Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ نایب‌رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد گفت: اگر بتوانیم قیمت‌های مصوب سامانه۷۲۴ ویژه مناطق پنج‌گانه را به قیمت‌های واقعی برسانیم شاید بتوان از انجام معاملات غیرقانونی جلوگیری کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، در اواسط سال با ورود خود دادستانی استان یزد، بسیاری از دفاتر املاک غیرقانونی پلمب و بعضا دلالانی که موجب افزایش بی‌رویه قیمت شدند شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگستری استان یزد با راه‌اندازی سامانه یکپارچه معاملات سیما 724 قصد کنترل قیمت‌ها را داشت، دفاتر املاک ملزم شدند که تمام معاملات خود را در این سامانه انجام دهند تا دیگر معاملات صوری که سبب افزایش قیمت می‌شد صورت نگیرد.

این سامانه امکاناتی داشت که بسیار مناسب بود اما به نظر می‌رسد نواقصی هم داشته باشد که باید برای رفع آن چاره‌ای کرد تا همگان ملزم به ثبت معاملات شوند و شاهد افزایش غیرقانونی قیمت املاک نباشیم.

غلام‌حسین دشتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد در خصوص معاملاتی که به صورت غیرقانونی و بالاتر از قیمت‌های مصوب انجام می‌شود اظهار داشت: طبق سامانه 724 همه دفاتر املاک ملزم به ثبت معامله خود در سامانه هستند.

وی گفت: اتحادیه املاک در استان یزد بر دفاتر و واحدهای مشاوره املاک بازرسی دارد تا بر اساس سامانه 724 معاملات خود را انجام دهند.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد خاطر نشان کرد: معاملات در واحدهای املاک یزد بر اساس قیمت‌گذاری مصوب در سامانه 724 ویژه مناطق پنج‌گانه فعالیت می‌کنند.

دشتی‌نژاد بیان کرد: اما متاسفانه برخی از مالکان به دلیل اینکه قیمت‌ها را قبول ندارند به صورت غیر قانونی و زیرزمینی اقدام به فروش ملک خود می‌کنند که هیچ گونه نمی‌توان بر آن نظارت کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه قبلا کدرهگیری برای ثبت اموال در اداره دارایی نیاز بود که مردم مجبور بودند آن کد را برای ثبت املاک خود داشته باشند اما اکنون این کد الزامی ندارد و مالک و خریدار خارج از دفاتر املاک معامله خود را انجام می‌دهند.

2 نماینده مجلس: فساد و تخلفات گسترده در مشاوران املاک رسوخ کرده/نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک: مشکل مسکن خود مجلس است 400 جواز کسب مشاوران املاک در زنجان باطل شد اتحادیه املاک همواره بر اجرای قانون اصرار دارد

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد افزود: کدرهگیری یک سامانه کشوری بود که همه بر آن مکلف بودند، الان بر اساس لغو کد توسط دیوان عدالت اداری این کد الزام‌آور نیست، در جلسات ما تلاش کردیم که در رابطه با سامانه 724 در دفاتر رسمی یا ادارات دارایی طبق شیوه قبل عمل شود اما هنوز انجام نشده است.

دشتی‌نژاد عنوان کرد: اگر الزام شود و بازرسان کار خود را انجام دهند اتحادیه املاک بهتر می‌تواند بر قیمت‌گذاری‌ها نظارت داشته و از افزایش قیمت بی‌رویه جلوگیری کنند، البته افزایش دلار و سکه قطعا بر افزایش قیمت ملک موثر است.

وی گفت: اگر قیمت‌های سایت به واقعیت نزدیک‌تر بشود می‌توان از معاملات زیرزمینی و غیرقانونی جلوگیری کرد، متاسفانه مالکین و فروشندگان معتقدند قیمت‌های سامانه نازل و پایین است و با قیمت واقعی همخوانی ندارد بنابراین تمکین نمی‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد ادامه داد: بنگاه‌های املاک هم ناراضی هستند، زیرا بعضاً کارشناسان و مشاورین املاک ما معاملاتی را پیگیری کردند و مصّر بر قیمت سامانه بودند اما مالک تمکین نکردند و متاسفانه خریدار حاضر بوده است با قیمت بالاتر بخرد در نتیجه طبق دستور بنگاه قادر به انجام معامله نبوده و معامله در دفتر انجام نشده است ولی خریدار و مالک به صورت زیرزمینی خودشان معامله کردند.

دشتی‌نژاد تصریح کرد: اکنون چون الزامی هم برای ثبت معامله با ارائه کد ویژه سامانه 724 نیست، نمی‌توان این اتفاقات و معاملات را نظارت و کنترل کرد و متاسفانه بعضاً مالکان زمین‌ها از کارشناسان شکایت کرده که چرا قیمت ملک را پایین تعیین کردند.

انتهای پیام/781/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاتر املاک دشتی نژاد سامانه 724 قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: تمام نقل و انتقالات ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن توسط دفاتر اسناد رسمی و مشاوران املاک ممنوع بوده و با متخلفان از طریق مراجع ذیربط برخورد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزارش تسنیم از شیراز، مهدی پوربهی گفت: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن تخصیص واحد به متقاضیان در مرحله پایانی اجرای پروژه صورت خواهد پذیرفت و انعقاد قرارداد و واگذاری واحد‌ها تا مرحله پایانی پروژه امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: بار‌ها از سوی شرکت عمران صدرا اعلام شده است که اگر متقاضی به دلیل تکمیل نشدن مبالغ یا ناتوانی در واریز سهم آورده خود تمایل به ادامه مراحل پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نداشته باشد، باید نسبت به انصراف از طرح اقدام کند، لذا واگذاری یا انتقال آن به افراد دیگر غیرقانونی است، اما متأسفانه شاهد خرید و فروش غیرقانونی ثبت‌نام‌ها توسط مشاوران املاک هستیم که تمام عواقب آن برعهده خریداران و فروشندگان است.

پوربهی با اشاره به ماده 3 آیین نامه اجرایی طرح نهضت ملی مسکن که مقرر شد، همه امور مربوط به این طرح، مطابق با دستورالعمل‌ها و نمونه قرارداد‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد، ادامه داد: با عنایت به ماده 23 قانون پیش فروش ساختمان، اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی کنند، به حبس از 45 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر صدرا، به دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک اخطار داد و تاکید کرد: پیرو مکاتبات قبلی با توجه به ممنوعیت هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن و پیشگیری از تبعات آتی و طرح دعاوی متعدد در این بخش نسبت به ثبت نقل و انتقال و انجام هرگونه معامله مربوط به واحد‌های مذکور و ثبت رسمی آنها در دفاتر اسناد رسمی و مشاورین املاک خودداری کنند.

انتهای پیام/424

 

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!