Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - تولید نفت عراق در ماه دسامبر 4.7 درصد افزایش یافت و فراتر از سهمیه‌اش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس بود.
به گزارش خبرگزاری پلتس از دوبی، داده‌های شرکت دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) نشان می‌دهد تولید نفت عراق در ماه دسامبر به همراه تولید منطقه اقلیم کردستان 4.7 درصد نسبت به ماه پیش افزایش یافته و به 3 میلیون و 857 هزار بشکه در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کشور در این ماه فراتر از سمهیه‌اش در توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) نفت تولید کرده است.
بر اساس توافق کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس سهمیه دومین تولیدکننده بزرگ اوپک برای ماه دسامبر برابر با 3 میلیون و 804 هزار بشکه در روز بود.
بر اساس داده‌های سومو، تولید نفت دولت مرکزی عراق در ماه دسامبر نسبت به ماه پیش از آن 4.2 درصد افزایش یافته و به 3 میلیون و 366 هزار بشکه در روز رسیده، این در حالی است که تولید نفت منطقه اقلیم کردستان در این بازه زمانی 7.7 درصد افزایش یافته و به 491 هزار بشکه در روز رسیده است.
عراق بیشتر سال 2020 تلاش می‌کرد با وجود قیمت پایین نفت، همه‌گیری ویروس کرونا و بحران مالی این کشور، به توافق کاهش تولید اوپک پلاس پایبند باقی بماند. پایبند نبودن عراق به این توافق تلاش‌های این ائتلاف برای برقراری توازن در بازار نفت را پیچیده‌تر کرده است.
در توافق کاهش تولید اوپک پلاس سهمیه تولید نفت عراق برای ماه ژانویه 3 میلیون و 857 هزار بشکه در روز و بیشتر است و سبب آرامش‌خاطر بیشتر این کشور شده است.
صادرات نفت دولت مرکزی عراق نیز در ماه دسامبر نسبت به ماه پیش پنج درصد افزایش یافت و به 2 میلیون و 846 هزار بشکه در روز رسید، این در حالی است که صادرات منطقه اقلیم کردستان با 8.2 درصد افزایش، 461 هزار بشکه در روز بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توافق کاهش تولید هزار بشکه در روز ماه دسامبر درصد افزایش تولید نفت اوپک پلاس نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته

ایسنا/همدان استاندار همدان از تحقق ۱۱۸ درصدی اشتغال سال گذشته این استان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در سال گذشته در حوزه‌های مختلف خدماتی،شهرک‌های صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و میراث فرهنگی با تلاش همه دست‌اندرکاران در استان انجام گرفته که این خدمات آنان قابل تقدیر است‌.

علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه ۶ اردیبهشت در یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان که به مناسبت هفته کاروکارگر در ️مجتمع فولاد ویان کبودراهنگ برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» با برنامه‌ریزی‌های لازم که انجام گرفته است تلاش داریم شعار سال را در استان به نحو احسن اجرایی و عملیاتی کنیم‌.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان منشا خیر برای هر منطقه هستند،خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان علاوه بر فعالیت در عرصه تولید و ایجاد اشتغال و حمایت از کارگر، با انجام شایسته مسئولیت‌های اجتماعی خود از نقش ارزنده‌ای در توسعه و آبادانی هر منطقه برخوردارند.ند.

قاسمی فرزاد در ادامه با اشاره به شهدای و کارگر و هفته کار و کارگر خاطرنشان کرد: امروز اقتدار، سربلندی، عزت خود و کشور را مرهون شهدا هستیم، شهدا با ایثار و شهادت و فداکاری همه هستی و سرمایه خود را در راه خدا هدیه کردند.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین انسانهای عصر و نسل ما بودند و دیگر این شهدا تکرار نخواهند شد،گفت: باید قدر کارگران را بدانیم چرا که کارگران روح تولید بوده و به تولید هویت می بخشند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق تصریح کرد:عملیات وعده صادق تمام فرمول و آن ساختار موازنه نظامی دشمنان را در دنیا برهم ریخت، اسرائیل که مستحضر به حمایت ناتو و بویژه آمریکا و انگلیس و دیگر هم‌پیمانان خود بود همواره تصورش بر این بود که قدرت نفوذ ناپذیر منطقه و دنیا به شمار می‌رود، اما عملیات وعده صادق که ترکیبی از تاکتیک و استراتژیک بود آن هیمنه پوشالی آنان را بر هم شکست.

وی تصریح کرد: اسرائیل قصد بر آن داشت تا با ترفند خود در منطقه جنگ ایجاد کند، اما عملیات وعده صادق و پیام آن به دنیا موجب شد تا اربابی اسرائیل چنین اجازه‌ای را به اسرائیل ندهند، چرا که می‌دانستند به طور قطع انتهای این جنگ، شکست مفتضحانه‌تر اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • برد تاریخی افغانستان بر عراق در جام ملت‌ها
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته