Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با مشارکت گسترده جامعه ورزش برگزار و نام ماندگار وی گرامی داشته شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی در چهلمین جلسه کمیسیون فرهنگی و تربیت بدنی ورزش کشور با بیان اینکه "اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با مشارکت گسترده جامعه ورزش در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف برگزار و شهادت، یاد و نام ماندگار وی گرامی داشته شد،" اظهار کرد: این علاقه و شیفتگی نسبت به شهید زنده یاد سلیمانی، در ورزش قابل توجه است و در سال گذشته از روز شهادت سپهبد سلیمانی اقدامات زیادی جهت نکوداشت این نام و ابراز علاقه و احترام جامعه ورزش به سردار سلیمانی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی افزود: از سال گذشته اقدامات بسیاری به نام سردار سلیمانی گره خورد که حائز اهمیت بود و هر سازمان و منطقه به تناسب و فراخور شرایط علاقه خود را به سردار سلیمانی ابراز و در موقعیت ها و مناسب های مختلف نام و یاد این بزرگ مرد ایران اسلامی را گرامی داشتند. از جمله در روستاهای دورافتاده اصرار و تمایل بسیاری برای ثبت نام شهید سلیمانی در افتتاح پروژه ‌ها و برگزاری رویدادها وجود داشت و پویش های کمک مومنانه فدراسیون ها به نام سردار سلیمانی برگزار شد که امیدوارم جامعه ورزش گام های بلندتری در این زمینه برداشته و نسبت به این شهید بزرگوار ادای دین کند.

او خاطر نشان کرد: هیات‌های ورزش استانی، باشگاه‌های ورزشی و فدراسیون ها برای گرامیداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌های خوبی اجرا کردند و در این بین چند فدراسیون برنامه جامع تر و گسترده تری داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد. مراسم سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در فدراسیون جانبازان و معلولان با امضا و رونمایی میثاق نامه جامعه ورزش با سردار سلیمانی همراه بود و همچنین در این روز از خانواده شهید زمانی نیا تجلیل شد.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ضمن اشاره به برگزاری مراسم یاد و گرامیداشت سردار سلیمانی در فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: فدراسیون هندبال همزمان با لیگ هندبال یادواره شهید پورجعفری، که همرزم شهید سلیمانی بود، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سلیمانی را برگزار کرد و پویش کمک مومنانه فدراسیون بسکتبال نیز به شکل باشکوهی برگزار شد و امیدوارم این برنامه ها در جهت تأسی به منش و مرام شهید سلیمانی همواره ادامه داشته باشد و بتوانیم مکتب سلیمانی را در ورزش نهادینه و عزت، خلوص، روحیه خدمت گذاری، صفای باطن و معنویت قابل تامل وی را در مردم ترویج کنیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش تصویب برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی را یادآور شد و گفت: یکی از موضوعات جدی در حوزه فرهنگی ورزش همگانی چگونگی همگانی و نهادینه کردن ورزش در زندگی مردم است. چهار رکن برای توسعه ورزش همگانی وجود دارد و نخستین آن فرهنگ سازی است که باید دانش و فرهنگ مردم را برای ورزش کردن با استفاده از همه ظرفیت های کشور ارتقا دهیم.

وی تغییر باورها را عاملی بسیار مهم برای ورزش کردن عموم جامعه عنوان و بیان کرد: برای تحرک و سوق هموطنان به انجام فعالیت های بدنی نیاز به هم افزایی بین همه دستگاه های کشور اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، آموزش و پرورش و همه بخش هایی که به نحوی در فرهنگ سازی نقش دارند، بود و برای تحقق این مهم مراحل برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و ماه گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سند برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی رونمایی شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همه بخش ها فعالیت ویژه ای خواهند داشت، کارگروه ورزش و جوانان تشکیل شده است و برنامه های گسترده و موثری را جهت بزرگداشت ایام شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار خواهیم کرد.

احمدی به ظرفیت قابل توجه شهرداری ها در توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: برای مشارکت مردم در ورزش همگانی اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده شود. تخصیص بودجه برای ورزش همگانی به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شده و شهرداری تهران با اقدامات خوبی که انجام داده، الگوی خوبی برای تسری ورزش همگانی در کلان شهرها و شهرهاست.

در این نشست که با حضور سید کمال پیمبری رئیس اداره تربیت بدنی نیروهای مسلح، امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری و سایر اعضا کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی و ورزش نهادهای ذی ربط برگزار شد، علیرضا پاکدل گزارش عملکرد فرهنگی فدراسیون هندبال و شروین اسبقیان طرح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ورزش جانبازان و معلولان را ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی ورزش و جوانان شهید سلیمانی ورزش همگانی جامعه ورزش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

سرهنگ آزادی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در مراسم مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

 مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است