Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@08:55:06 GMT

آيا مي دانيد جراحي لابياپلاستي چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۶۱۸۱

آيا مي دانيد جراحي لابياپلاستي چيست؟

خبرگزاری آریا- لابیاپلاستی که تحت عنوان کانتور لب، کاهش لابیا یا لابیاپلاستی نامیده می شود، یک جراحی زیبایی لب های واژن است که اندازه لب های کوچک یا داخلی واژن و لب های بزرگ یا خارجی واژن را تغییر می دهد. همچنین لابیاپلاستی لب های ناهمسان را از طریق روش های مختلف از جمله لیزر هم اندازه می کند تا شکل و اندازه نرمال و مورد پسند واژن بیمار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که لب های واژینال به طور طبیعی دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند که از لحاظ پزشکی نرمال هستند. علل انجام جراحی لابیاپلاستی

تغییر در اندازه، شکل و رنگ لابیا ممکن است در اثر زایمان، افزایش سن و دیگر موارد رخ دهد. موارد مهمی که عموما در لابیاپلاستی به آن توجه ویژه ای می شود شامل مشکلات مادرزادی در ناحیه واژینال مانند آترزی واژن یا عدم وجود مجرای واژن، آژنزی واژن یا قرارگیری نادرست رحم و لوله های رحمی، مشکلات بین جنسی یا دوجنسی بودن یک فرد، پارگی و آویزان شدن لب های کوچک در اثر زایمان، تصادف، افزایش سن، تغییر جنسیت مرد به زن و دیگر موارد هستند.

اگر شما از ظاهر لب های واژن خود راضی نیستید، یا به دلیل بزرگ بودن لب های لابیا اذیت هستید، ممکن است کاندید جراحی زیبایی لابیا پلاستی به روش لیزر یا جراحی باشید. در ادامه به تفاوت این دو روش خواهیم پرداخت.

 لابیاپلاستی، یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی دستگاه تناسلی زنان است. در لابیاپلاستی اندازه یا شکل لب های کوچک (لب های داخلی) یا لب بزرگ (لب های بیرونی) تغییر می کند. این نوع عمل زیبایی، راحتی و اعتماد به نفس را به بانوان در سنین مختلف باز می گرداند.

لابیا یک ناحیه بسیار حساس است و این نحوه عمل زیبایی واژن با لیزر یک روش بدون درد با حداقل زمان بهبودی و حداقل خطرات است. در لابیاپلاستی به روش های مختلف این امکان وجود دارد که عمل در وضعیت بیهوشی کامل یا فقط با بی حسی موضعی انجام شود.

لابیاپلاستی با بی حسی موضعی در روش لیزر، می توان از خطرات و مدت زمان بهبودی در مقایسه با بی هوشی کامل در عمل جراحی جلوگیری کرد. در واقع، به این معنی است که بعد از عمل می توانید بلافاصله مرخص شوید و تا محل مورد نظر خود رانندگی کنید.

عموما انجام لابیاپلاستی حدود یک ساعت طول می کشد و با بی حس کردن لابیا، می توان اندازه و شکل آن را با دستگاه لیزر تغییر داد.همچنین این جراحی را می توان با عمل هایی نظیر عمل عمل تنگ کردن واژن، تزرق چربی و ژل به این ناحیه به طور همزمان انجام داد. برای کمک به بهبودی لابیا بخیه انجام می دهند. به طور کلی یک روش بسیار ایمن است و خطرات آن بسیار کم است.

اقدامات قبل و بعد از لابیاپلاستی

پس از انجام این جراحی برای زیبایی واژن، حدود پنج تا شش ساعت هیچ گونه ناراحتی نخواهید داشت. مزیت آن در این است که به شما زمان می دهد تا به خانه برسید و راحت باشید. با از بین رفتن بی حسی، ممکن است به مدت 24 ساعت احساس درد داشته باشید اما نیازی به نگرانی نیست. در این وضعیت می توانید مسکن های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید. توصیه می شود که به مدت 24 ساعت داروها را به طور منظم مصرف کنید. پس از آن میزان مصرف دارو را به تدریج کاهش دهید.

ترجیحا به مدت چهار تا پنج روز در خانه بمانید و قبل از بازگشت به فعالیت های قبل و تمرینات سنگین، به مدت دو هفته باید میزان و شدت فعالیت خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید. بخیه ها نیز عموما از نوع جذبی هستند و خود به خود جذب خواهند شد و نیازی به کشیدن نخ های بخیه توسط پزشک نیست.

قبل از عمل مهم است از انتخاب جراح متخصص و با تجربه برای انجام  لابیاپلاستی اطمینان حاصل کنید. در مورد هزینه جراحی نیز می توانید از کلینیک مورد نظر جویا شوید.

 

چه افرادی کاندید مناسب برای عمل لابیاپلاستی نیستند

لابیاپلاستی مانند دیگر عمل های زیبایی دارای مجموعه ای از محدودیت ها می باشد. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

کاهش اندازه لب های واژینال برای بانوانی که دارای مشکلات واژینالی مانند عفونت هستند، توصیه نمی شود. افرادی که استعمال دخانیات دارند و قادر به ترک مصرف دخانیات به صورت موقت یا به صورت دائم نیستند نیز مناسب عمل لابیاپلاستی نیستند. فردی که به نگرش متعادل و منطقی از لحاظ روانی و علم زیبایی شناسی در این زمینه دست نیافته است قطعا مناسب این عمل نخواهد بود.

نکته مهم، این  عمل در دوره قاعدگی به دلیل وجود اختلالات هورمونی و احتمال ایجاد عفونت اکیدا توصیه نمی شود.

تفاوت لابیاپلاستی با لیزر با لابیاپلاستی به روش جراحی در عمل به روش لیزر، در همان زمان که برش هایی را با اشعه لیزر در ناحیه مورد نظر ایجاد می کنند، از طریق فرکانس های دستگاه لیزر، خونریزی نیز متوقف می شود. به همین جهت در این روش شدت و ماندگاری درد و ورم پس از لیزر نسبت به عمل جراحی خیلی ناچیز است.همچنین در روش لیزر مدت زمان لازم برای بهتر شدن و بازگشت به حالت عادی بسیار کوتاه تر است، به طوری که 24 ساعت پس از عمل لیزر فرد می تواند فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرد.در عمل لیزر نیازی به نگرانی از لحاظ جای برش یا زخم نیست، در حالی که در روش جراحی لابیا پلاستی احتمال جای برش وجود دارد.

https://drtadayon.com

 


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جراحی لابیاپلاستی روش لیزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است

به گزارش همشهری آنلاین، در مورد حقوق کارگران، سرانجام اینکه حسین علی رعیتی فرد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته ۱۲۶ درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد ۱۱۹.۴ درصد رسیده است و تقریبا این ۲ عدد در کنار هم افزایش یافته اند و رویکرد دولت نیز از بین بردن شکاف بین دستمزد و تورم بوده است.

اما داستان تجارت و روابط تجاری و اقتصادی ایران با دنیای خارج، این روزها متفاوت از گذشته شده تا جایی که مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از ایجاد یک خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا و افزایش رایزنان بازرگانی در این قاره خبر داده و گفته می‌خواهیم تعداد رایزنها را از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهیم.

محمد صادق قنادزاده معاون این سازمان هم در اظهارنظری با بیان اینکه گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود، گفت: در رابطه با تجارت آزاد با پاکستان منتظر پاسخ طرف پاکستانی هستیم.

اوتصریح کرد: اگر تجارت غیررسمی به تجارت رسمی تبدیل شود، می‌توان گفت همین الان هم تجارت ۵ میلیارد دلاری بین دو کشور محقق شده است.

همزمان داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که به بانکوک پایتخت تایلند رفته در دیدار با معاون دبیر کل سازمان ملل گفته که با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را داریم البته او این را هم اضافه کرده که ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اینکه برنامه تعمیرات اغلب نیروگاه‌های کشور به پایان رسیده است، افزود: تا نیمه اردیبهشت‌ماه با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، تمامی نیروگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت به استقبال روزهای اوج مصرف برق تابستان خواهند رفت. او افزود: با توجه به شروع فصل گرم سال در حال آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید برق پایدار و مطمئن در سراسر کشور هستیم.

کد خبر 847319 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اقتصاد - تورم کارگران حقوق و دستمزد تجارت خارجی

دیگر خبرها

  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است