Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بخشی از این بیانیه با اشاره به سخنان رهبری در ۱۹دی آمده است: تاکنون اهل سنت نقش مهمی را در همبستگی و اطاعت از ولی امر مسلمین جهان داشته و دارند و امروز با بینش و آگاهی که بین علمای اهل سنت و تشیع حکمفرما است، هرگز دشمنان توان رسیدن به اهداف شومشان را نخواهند داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما اهل سنت خراسان شمالی تابع رهنمودهای ولی فقیه هستیم و استفاده از واکسن آمریکایی و انگلیسی را جایز نمی دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تصریح دارد: همان‌گونه پدر عزیزمان فرمودند، ماهیچ‌گونه نیازی به واکسن آمریکایی و انگلیسی نداریم و دانشمندان و داروسازان کشور توانسته اند به گام های موفقیت آمیزی در تولید واکسن کرونای ایرانی برسند.

در این بیانیه همچنین آمده است: امروز اهل سنت ایران برابر قانون در مجلس شورای اسلامی مانند شیعیان به تناسب تعداد آرای خودشان نماینده دارند، درحالی که  پیش از انقلاب اسلامی تعداد نمایندگان اهل سنت کمتر از تعداد انگشتان یک دست بود و همچنین در مجلس خبرگان رهبری که وظیفه نظارت بر عملکرد عالی‌ترین مقام رسمی کشور را دارد، اهل تسنن دارای نمایندگانی است که توسط مردم هر منطقه انتخاب می‌شود که اینها همه از برکات اقدامات خداپسندانه و انقلاب امام خمینی وعنایت ولایت فقیه به ما در مدیریت کشور است.

علمای اهل سنت خراسان شمالی  در این بیانیه یادآور شدند: ما باید خداوند را شاکر باشیم که در سایه الطاف نظام جمهوری اسلامی و اوج شرافت و سربلندی زندگی می کنیم و امروزه تمامی مذاهب اسلامی به ویژه برادران اهل سنت در کشور از نعمت و امنیت برخوردار بوده و مشغول عبادت و ترویج مذاهب و معتقدات خود هستند و در این خصوص هیچگونه مشکل و مانعی وجود ندارد در حالی که در رژیم پهلوی تبلیغ و اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی جرم محسوب می شد و بسیاری از رهبران دینی و مذهب در زندان های پهلوی بودند.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

برچسب‌ها ترکمن راز و جرگلان مقام معظم رهبری اهل تسنن خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکمن راز و جرگلان مقام معظم رهبری ترکمن راز و جرگلان مقام معظم رهبری اهل تسنن خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد

محمد شاهدی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد : مسابقات فوتبال لیگ امیدهای خراسان شمالی به پایان رسید.

دبیر هیات فوتبال خراسان شمالی در ادامه گفت: تیم فوتبال پاس بجنورد ضمن کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، نماینده استان در رقابت‌ها کشوری شد.

کد خبر 6094654

دیگر خبرها

  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد