Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: تحلیل دقیق یافته‌های حاصل از افکارسنجی عمومی، زمینه نگاه واقع بینانه برای احصای دقیق مسائل گیلان را ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد محمدی» امروز (یکشنبه، ۲۱ دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز فعالیت سامانه «رصدنما» در استان گیلان، اظهار کرد: امروز سرعت انتشار اخبار و اطلاعات در جهان بسیار بیشتر سرعت تحلیل آن‌ها و «رصد نما» به دنبال آن است تا تحلیل‌های جامع از افکارسنجی‌های انجام شده در سطح استان گیلان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول موسسه افکارسنجی سنجه سامانه بهره‌مندی از شیوه دیتاژورنالیسم (روزنامه‌نگاری داده‌محور) را رویکرد فعالیت سامانه «رصد نما» دانست و تصریح کرد: بمباران اطلاعاتی در سطح جهان باعث شده است تا مردم، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نه با کمبود اطلاعات که با حجم عظیمی از داده‌ها مواجه شوند که دیتاژورنالیسم به پالایش این داده‌ها کمک می‌کند.

 

وی روزنامه‌نگاری داده‌محور را نوین‌ترین شیوه انتقال اطلاعات در فضای رسانه‌ای دانست و ابراز داشت: به دنبال آن هستیم تا سامانه «رصد نما» رسانه‌ای برای خروج از سردرگمی‌های ناشی از بمباران اطلاعاتی و فرصتی برای دریافت داده‌‍ های آگاهانه و راهگشا برای عموم جامعه باشد.

 

محمدی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مخاطبان سامانه «رصد نما» هستند گفت: این اقشار با دسترسی آزاد به یافته‌های پژوهشی ارائه شده می‌توانند با نگاهی عمیق‌تر محیط پیرامون خود را تجزیه و تحلیل کنند.

 

مسئول موسسه افکارسنجی سنجه سامانه، رصد جامع، دقیق و فراگیر جامعه در استان گیلان را هدف این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: تحلیل دقیق یافته‌های حاصل از افکارسنجی عمومی، زمینه نگاه واقع بینانه برای احصای دقیق مسائل گیلان را ایجاد می‌کند.

 

وی با اعلام اینکه داده‌های ارائه شده در سامانه «رصد نما» برگرفته از افکارسنجی‌های انجام شده توسط موسسه سنجه سامانه به عنوان فعال‌ترین مرکز افکارسنجی استان گیلان است، اذعان کرد: این داده‌ها با استفاده از روش‌های نوین آماری و تحلیلی، شرایط جامعه گیلانی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... مورد پایش قرار می‌دهد.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: رصد نما افکارسنجی محمد محمدی استان گیلان رصد نما داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، امیرحجت مرادی، مدیرعامل مؤسسه تسنیم قرآن و عترت گیلان در گفت‌وگویی از آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد و اظهار کرد: سومین دوره مسابقات تیمی حافظان و قاریان قرآن کریم «ضحی» گرامیداشت شهدای قرآنی گیلان این دوره در قالب لیگ در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های این دوره شامل حفظ جزء۳۰، حفظ سه،  پنج، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل و قرائت و حفظ موضوعی(مسطورا) است؛ مسابقات گروه‌های ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل به صورت لیگ و گروه‌های قرائت و حفظ جزء ۳۰، سه جزء و پنج جزء به‌صورت یک مرحله‌ای(جام قهرمانی) برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در رشته‌های حفظ اجزاء همه اعضای تیم یکسان و از ابتدای قرآن نظیر سه جزء اول، پنج جزء اول و غیره است، گفت: در رشته قرائت آقایان ترکیب تیم شامل یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل، یک نفر مؤذن و در بخش بانوان یک نفر تحقیق، یک نفر ترتیل و یک نفر دعاخوان است؛ رشته حفظ موضوعی بر اساس طرح زندگی با آیه‌ها «مسطورا» شامل حفظ و مفاهیم از کتاب مسطورا خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین دوره جام قرآنی «ضحی» استان گیلان بیان کرد: در این دوره تیم‌ها توسط شخصیت‌های حقوقی شامل تشکل‌های قرآنی، مجموعه‌های فرهنگی دینی، مدارس یا شخصیت‌های حقیقی نظیر اساتید، حافظان و قاریان تشکیل می‌شود؛ هر تیم از سه عضو(متسابق) و یک سرپرست تشکیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه هفته قرآن و عترت گیلان با بیان اینکه در شخصیت‌های حقوقی مدیر تشکل به عنوان سرپرست تعیین و در شخصیت‌های حقیقی مربی یا یکی از اعضای تیم به عنوان سرپرست معرفی می‌شود، تصریح کرد: ضوابط و آیین‌نامه داوری مسابقات مطابق آیین‌نامه مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران (اوقاف) است.

وی افزود: همه تیم‌ها باید امتیاز ۷۰ را کسب کنند و معدل تیم نباید از ۷۰ کمتر باشد؛ تیم‌هایی که امتیاز کمتر از ۷۰ را کسب کنند در مراحل بعدی یک گروه سقوط خواهند کرد. 

مرادی گفت: ثبت‌نام این مسابقات آغاز شده و تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تکمیل و ارسال فرم مشخصات از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۱۱۱۴۹۳۴۵۷ نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
  انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند