Web Analytics Made Easy - Statcounter

با محوریت دفتر امور روستایی و شوراها و دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری، طرح روستای هوشمند در روستاهای استان خراسان رضوی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی در جلسه‌ای که به منظور بررسی اجرای این طرح در مناطق روستایی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش فناوری اطلاعات و همچنین لزوم ارائه خدمات به روستاییان از محل روستا برای جلوگیری از رفت و آمدهای اداری به مراکز بخش و شهرستان و همچنین تسریع در انجام کار، بهبود و افزایش کیفیت خدمات اداری به مردم عزیز روستا بایستی از امکانات نوین فناوری اطلاعات در روستاهای استان بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد شفیعی گفت: با توجه به گستردگی و تعدد روستاهای استان با تعامل، همکاری و همفکری با دفتر فناوری اطلاعات استانداری بیش از 30 خدمت و سرویس الکترونیکی در قالب اجرای طرح روستای هوشمند در دسترس روستاییان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه‌هایی نظیر ایجاد اشتغال در بخش‌های غیرکشاورزی، کنترل جمعیت، توسعه اجتماعی و شهرسازی روستا، کاهش مهاجرت به شهرها، افزایش سطح رفاه، جذب و توسعه فناوری‌های جدید و تربیت نیروی انسانی ماهر، از موضوعات دارای اهمیت توسعه روستایی است و روستای هوشمند به عنوان ابزاری با فناوری‌های نوین در این راستا عمل خواهد کرد.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به اهمیت توسعه فناوری اطلاعات در مناطق روستایی، اظهار کرد: این دفتر آمادگی دارد در قالب طرح روستای هوشمند و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز رشد دانشگاهی، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های پیشرو حوزه ict استان، خدماتی همچون گردشگری روستایی، بازارچه‌های روستایی و فروش آنلاین، سامانه جامع مالی و اداری، رفاهیات الکترونیک، خدمات حوزه سلامت، سامانه 137 روستایی، توسعه دفاتر پیشخوان روستایی، آموزش مجازی و ارائه محتواهای آموزشی، چمدان سلامت، شبکه  APN روستایی و... در قالب این طرح در دسترس روستاییان عزیز قرار دهد.

حمیدرضا روحبخش بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح مهم در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه دفتر امور روستایی و شوراها، دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی و مراکز رشد ICT دانشگاه‌ها آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود، عملیات اجرایی این طرح از اواسط ماه آینده آغاز و پس از تامین اعتبار لازم در بازه زمانی 6 ماهه از زمان شروع اجرای طرح، خدمات و سرویس‌های مورد نیاز، به بهره‌برداری برسد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روستاییان روستای هوشمند فناوری اطلاعات خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.     محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.     مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند