Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن نامورمطلق دربازدید از کارگاه نقاشی«در رثای سیمرغ تجلی»گفت:ما چنین آثاری را بااین ابعادوسیع وبا این همه مضامین دریکجا،ازجمله مضامین حماسی، درام ومقاومت تا به حال نداشته‌ایم.ما در واقع اینجا یک نوع کلکسیونی ازحوادث بعد از انقلاب تا الان راداریم.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، «بهمن نامورمطلق»، رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان، از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» که به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برپا شده، روز شنبه 20 دی‌ماه 1399 بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر نیز حضور داشت و توضیحاتی درباره این کارگاه توسط حبیب‌الله صادقی، عضو پیوسته و رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر، ارائه شد.

 در این بازدید، «بهمن نامورمطلق» با تکیه بر اهمیت این اثر معاصر گفت: این کاری بی‌نظیر از یک نقاش و استاد انقلابی است. باید از هنرمندش، استاد حبیب‌الله صادقی تشکر کرد و همچنین از فرهنگستان هنر که این امکان را فراهم کرد. شاید بشود گفت، ما چنین کاری را با این ابعاد وسیع و با این همه مضامین در یکجا، از جمله مضامین حماسی، درام و مقاومت تا به حال نداشته‌ایم. ما در واقع اینجا یک نوع کلکسیونی از حوادث بعد از انقلاب تا به الان داریم. کلکسیونی با محوریتِ مقاومت و با محوریتِ شهید سلیمانی. این اثر، به‌خوبی معلوم می‌کند که ما چقدر هم زجر کشیده‌ایم و هم مقاومت کردیم و توانسته‌ایم، شخصیت‌های بزرگواری را در این دوره پرورش دهیم تا در مقابل استکبار و وابستگانش در منطقه، همچون داعش ایستادگی کنیم».

 رییس دانشگاه فرشچیان همچنین افزود: این اثر به‌خوبی نشان می‌دهد که اگر این حماسه‌سازان ایرانی نبودند، چه بسا منطقه دچار آشوبی بزرگ می‌شد. آشوبی که داعش در منطقه شروع کرده بود و ادعاهای زیادی هم داشت. خوشبختانه هم دوران زندگی این شهید پربرکت بود و ما شاهد بودیم که چقدر مقاومت کرد و چقدر موجب دفع بلایا شد و هم شهادت ایشان. در زمان شهادت این سردار، بزرگترین مراسم‌ها برگزار شد و با برکت خونشان، همة مردم برای عزاداری وی دور هم جمع شدند. شکست ترامپ و استکبار جهانی در اینجا، به عیان به نمایش گذاشته شد و خوشبختانه، ما آخر و عاقبتِ مسبب شهادت ایشان را دیدیم. زمانی شد که همة جهانیان، از جمله سازمان‌هایی که همیشه حامی و همراه آمریکا بودند، این کشور را محکوم کردند. کشوری که ما امروز می‌بینیم به چه فلاکتی افتاده است. به نظر من، بخاطر خون این شهید است که امروزه، فلاکت این فرد و آن سیستم را شاهد باشیم. فلاکتی که در تاریخ سابقه نداشته است. چنین بی‌حرمتی در داخل خود آمریکا، نسبت به رییس‌جمهورهای سابق این کشور و نسبت به کنگره بی‌سابقه است. بنظر من این حاصل برکتِ خون شهدا و بویژه سردار سلیمانی بوده است.

 کارگاه «در رثای سیمرغ تجلی» به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی از 16 دی‌ماه در موسسه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر آغاز به کار کرد؛ تا پایان هفته جاری تمدید شده است.

 

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار شهید قاسم سلیمانی بهمن نامور مطلق بازدید فرهنگستان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد پاکپور همزمان با اردیبهشت مقاومت، ایام شهادت جمعی از مدافعان حرم مازندرانی در حماسه کربلای خان طومان در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا حضور یافت و گفت: لشکر ۲۵ کربلا منشأ بسیاری از موفقیت‌ها در دوران دفاع مقدس و دوران بعد از دفاع مقدس در مناطق مختلف عملیاتی بوده است، مانند مناطق شمال غرب کشور که با تروریست‌ها و عناصر ضد انقلاب درگیر بوده‌ایم و بسیاری از پیروزی‌ها را در این منطقه مدیون این لشکر هستیم و در این راه برادران عزیزی هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: درخشش لشکر ۲۵ کربلا را در جبهه مقاومت هم شاهد بوده ایم و یکی از آن مناطق مهمی که همیشه برای این لشکر می‌درخشد و آن واقعه و عملیات در ذهن مردم شمال کشور باقی می‌ماند منطقه خان طومان است که در شرف سالگرد شهادت آن بزرگ مردان بنده در اینجا حضور دارم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره‌ی همه شهدا، شهدای امنیت کشور و شهدای لشکر ۲۵ کربلا که جان خودشان را در جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ناامنی در مرزهای کشور فدا کردند، بیان داشت: کمال احترام و قدردانی را نسبت به خانواده معظم شهدای لشکر ۲۵ کربلا مخصوصاً شهدای خان طومان که بعد از مدت‌ها پیکر مطهرشان به آغوش وطن بازگشته بود را به جا می آورم.

مازندران در اردیبهشت خان طومان ۱۶ شهید والامقام مدافع حرم تقدیم کرده است.

کد خبر 6091466

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • خودروی کلکسیونی و سوپراسپرت فورد جی‌تی 101 (عکس)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است