Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@00:33:15 GMT

قیمت مسکن به سایت‌ها بازمی‌گردد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۴۲۸۰

قیمت مسکن به سایت‌ها بازمی‌گردد؟

ایتنا - مخالفان حذف قیمت‌ها می‌گویند که سانسور قیمت، تنها باعث زحمت متقاضیان می‌شود و راه را برای شفافیت بازار می‌بنند که به سوءاستفاده برخی سوداگران می‌انجامد.
پس از هشت ماه ممنوعیت، قیمت خودرو در آگهی‌های اینترنتی قابل مشاهده شد و با توجه به رایزنی‌ها احتمال درج قیمت مسکن در آینده نزدیک هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، از عصر پنجشنبه ۱۸ دی ماه پس از ممنوعیت هشت ماهه، قیمت خودرو به پلتفرم‌های آگهی آنلاین بازگردانده شد. ممنوعیت درج قیمت خودرو و مسکن از اردیبهشت ماه سال جاری ایجاد شده بود. البته هنوز قیمت مسکن در آگهی‌های اینترنتی قابل مشاهده نیست ولی شنیده می‌شود که ممکن است نرخ‌های مسکن هم به سایت‌ها برگردد.

به دنبال التهاب بازارهای مسکن و خودرو، دادستانی با هدف کنترل قیمت‌ها از اردیبهشت امسال، درج قیمت در سایت‌های فروش ملک و اتومبیل را ممنوع کرد. هرچند از آن زمان تا کنون قیمت خودرو حدود ۳۵ درصد و قیمت خانه در تهران تا آبان ماه، هر ماه حدود ۱۰ درصد و به طور کلی ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ رشدی که البته در آذرماه متوقف و حتی نرخ رشد ماهانه ۱.۱ درصد منفی شد. با این حال گروهی از کارشناسان معتقدند که علت صفر رسیدن تورم ماهیانه بازارمسکن، حذف قیمت در آگهی ها نبوده بلکه این مساله ازاحتمال احیای مجدد برجام و کاهش نرخ ارز نشأت می گیرد.

به دنبال ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو در سایت‌ها، از اواخر شهریورماه نیز طبق اعلام دادستانی، افرادی که قصد درج آگهی در سامانه های فروش مسکن و خودرو را دارند باید در سامانه امتا احراز هویت شوند. این در حالی است که در روزهای اخیر فعالان کسب و کارهای مجازی بیان کردند کاربران، اقبال چندانی به سامانه امتا نشان نمی دهند.

مخالفان حذف قیمت‌ها می‌گویند که سانسور قیمت، تنها باعث زحمت متقاضیان می‌شود و راه را برای شفافیت بازار می‌بنند که به سوءاستفاده برخی سوداگران می‌انجامد.

با این حال، موافقان عدم درج قیمت‌ها از جمله مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک ـ با این استدلال که بازار مسکن از آگهی‌های بدون هویت ضربه می‌بیند معتقد است که درج قیمت در سایتها منجر به رقابت نرخگذاری در بازار املاک می‌شود و هرکس هر نرخی دلش بخواهد بر روی خانه خود می گذارد.

پس از برگزاری جلساتی با حضور فعالان کسب و کارهای مجازی در مرکز پژوهشهای مجلس، در روزهای اخیر مهدی طغیانی ـ نماینده مجلس ـ از موافقت بهارستانی ها با بازگشت قیمت مسکن و خودرو به پلت‌فرم‌ها و آگهی‌های آنلاین خبر داده بود. هرچند رضا الفت ـ عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی ـ گفت با توجه به اینکه ثبت قیمت در سایتهای فروش اینترنتی با دستور قضایی ممنوع شده باید از همان طریق هم ممنوعیت آن برطرف شود، اما هنوز چیزی در این زمینه ابلاغ نشده است.

به هر ترتیب از عصر پنجشنبه ۱۸ در ماه ۱۳۹۹ قیمت خودرو به آگهی های سایتها و اپلیکیشنها بازگشته و یکی از فعالان سایت‌های ملکی به ایسنا گفت که رایزنی‌هایی برای درج قیمت مسکن نیز در جریان است و احتمالا به زودی ممنوعیت مشاهده قیمت مسکن برداشته خواهد شد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: سایت دیوار مسکن و خودرو قیمت خودرو قیمت مسکن درج قیمت آگهی ها سایت ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان

کلنگ‌ ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان با حضور دستیار مردمی‌سازی دولت و استاندار کرمان به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در حاشیه کلنگ‌زنی ۳۸۶۴ قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان اظهار کرد: این سایت ۲۷۸ هکتار است و برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام متقاضیان در رفسنجان، یک قطعه زمین ۶۰۰ هکتاری نیز افزوده شده است.

وی از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده است و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

به گفته رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، رفسنجان دارای حدود ۱۰ هزار متقاضی طرح ملی مسکن و جوانی جمعیت است که در دو سایت ۲۷۸ هکتاری و ۶۰۰ هکتاری مستقر خواهند شد و برای آن‌ها فضای سبز، خدمات آموزشی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 748822

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟