Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۱ هزار وکیل مرکز وکلای قوه قضائیه بیش از ۲ میلیون خدمت حقوقی بدون مزد طی دو سال گذشته در سراسر کشور ارائه کردند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مطابق آمار منتشر شده از کمیسیون معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه، به تفکیک استان‌ها، 31 هزار وکیل مرکز وکلا طی دو سال گذشته بیش از دو میلیون خدمت حقوقی به شهروندان ایرانی ارائه کردند که بدون مابه‌ازای مالی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد پرونده‌های تسخیری انجام شده در سال 98 و نه‌ماهه سال 99 در کل کشور به ترتیب 29 هزار و 645 و 18 هزار و 964 فقره بوده است. همچنین در سال 98 تعداد 11 هزار و 2 پرونده کاری معاضدتی و در 9 ماهه ابتدایی سال 99 نیز 7 هزار و 369 پرونده کاری معاضدتی توسط وکلای مرکز وکلا انجام شده است.

آمار چند‌صد هزار نفری مشاوره‌های تلفنی توسط اعضای خدوم مرکز وکلا از همه قابل توجه‌تر است؛ در سال 98 تعداد یک میلیون و 384 هزار و 144 و در 9 ماهه ابتدایی سال 99 نیز تعداد 626 هزار و 182 مشاوره قضایی تلفنی از سوی وکلای مرکز انجام شده است.

علاوه بر این از ابتدای سال تا آبان‌ ماه یک میلیون و 476 هزار و 508 تماس تلفنی با سامانه 129 صورت پذیرفته است که در این رابطه و در مجموع 540 هزار و 243 دقیقه پاسخ از سوی متخصصان حقوقی به متقاضیان ارائه شده است.

مرکز تماس 129 برای شهروندان تهرانی و مرکز تماس 02141801 برای سایر هموطنان از سراسر کشور به ارائه خدمات مشاورهای حقوقی می‌پردازد.

گفتنی است؛ 31 هزار وکیل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در حال ارائه خدمات معاضدتی به مردم شریف کشور هستند.

این مرکز انجام تکالیف اجتماعی را جزو مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند و پیشرو بودن در عرضه خدمات معاضدتی را سرافرازی خود می‌داند.

حل اختلاف بیمه‌ ایران و بیمه‌گذار به مرکز وکلای قوه قضائیه سپرده شد

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز وکلای قوه قضائیه مرکز وکلای قوه قضائیه مرکز وکلای قوه قضائیه مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد البرز گفت: در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند.   طاهره شهبازی از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافتند و به ۴۵۰ مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.   او با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.   شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز، مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه نقش مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

دیگر خبرها

  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌