

از سوی دیگر وزارت خارجه این کشور هم امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نمی ماند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به گزارش های رسانه ای درباره احتمال عقب نشینی روسیه از مناطق جدید در ازای اموال مسدود شده خود در غرب تاکید کرد که روسیه با سرزمین خود معامله نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: دارایی های روسیه باید مصون بماند؛ در غیر این صورت سرقت غرب بی پاسخ نخواهد ماند.

براساس گزارش‌ها، دولت آمریکا متحدان خود را برای بهره‌برداری غیرقانونی از دارایی‌های خارجی روسیه تحت فشار قرار داده است.

نشریه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا سران گروه- ۷ را تحت فشار قرار داده تا طرح استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین را تا زمان نشست ماه ژوئن نهایی کنند.

به نوشته راشاتودی، انگلیس و کانادا هر دو از مصادره دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه به بهانه تأمین ارتش اوکراین و بازسازی آن حمایت می‌کنند، اما دو کشور فرانسه و آلمان هنوز در این باره ملاحظاتی دارند.

همچنین روسیه مسدود کردن حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ثروت ملی خود را غیرقانونی دانسته و هشدار داده است که هرگونه اقدام برای در این زمینه مجرمانه است و بدون پاسخ نمی‌ماند.

کد خبر 6091277

دیگر خبرها

  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین