Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - بررسی آمار تجارت خارجی در دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۸۰ هزار تن کاتد و قطعات کاتد مس به ارزش ۵۱۲ میلیون دلار است.

برپایه آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است، میانگین قیمت هر تن کاتد مس صادراتی ۶ هزار و ۳۹۴ دلار ثبت شد.

کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس که خلوص بالا دارند و برای آلیاژ مس استفاده می­ شود، از کاتدهای مسی برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج ، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می شود و علاوه براینکه در صنایع سیم، کابل و ترانسفورماتور کاربرد وسیعی دارد، در حمل و نقل ، وسایل برقی و ماشین آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس داده های مقدماتی وزارت صنعت، میزان تولید کاتد مس در دوره ۹ ماهه امسال به رقم ۱۹۲ هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

جداول مورد بررسی گویای آن است که در دوره هشت ماهه امسال نیز در زمینه تولید کاتد مس رشد ۷.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته محقق شد و به رقم ۱۸۸.۹ هزار تن رسید. ضمن اینکه در دوره فروردین لغایت آبان ماه پارسال در مجموع ۱۷۶.۳ هزار تن کاتد مس تولید شده بود.

اتاق بازرگانی تهران در بررسی خود از آمار تجارت خارجی آورده است، امسال در ۹ ماهه در بین ۳۰ قلم کالای مهم صادراتی بدون احتساب کالاهای صادراتی به عراق، صادرات کاتد و قطعات کاتد مس در جدول مربوطه جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.  

آمار تجارت خارجی ایران در هشت ماهه امسال نشان داد که حدود ۲۹۲.۵ میلیون دلار صادرات ایران به چین (معادل ۶.۶ درصداز کل صادرات به این کشور) به صدور کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه اختصاص داشت.

آمار گمرک گویای آن است که در دوره هشت ماهه امسال ۴۵.۶ هزار تن کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده به چین صادر شده که میانگین قیمت آن هر تن ۶ هزار و ۴۱۴ دلار ثبت شد.

همچنین هشت ماهه منتهی به آبان ۹۹ نیز هندی‌ها در بخش واردات غیرنفتی خود از ایران بیشترین سهم را به خرید کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با ۶۵.۴ میلیون دلار اختصاص دادند.

 هند در هشت ماهه امسال حدود ۴۵۱ میلیون دلار از ایران کالاهای غیر نفتی خریداری کرد که سهم نخست آن مربوط کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با ۱۴.۵ درصد بود.

بررسی های اتاق بازرگانی تهران گویای آن است که متوسط قیمت صادراتی این محصول به هند ۶ هزار و ۴۰۷ دلار به ازای هر تن ثبت شده و ارزیابی صورت گرفته نشان می دهد که در دوره این گزارش بیش از ۹۳ درصد ارزش صادرات کالای غیر نفتی ایران به هند مربوط به ۵۰ قلم کالا بود.

به گزارش ایرنا، آمار تجارت خارجی در بخش معدن وصنایع معدنی در سال ۹۸ گویای آن است که میزان صادرات مس و تولیدات پایین دستی آن بالغ بر یک میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۵۱۵ دلار ثبت شد.

برچسب ها: صادرات ، وزارت صنعت و معدن و تجارت ، علیرضا رزم حسینی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Lfh

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: صادرات وزارت صنعت و معدن و تجارت علیرضا رزم حسینی آمار تجارت خارجی گویای آن هشت ماهه امسال میلیون دلار ۶ هزار هزار تن تن کاتد کاتد مس ۹ ماهه ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طلا تنها یک روز توانست زیر کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار بماند و بلافاصله دوباره افزایش یافت و در کانال ۲ هزار و ۳۰۰ دلار قرار گرفت.

بر همین اساس، در آخرین معاملات بازار جهانی طلا، اونس طلا با رشد ۳۰ دلاری، به عدد ۲ هزار ۳۲۲ دلار رسید.

گزارش روند بازار طلا حاکی از آن است که طلا طی یک هفته گذشته ۳ دلار گران شده است. عملکرد یک ماهه طلا اما رشد ۴۲ دلاری قیمت اونس طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش رویترز، کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901879

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • شگفتی از دستمزد میلیون دلاری بازیکن سابق استقلال
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳