Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست هم‌اندیشی بررسی ظرفیت‌های توسعه تجارت دریایی بنادر غرب هرمزگان، اظهار داشت: بندر لنگه؛ یکی از بنادر بسیار فعال، پویا و با بهره‌وری بالا است که در حوزه تجارت دریایی اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که تحریم کنندگان ایران؛ تلاش می‌کنند بازرگانی و تجارت کشور دچار محدودیت و انسداد شود، بندر لنگه با حداقل امکانات؛ حداکثر بهره‌وری را در زمینه صادرات غیرنفتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش صادرات غیرنفتی؛ نتیجه تلاش فعالان اقتصادی است و باید از تک تک آنها تقدیر کرد، گفت: ما به وضعیت موجود بندر لنگه که شرایط مناسبی هم دارد، بسنده نخواهیم کرد و در این راستا؛ توسعه، بهسازی و تجهیز بندر به گونه‌ای رقم خواهد خورد که زمینه رقابت پذیری بندر لنگه افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف افزایش ظرفیت و بهبود خدمات بندر لنگه؛ طرح جامع توسعه این بندر برای افق ۱۴۰۴ در هیأت عامل سازمان بنادر مصوب شده است.

راستاد افزود: در قالب طرح جامع توسعه بندر لنگه، پیش بینی‌هایی در حوزه‌ای مختلف زیربنایی و تجهیزاتی این بندر صورت گرفته که به عنوان یک سند بالادستی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به آسفالت معابر بندر لنگه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار داشت: در این زمینه؛ مطالعاتی صورت گرفته و مجوزهای زیست محیطی آن نیز در شرف اخذ است و تلاش خواهیم کرد مزاحمت‌های ترافیکی ورود و خروج به بندر را برای فضای شهری به حداقل برسانیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مشکلاتی در برخی از بنادر تجاری کشور وجود دارد که توسعه این بنادر در محدوده شهری محصور شده است، از این رو هرجایی که امکان داشته باشد به دنبال دسترسی اختصاصی هستیم و این امر برای بندر لنگه نیز صدق خواهد کرد.

وی به فرصت‌های ایجاد شده برای شناورهای فلزی و اشتغال ملوانان بومی بر روی این شناورها اشاره و اذعان داشت: چنانچه ملوانان؛ گواهینامه شناورهای چوبی دارند، برای ادامه فعالیت، آن را تبدیل به شناورهای فلزی کنند و قطعاً سازمان بنادر در این زمینه همکاری‌های لازم را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با بهسازی و نوسازی ناوگان سنتی به فلزی، گفت: مصوبه‌ای اخیراً در کمیسیون اقتصاد و متعاقب آن در دولت مطرح شده که به چگونگی این امر می‌پردازد و آنچه مسلم است سازمان بنادر؛ آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی؛ آمادگی اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده با حداقل سهم آورده و حداکثر یارانه را به متقاضیان (به شرط سفارش به شناورسازان داخلی) دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، احداث اسکله و زون گردشگری را از دیگر اقدامات سازمان بنادر در بنادر غرب استان عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد که در کنار تجارت دریایی، از ظرفیت گردشگری دریایی که برای تحقق آن مطالعات جامعی صورت گرفته است، بهره ببریم.

کد خبر 5118491

منبع: مهر

کلیدواژه: بندرلنگه هرمزگان بنادر و دریانوردی بندرلنگه سازمان بنادر و دریانوردی محمد راستاد قیمت دلار مصرف گاز فولاد بانک مرکزی ایران لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ویروس کرونا شاخص کل بورس تولید نفت قیمت نفت بورس تهران وزارت راه و شهرسازی بورس تورم سازمان بنادر و دریانوردی بندر لنگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت:در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیر‌فرهنگی جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری، سید‌محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان، داود آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و دیگر اعضا حضور داشتند.

سیدمحمدشروین اسبقیان با اشاره به اتفاقات اخیر در لیگ برتر و دستور وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پیگیری این موضوع تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال بلافاصله در پی این دستور جلسه‌ای با همکاران خود داشتند و قرار است جلسه‌ای نیز با قید فوریت با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان با رئیس فدراسیون و مسئولان ارکان انضباطی و اخلاقی این فدراسبون برگزار شود و امیدوارم با تدبیر و تصمیم‌گیری مناسب، راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ناهنجاریهای اخلاقی اتخاذ شود.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزشی جوانان اهمیت کارگروه جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این کارگروه از جمله مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که فعالیتش آغاز شده است و در راستای تسری ارزش‌های اخلاقی در فضای فرهنگ هواداری اثرات مثبتی خواهد داشت.

او ادامه داد: قرار است در قالب فعالیت‌های این کارگروه، چهار آیین‌نامه متناسب با ارتقا فرهنگ هواداری تدوین شود تا با عزم و اراده‌ی جدی از اتفاقات غیر‌فرهنگی جلوگیری شود.

در ادامه در خصوص آیین‌نامه‌ی تشکیل کانون هواداری که از فصل بعد به عنوان یک الزام برای باشگاه‌ها قرار خواهد داشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با اصلاح و تکمیل آیین‌نامه، برای اجرا، ابلاغ شود.

مریم کاظمی‌پور معاون توسعه‌ی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، تشکیل کانون هواداران باشگاه‌ها را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار داد و نسبت به قرارگرفتن معاونت بانوان در ساختار اداری کانون‌های هواداری نکاتی را مطرح کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی