Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:48:10 GMT

نویسندگی، پایه و بنیان هنر صحنه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۳۰۹۹

نویسندگی، پایه و بنیان هنر صحنه‌ای

ایسنا/زنجان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان گفت: نمایش‌نامه‌نویسی از مهم‌ترین عناصر تئاتر است.

حسین نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی در استان زنجان، اظهار کرد: پایه و بنیان هر هنر صحنه‌ای و تصویری، نویسندگی است و هر چه در تهیه و تولید آثار در این زمینه قوی‌تر و مستحکم‌تر عمل کنیم، دستیابی به موفقیت نیز آسان‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نویسندگی و نمایش‌نامهنویسی از مهم‌ترین عناصر تئاتر است و در این زمینه در استان زنجان با وجود اینکه نویسندگان بسیار خوبی فعالیت می‌کنند، کمی با مشکل مواجه هستیم و سعی داریم با اجرای رویدادی مانند جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی یک انگیزه برای نویسندگان استان ایجاد کنیم.

این مسئول در رابطه با شرایط جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی، تصریح کرد: موضوعات جشنواره آزاد بوده و پرداختن به موضوعاتی مانند مضامین ملی، مذهبی، بهره‌گیری از دستمایه‌های فرهنگی، بومی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با استفاده صحیح از عناصر تشکیل‌دهنده درام در اولویت خواهد بود.

نجفی با اشاره به اینکه افراد آثار خود را می‌توانند به دبیرخانه جشنواره که انجمن هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است ارسال کنند، ادامه داد: نمایش‌نامه‌نویسان تا ۱۵ بهمنماه می‌توانند آن دسته از آثار خود را که چاپ نشده و در هیچ جشنواره یا مسابقه‌ای نیز شرکت‌ نکرده‌اند را، برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان، با بیان اینکه نمایش‌نامه‌نویسان جهت حضور در جشنواره باید فرم تکمیل شده جشنواره به همراه یک نسخه چاپی و یک فایل PDF از نمایش‌نامه مورد نظر را تا زمان تعیین شده، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، خاطرنشان کرد: ۲۰ بهمنماه آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایش‌نامه‌نویسی استان زنجان بوده و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره جهت هماهنگی می‌توانند با شماره ۰۹۳۷۱۱۸۵۸۹۰ تماس گرفته یا در پیام‌رسان واتس‌آپ پیام دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایشنامه تئاتر زنجان جشنواره نمایش نامه نویسی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار نامه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص اعمال پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی با انتشار نامه مذکور اعلام کرد: یک اتفاق مبارک و مؤثر برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری (عتف) بخشی ازجورچین (پازل) انگیزشی دوره جدید مدیریت وزارت (عتف).

بیشتر بخوانید: بخشنامه سازمان سنجش ابطال شد/ نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی غیرقانونی است

متن نامه به شرح زیر است:

مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نامه‌ای به محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: بازگشت به نامه شماره ۳۶۸۳۵۲/ و مورخ ۵ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص پایه‌های تشویقی اعضای هیأت علمی به استحضار می‌رساند:

با توجه به ماده (۷) تصویب نامه شماره ۱۶۰۷۱۶/ ت ۶۰۰۲۹ ه مورخ ۲ آذر ۱۴۰۱ هیأت وزیران، دستورالعمل اعطای پایه‌های تشویقی تا (۶۰ پایه) ازسوی آن وزارت خانه ابلاغ‌شده برای تمامی اعضای هیأت علمی که از طریق مراکز جذب وزارت‌خانه مربوطه به‌کار گرفته شده یا می‌شوند از سال هزار و چهارصد و ۲ قابلیت اجرایی یافته است.

بنابراین محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی تا (۷) پایه موضوع ماده پنجاه و سه آئین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی از تاریخ اجرای ماده مذکور لغو می‌گردد.

علی‌ای‌حال چنانچه احدی از اعضای مذکور در شرف بازنشستگی هستند در صورت رعایت ضوابط کلی اعطای پایه‌های مورد بحث که دستورالعمل مزبور تشریح گردیده موضوع اعمال پایه‌های تشویقی در محاسبه حقوق بازنشستگی قابل رسیدگی و اقدام خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228534 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود