Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا علاوه بر ارتکاب جنایات در عراق، شخصیت‌های مهم این کشور از جمله رئیس سازمان حشد شعبی آنرا هدف تحریم قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «علی التمیمی» حقوقدان عراقی راههای حقوقی برای شکایت از آمریکا و دونالد ترامپ رئیس آن به خاطر ارتکاب جنایاتش در عراق و نیز توقف دخالت‌های آن در امور عراق را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: عراق به خاطر اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم شخصیت‌های عراقی می‌تواند به سازمان ملل شکایت کند. تحریم‌های آمریکا علیه شخصیت‌های عراقی مغایر توافق میان عراق و آمریکا و نیز مغایر منشور سازمان ملل است.

این حقوقدان عراقی گفت: قرار بازداشت علیه ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی قابل اجراست و می توان از طریق «اینترپل» آنرا انجام داد. آمریکا همواره  قوانین را زیر پا می‌گذارد. عراق با ملحق شدن به «معاهده رم» درباره دادگاه کیفری بین المللی در راستای محاکمه آنانی که به آن آسیب زده‌اند، حرکت کند به ویژه اشغالگران آمریکایی که 25 تریلیون دلار به عراق خسارت وارد کردند.

الطائی: تحریم فالح الفیاض از سوی آمریکا واکنشی به برگزاری مراسم گسترده یادبود حاج قاسم و المهندس بود

«خالد الطائی» عضو مجمع عمومی مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به مصوبه یکسال پیش پارلمان عراق درخصوص لزوم خروج همه نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از خاک این کشور گفت: بایستی به مصوبه پارلمان در اخراج نیروهای بیگانه از عراق احترام گذاشته شود.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العهد عراق دولت این کشور را به تعلل در اجرای این مصوبه متهم کرد و گفت: جدیت نداشتن دولت کنونی یکی از علل تاخیر در اجرایی شدن مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از عراق است.

الطائی همچنین اقدام دولتِ در شرفِ پایان آمریکا برای وضع تحریم علیه شخصیت‌های عراقی و تداوم نقض حاکمیت عراق را تعجب برانگیز ندانست و گفت که اقدام دولت ترامپ در اعمال تحریم علیه «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی عراق واکنشی به برگزاری گسترده مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت فرماندهان «حاج قاسم سلیمانی» و «حاج ابومهدی المهندس» بود.

وی افزود: ترامپ می‌خواست با ارتکاب جنایت ترور فرماندهان شهید به زعم خود قدرت و سلطه خودش را بر منطقه اعمال کند.

صادقون: علت تحریم الفیاض درهم شکستن طرح‌های واشنگتن و اسرائیل از سوی حشد شعبی است

از سوی دیگر «فاضل الفتلاوی» عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق با اشاره به اقدام آمریکا در تحریم فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق هدف آنرا تشریح کرد.

وی افزود: تصمیم خزانه داری آمریکا در تحریم رئیس سازمان حشد شعبی عراق، قابل پیش بینی بود و تعجب آور نبود. آمریکا نابودی طرح‌های خود به دست حشد شعبی را برنمی‌تابد؛ زیرا نیروهای حشد شعبی طرح  آمریکا و اسرائیل یعنی داعش را در منطقه نابود کردند.

الفتلاوی تاکید کرد: آمریکا مجددا با تحریم شخصیت امنیتی وابسته به عراق، حاکمیت عراق را نقض کرد. حشد شعبی یک سازمان امنیتی عراقی است و هدف قرار دادن آن به مثابه اقدام علیه عراق و عراقیهاست.

تحلیلگر جهان عرب: آمریکا به دنبال هدف قرار دادن 5 کشور در منطقه است

«وفیق ابراهیم» تحلیلگر جهان عرب از بیروت گفت که آمریکا به دنبال ضربه زدن به اقتصاد پنج کشور ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن است.

وی افزود: پس از ناکامی طرح نظامی آمریکا در عراق و نیز در یمن، سوریه و لبنان به طرح خود برای ضربه زدن اقتصادی این کشورها روی آورد. این پنج کشور در معرض تحریم اقتصادی قرار گرفته‌اند. تحریم اقتصادی جایگزین طرح نظامی آمریکا شده است.

وفیق ابراهیم تاکید کرد: غرب خواهان این نیست که از نظر سیاسی و اقتصادی کشور عربی غیر از کشورهای حاشیه خلیج فارس که نفت استخراج  کرده و درآمد آنرا به غرب می‌دهند، قوی باشد. سیاست آمریکا دخالت در امور داخلی کشورهایی که در بالا ذکر شد یعنی عراق، ایران، سوریه، یمن و لبنان و وارد کردن فشار اقتصادی به این کشورها به جای جنگ نظامی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران

مسئول سابق واحد جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد گفته که ایران شبکه‌ای جهانی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است.

 

به گزارش فارس به نقل از «یودی لووی»، رئیس سابق بخش جنگ اقتصادی در سازمان جاسوسی موساد در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسرائیلی گفته چنانچه شرکای اسرائیل قصدی جدی برای تضعیف تهران دارند باید زیرساخت‌های نقل و انتقالات پولی این کشور را هدف قرار دهند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته «لوی» سال ۲۰۱۶ بعد از ۳۵ سال کار برای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل از سمتش به عنوان واحد جنگ اقتصادی موساد کناره‌گیری کرد.

مسئولیت لوی در دوران حضور در موساد تحقیق درباره گردش مالی دولت‌ها و گروه‌های متخاصم با اسرائیل شامل حماس، حزب‌الله و ایران بوده است.

او در این مصاحبه با تایمز اسرائیل از شرکا و متحدان اسرائیل خواسته «نوع متفاوتی از جنگ اقتصادی» را علیه جمهوری اسلامی ایران به کار بگیرند: جنگی که روی مردم ایران اثرگذار نباشد و در عین حال، مانع از انتقال پول از سوی ایران به گروه‌های متحدش در غرب آسیا شود.

لوی گفت: «طی سال‌های متمادی با هماهنگی قاسم سلیمانی، ایرانی‌ها زیرساختی باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها و انتقال پول به سراسر دنیا ایجاد کردند.»

این کارشناس سابق موساد تصریح کرد تحریم‌ها علیه ایران تا اندازه زیادی بی‌اثر بوده‌اند، زیرا آن‌ها تنها اعلام شده و هرگز اجرا نشده‌اند.

او گفت: «بسیاری از کشور‌ها در دنیا احساسشان این بود که تحریم‌های آمریکا انگیزه‌های سیاسی دارند.»

لوی اضافه کرد: «در صدر آن‌ها کشور‌های اروپایی قرار داشتند که احساسشان این بود که آن‌ها بابت تجارت با ایران تحت فشار‌های شدید قرار می‌گیرند و حتی مجازات می‌شوند در حالی که آمریکا هیچ تحریمی علیه برخی کشور‌های دیگر مانند قطر که در آنجا منافع دارد اعمال نمی‌کند.»

تایمز اسرائیل نوشته گزارش‌ها حاکی است ایران به طرز فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های نفتی مهارت کسب کرده است.

در یک جلسه استماع در کنگره آمریکا در ماه دسامبر، «کلیر جانگمن»، یکی از مقام‌های گروه موسوم به «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوآنی) گفت که درآمد‌های نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده است.

گروه «یو‌آنی» که ارتباطاتی با دولت آمریکا و رژیم اسرائیل دارد گروهی متشکل از مقام‌های سابق امنیتی، دیپلمات‌ها و محققان آمریکایی است که هدف خود را فشار بر برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند.

یانگمن در آن جلسه مدعی شد که برآورد‌ها حاکی است حدود ۳۰۰ کشتی تحت مالکیت و تحت پرچم کشور‌های مختلف در حال حاضر نفت ایران را حمل و آن‌ها را به مقصد می‌رسانند.

دیگر خبرها

  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد