Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «اسدالله ربانی‌مهر» روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور که در استان همدان مستقر است، افزود: تصاویر ارسالی مربوط به سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۸۰ است که همراه با منابع آنالوگ موجود برای ثبت در تاریخ تصویری استان همدان به آرشیو ملی مرکز اسناد ارسال شد.

وی همچنین از انتقال تمامی منابع دیجیتال موجود در روابط عمومی استانداری استان همدان به آرشیو ملی مرکز اسناد تا پایان سال جاری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور استاندار همدان تاکید کرد: منابع دیداری و شنیداری دستگاه های اجرایی شامل عکس و فیلم‌(آنالوگ و دیجیتال) که به نوعی تاریخ مصور فعالیت‌های اجرایی استان محسوب می شوند باید هرچه سریعتر از طریق روابط عمومی‌ ادارات به مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور انتقال داده شود.

ربانی مهر با اشاره به اینکه فعالیت‌های گسترده و چشمگیری طی بیش از چهار دهه حیات جمهوری اسلامی ایران در استان همدان انجام شده است، تصریح کرد: اسناد مربوط به این اقدامات و رویدادهای تلخ و شیرین، باید جمع آوری شده و برای نگهداری مناسب و ثبت در تاریخ به مجموعه تخصصی آرشیو ملی ایران به عنوان بخشی از میراث مکتوب استان انتقال داده شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با بیان اینکه مجموعه اسناد قابل توجهی از اقدامات دستگاه های اجرایی استان در مرکز اسناد جمع آوری شده است، اظهار داشت: اسناد و مکاتبات اداری به صورت مستمر و در راستای اجرای قانون واسپاری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و در قالب مجوزهای عمومی و تخصصی در حال تعیین تکلیف و انتقال است.

رئیس شورای روابط عمومی‌های استان همدان گفت: منابع دیداری و شنیداری آنالوگ و دیجیتال قابل توجهی شامل عکس، فیلم و صوت در بایگانی راکد و جاری روابط عمومی‌های دستگاه های اجرایی استان همدان وجود دارد که هر کدام واجد ارزش تاریخی و راوی اتفاقات مهمی هستند که باید در آرشیو ملی ایران ثبت و نگهداری شوند. 

ربانی مهر تاکید کرد: در قالب مکاتبات رسمی از مدیران کل و همچنین مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرای استان همدان خواسته شده که نسبت به انتقال این منابع به مرکز اسناد و کتابخانه ملی اقدام و روند کار و اقدام انجام شده را نیز گزارش کنند. 

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز دراین دیدار گفت: این سازمان به عنوان حافظه تاریخی کشور با همکاری دستگاههای اجرایی می تواند تمامی سوابق و عملکردهای آرشیوی را برای ثبت و همچنین استفاده نسل های آینده، مستندسازی و به شیوه مناسب نگهداری کند.

«میثاق گودرزی» اظهار داشت: در همین رابطه آمادگی لازم برای دیجیتال کردن منابع آنالوگ موجود در بایگانی دستگاه های اجرایی برای حفظ و ماندگاری این اسناد وجود دارد و همچنین امکان مناسب عرضه این اسناد(براساس قانون و مقررات) در قالب نمایشگاه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای استفاده و بازدید علاقهمندان وجود دارد.  

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از همکاری دستگاه های اجرایی استان همدان دراین زمینه به ویژه استانداری، هلال احمر، شرکت مخابرات، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان فنی و حرفه ای در انتقال منابع دیداری و شنیداری بایگانی شده به این مرکز قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، موزه میراث مکتوب غرب کشور به عنوان بانک نسخ خطی منطقه قرار است با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه(تهیه و تدوین طرح) در همدان راه اندازی ‌شود.در این موزه کتب خطی موجود در مجموعه های پراکنده اداری و دانشگاهی، اسناد و مدارک تاریخی در اختیار دستگاه های اجرایی و مجموعه اسناد مجموعه داران ضمن دیجیتال سازی و فهرست نویسی برای دسترسی بهتر محققان و پژوهشگران، در معرض دید عموم مردم و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان استانداری همدان موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان استانداری همدان سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان استانداری همدان موزه اخبار کنکور مرکز اسناد و کتابخانه ملی دستگاه های اجرایی اجرایی استان روابط عمومی استان همدان آرشیو ملی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری حراج جدید شمش طلا | مبلغ وجه ضمانت به‌ازای هر قطعه شمش طلا چقدر است؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران بناست فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

زمان جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه‌الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه هشتم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند.

اعلام زمان هجدهمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله | چه کسانی می توانند متقاضیان خرید شمش طلا باشند؟

طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

حراج حضوری شمش طلا از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت ۳ ماه و برگزاری ۲۰ حراج، ۲۷۱۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل ۹۹۵ در هزار معامله شد.

کد خبر 847401 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران مرکز مبادله ارز و طلا

دیگر خبرها

  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • جزئیات برگزاری حراج جدید شمش طلا | مبلغ وجه ضمانت به‌ازای هر قطعه شمش طلا چقدر است؟
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند