Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید نمکی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران چرایی ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سعید نمکی صبح امروز در جلسه استانی مقابله با کرونا مازندران اظهار کرد: توصیه رهبر انقلاب اسلامی در خصوص منع واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاملا دلسوزانه برای مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در این دوران خیلی برای جابجایی پول برای واردات دارو به ما ظلم کردند و نمونه اش پول بلوکه شده ما در کره جنوبی است که بخاطر آمریکایی‌ها اجازه جابجایی پول را نداریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آمریکا که برای بیمار ما اجازه واردات دارو را نمی دهد چطور می تواند برای انسان‌های سالم ما اجازه دارو را بدهد!

این مسئول با اشاره به اینکه ما در کشورهای مختلف پول داشتیم، اما آمریکایی‌ها اجازه ندادند برای بیمار مستاصل دارو جابجا کنیم، ادامه داد: در طول این مدت سختی‌های بسیاری کشیدیم، ۹۹ درصد از سختی ما به خاطر ظلمی است که آمریکایی‌ها کردند.

نمکی تصریح کرد: کره‌ای‌ها به واسطه فشار آمریکایی‌ها ۱۰ بار ما را سرکار گذاشتند. یک ماه و نیم برای تبدیل پول و چرخش در بانک کره‌ای به آمریکایی معطل شدیم. حالا چطور می‌شود رهبر یک کشوری که مظلوم واقع شده، باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات گردش پول برای دارو نمیداد امروز برای افراد سالم ما واکسن هدیه کند؟ این را می‌شود باور کرد؟ کدام عقل سلیمی باور می‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: واکسنی که به روش mRNA در حال ساخت است تردیدهایی در مورد آن مطرح است و در آمریکا مقالاتی چاپ شده است که واکسن بر پایه mRNA می‌تواند عوارضی همچون خودایمنی ایجاد کند، این واکسن را خیلی‌ها در آمریکا و اروپا نمی‌زنند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور