Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اظهارات دکتر کرمانپور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر اینکه کیت تشخیصی کرونای امنگلیسی فقط در تهران وجود دارد، اظهار داشت: در مجموع دو نوع کیت تشخیصی پی سی آر و سریع برای تایید یا عدم تایید ابتلا به کرونا وجود دارد.

وی در توضیح کیت تشخیصی پی سی آر گفت: این کیت سه بخش هسته مرکزی، پوسته و زبانه‌ها یا اندامک‌های S، N و E ویروس را تحت آزمایش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کرونای انگلیسی جهش بر روی زبانه S صورت گرفته است بنابراین شانس اینکه کیت‌های تشخیصی نتوانند عملکرد مناسبی داشت باشند کم است و می‌توانن با دو روش دیگر آن را تشخیص دهند اگر ما کمی حساسیت کیت‌ها را افزایش دهیم قابل استفاده است، ولی این حرف به معنای آن نیست که کیت‌های موجود در شهرستان‌ها قابلیت شناسایی کرونا را ندارند بلکه کیت‌های موجود در کشور می‌تواند کرونای موجود در کشور را تشخیص دهد.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بر تولید مازاد کیت تشخیصی کرونا و مجوز برای صادرات تاکید کرده و گفت: برای تشخیص کرونای انگلیسی کیت خاصی تولید نمی‌شود بلکه قدرت تشخیصی کیت باید در این جهش دچار آسیب نشود که در مجموع این آسیب وجود ندارد، ولی می‌توان کیفیت کیت‌ها را بالاتر برد. اگرچه در کیت‌های تشخیصی داخلی هم تفاوت کیفیت وجود دارد برخی قدرت بیشتر و برخی قدرت کمتر دارند به هر ترتیب ما با چالش کیت در داخل کشور مواجه نیستیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما از کواکس واکسن کرونا را خریداری کرده ایم اظهار داشت: کواکس برای ۱۰ درصد اولویت جمعیتی به ایران واکسن می‌دهد. این اتحادیه پول واکسن‌ها را دریافت کرده و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت پیگیر واردات آن به کشور است. حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود و اولویت بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا این واکسن به ترتیب برای کادر درمان، جانبازان شیمیایی، افراد در معرض خطر، افراد مسن و پرخطر و گروه‌های ۳ و ۴ تزریق خواهد شد.

قانعی تاکید کرد: ابتدا باید برای واکسیناسیون اضطراری، واکسن لازم به کشور وارد شود. پس از تزریق گروه‌های اولویت دار که در شرایط اضطرار قرار دارند با ساخت واکسن، واکسیناسیون عمومی انجام خواهد شد.

وی درباره واکسن کرونای کوبایی اظهار داشت: این واکسن از جنس نوترکیب است و پیش از این نیز کوبا و ایران در ساخت واکسن هپاتیت بی همکاری و انتقال فناوری داشته اند. ایران به تمام کشور‌ها اعلام کرد حاضر نیست هیچ واکسنی را بر روی ایرانیان تست کند مگر اینکه واکسن در داخل کشور تولید شده باشد و کوبا پذیرفت تا در داخل ایران در تولید واکسن با ما همکاری کند. کوبا یکی از کشور‌های شناخته شده بین المللی در تولید واکسن است ضمن اینکه دانش فنی بالایی دارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا کیت تشخیصی کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی

به گزارش همشهری‌آنلاین، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامدهای جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران اما علاقه جهانی به پهپادهای ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپادهای به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش تصریح کرد: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

«فابیان هینز» پژوهشگر دفاعی و نظامی در موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، معتقد است: بیشتر کشورهایی که به پهپادهای ایرانی علاقه مند هستند، می‌خواهند از آنها در مقابل دشمنان توانمندی همچون آمریکا و اسرائیل استفاده کنند. برای این کشورها قابلیت‌های دشمنان پیشرفته‌ همچون ایالات متحده در رهگیری این تسلیحات چندان نگران کننده نیست. پهپادهای تهاجمی ایرانی کارایی خود را به خوبی اثبات کرده‌اند.

«ساموئل بندت» کارشناس هوش مصنوعی و سیستم‌های بدون سرنشین در اندیشکده CNA در واشنگتن نیز عنوان داشت که مخالفت‌های اسرائیل هم بر بازار فروش ایران به‌ویژه به کشورهایی که به دنبال اتخاذ رویکرد سیاسی و نظامی مستقل از غرب هستند، تأثیر نخواهد گذاشت.

این گزارش با بیان جزئیاتی از تعداد و نوع پهپادها و موشک‌های مورد استفاده ایران در «وعده صادق» مدعی شد که ایران ۱۷۰ پهپاد شاهد ۱۳۱ و شاهد ۱۳۶ را در کنار بیش از ۳۰ موشک کروز و بیشتر از ۱۲۰ موشک بالستیک به سمت اهدافی در اسرائیل شلیک کرد. طبق این تحلیل، در سال‌های اخیر خانواده پهپادهای شاهد به دلیل استفاده موفق در چند سناریوی عملیاتی توجه گسترده‌ای را در جهان به خود جلب کرده‌اند که مهمترین محل نمایش آن‌ها در اوکراین بوده است.

«ژان مارک ریکلی» رئیس بخش ارزیابی ریسک‌های جهانی و نوظهور در مرکز سیاست‌های امنیتی ژنو هم به Breaking Defence مدعی شد: اوکراین ویترین قدرتمندی را برای پهپاد شاهد ارائه کرد ضمن آنکه حتی اگر این پهپادها در حمله به اسرائیل شکست خورده باشند، آن ها اثبات کردند که هزینه قابل توجهی را به طرف مقابل تحمیل می‌کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از موشک‌های گران‌قیمت برای نابودی این پهپادهای ارزان هزینه زیادی را به بار می‌آورد مهمتر آنکه توانمندی‌های مدافع را از بین می‌برد. در مورد اسرائیل هم انهدام پهپادها هزینه‌ای بیشتر از پهپادها را در بر داشت.

ریکلی با بیان اینکه محاسبه فوق، پهپادهای ایران را برای بسیاری از خریداران بین المللی جذاب کرده است، افزود: بازار بالقوه ایران شامل کشورهایی می‌شوند که از سوی غرب تحریم شده‌اند یا هراسی از تحریم آن‌ها ندارند و مایل هم نیستند شرایط غربی‌ها هنگام فروش تسلیحات را بپذیرند.

طبق این گزارش، علاقه به خرید پهپادهای ایرانی حتی پس از بحث‌ها و انکارهای فراوان در مورد استفاده روسیه از این پرنده‌ها علیه اوکراین بیشتر هم شد. چند ماه بعد از آن یک مقام ارشد ایرانی اعلام کرد که ۲۲ کشور به خرید پهپادهای ساخت ایران ابراز علاقه کرده‌اند. «یوآو گالانت» وزیر دفاع اسرائیل هم در ماه فوریه مدعی شد که ۵۰ کشور در حال مذاکره با تهران برای خرید موشک و پهپادهای این کشور هستند.

حتی یکی از کارشناسان «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» هم عنوان داشت که «اکنون پهپادهای ایرانی در چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای جنوبی در میدان عملیات حضور دارند.»

این گزارش در زمینه رقبای ایران در بازار پهپادها نیز آورده است: تحلیلگران پهپادهای ایرانی را راه حلی کم هزینه‌تر می‌دانند. ... با اینکه چین در صدر صادرات حوزه پهپاد قرار دارد اما کارشناسان می‌گویند که ایران فراتر از پکن است و رقبای اندکی هم در بازار خاص خود دارد.

هینز در این رابطه تاکید کرد که ایران در رده پهپادهای برد بلند، جنگی و انتحاری کارآمدی اثبات شده‌ای دارد. ضمن آنکه در واقعیت هم شرکت‌های چندانی در این بازار مطرح هستند.

طبق تحلیل فوق، وقتی بسیاری از کارشناسان برای نخستین بار با گزارش‌هایی در مورد وابستگی روسیه به پهپادهای ایران برخورد کردند، شگفت‌زده شدند.

کد خبر 849636 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل هواپیما - پهپاد خبر ویژه اسرائیل

دیگر خبرها

  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • خرید ترازو دیجیتال
  • خرید ترموود ایرانی از تولید کننده
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی