Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور، آیین نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه‌ای اموال دستگاه‌های اجرایی به قیمت کارشناسی را ابلاغ کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در جلسه مورخ 17 دی 1399 و در راستای تکلیف مندرج در قانون مدیریت بحران کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، آیین نامه اجرایی بند (چ) ماده (13) قانون مدیریت بحران کشور موضوع توسعه پوشش بیمه‌ای اموال دستگاه‌های اجرایی به قیمت کارشناسی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به موجب آیین نامه مذکور، بیمه مرکزی موظف است با همکاری کلیه مؤسسات بیمه­ و صندوق‌های موضوع آیین نامه، حداکثر تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی مندرج در قانون مدیریت بحران کشور از قبیل اشاعه فرهنگ مدیریت ریسک و بیمه، تأمین زیرساخت‌های مالی، سازمانی و انسانی مورد نیاز و تهیه و تدوین محصولات بیمه‌ای متناسب با مدیریت ریسک سوانح و حوادث را فراهم نماید.

همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند در سقف اعتبارات تأمین شده مربوط به منظور ارتقای سطح تاب‌آوری خود، تمامی اموال بیمه پذیرشان را در برابر حوادث و سوانح، به قیمت کارشناسی نزد یکی از مؤسسات بیمه و صندوق‌ها، با رعایت اصول کلی مندرج در آیین نامه، تحت پوشش بیمه‌ای متناسب قرار دهند.

دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات آنها در بودجه کل کشور منظور می‌شود، موظفند اعتبارات لازم برای بیمه نمودن اموال بیمه‌پذیر خود را حداکثر تا پایان سه ماهه اول هر سال به منظور درج در بودجه سنواتی خود در لایحه بودجه سالیانه به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه نمایند و سازمان مکلف است تا مراتب پس از بررسی، به همراه نظریه سازمان برای اقدام لازم، به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شود.

همچنین دستگاه‌های اجرایی که بودجه آنها از منابع داخلی تامین می‌گردد، از جمله شرکت‌های دولتی موظفند سه ماه قبل از پیشنهاد بودجه به مجامع عمومی یا ارکان ذی‌ربط، نحوه تأمین منابع برای بیمه اموال موضوع این آیین‌نامه را به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه نمایند تا مراتب پس از بررسی، به همراه نظریه این سازمان به دستگاه‌های اجرایی مذکور منعکس شده و در مجامع عمومی یا ارکان ذی‌ربط با توجه به نظر سازمان مدیریت بحران کشور، مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.

براساس آیین نامه یاد شده، سازمان مدیریت بحران کشور موظف است با همکاری بیمه مرکزی، دستگاه‌های اجرایی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، در خصوص فرهنگ‌سازی و ارتقای سطوح شناخت عمومی دستگاه‌های اجرایی، نسبت به انواع مخاطرات طبیعی و انسان ساخت و طراحی و ترویج محصولات بیمه‌ای با اولویت بیمه خطرات آتش‌سوزی، سیل، زلزله و سایر پوشش‌های بیمه‌ای متناسب با نیاز بیمه‌گذاران اقدام نماید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم دولت دوازدهم سازمان مدیریت بحران کشور توسعه پوشش بیمه ای دستگاه های اجرایی قیمت کارشناسی آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به این که مردم روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل شکسته شدن سد این روستا چون به موقع تخلیه شدند، خسارتی در این خصوص نداشتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به این که خسارت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل زیاد است با تشکیل تیم‌های تخصصی بررسی‌های لازم در خصوص میزان خسارات وارده به این بخش در این شهرستان انجام شود.

به گفته وی برای تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند با هدف جلوگیری از بحران در روزهای آینده با توجه به احتمال بارش، اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

وی با توجه به خسارات وارده به راه‌های عشایری تاکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت: با توجه به این که در سیل اخیر به قنوات شهرستان زیرکوه خساراتی وارد شده است باید از مادر چاه‌ها با لوله کشی در کوتاه مدت آب مورد نیاز تأمین شود.

آخوندی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص نیفتاده است.

قاسم تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: ۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان خسارت به سیل بندهای شهرستان زیرکوه وارد شده و در مجموع ۱۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده و در حوزه مسکن هم به ۴۸ واحد خسارت دیده‌اند که ۱۰ مورد آن شهری و ۳۸ واحد مسکونی دیگر روستایی است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان‌های ارتش حاضر در منطقه گفت: با به‌کارگیری پنج خودروی ارتش در زمان سیل در شهرستان زیرکوه اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 6090891

دیگر خبرها

  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی