Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کوو ایران برکت در این مراسم گفت: پس از اخذ مجوز از کمیته پایش ایمنی و داده مطالعات بالینی، تزریق واکسن به گروه سوم از داوطلبان از صبح امروز آغاز شد.

وی افزود: امروز بر روی ۳ نفر و فردا به ۴ داوطلب ازاین گروه واکسن تزریق میشود و این فاز از تست انسانی تا تزریق بر روی ۵۶ نفر ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: امیدواریم ابتدای بهمن ماه بتوانیم نتایج را به کمیته پایش ارسال کنیم تا مجوز تست واکسن برای فاز دوم صادر شود.

مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کوو ایران برکت ادامه داد: به صراحت میتوانیم بگوییم این واکسن تا این لحظه به طور کامل ایمن بوده و هیچکدام از ۷ نفری که در دو مرحله قبل واکسن به آنها تزریق شده، هیچگونه عارضه‌ای نداشتند و به همین دلیل هم مجوز تست انسانی برروی گروه سوم صادر شده است.

مینو محرز مجری فاز بالینی واکسن کوو ایران برکت نیز اظهار کرد: بعد از سالها که واکسن سازی در ایران انجام نمیشد این اولین باری است که با رعایت تمام قوانین بین‌المللی و حتی رعایت پارامترهایی بسیار سخت گیرانه‌تر از قواعد سازمان جهانی بهداشت، ساخت و تست واکسن ایرانی کرونا درحال انجام است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه من به عنوان مجری طرح فاز بالینی این پروژه در کنار دکتر صالحی و دکتر طبرسی نظارت لحظه به لحظه انجام میدهیم، ادامه داد: تمامی این اقدامات برای آن است که بتوانیم به مردم اطمینان دهیم که واکسنی ایمن و قابل قبول ساخته شده است.

محرز ادامه داد: ٧ داوطلبی که تاکنون واکسن بر روی آنها تست شده، هر روز به طور مرتب ویزیت میشوند و تاکنون هیچ عارضه‌ای بر روی آنها مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه در فاز بعدی با بررسی میزان اثربخشی واکسن میتوانیم متوجه شویم کارایی واکسن تا چه حدی است، افزود: عملکرد ما در این پروژه توسط کمیته دیگری نظارت خواهد شد که اعضای این کمیته شامل مقامات وزارت بهداشت، نماینده سازمان غذا و دارو و سایر مراجع ذیصلاح هستند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بعد از تزریق واکسن به ۵۶ نفر، اواسط اسفند ماه وارد فاز دوم تست انسانی واکسن می شویم و در بهار سال آینده تزریق عمومی واکسن به مردم شریف کشورمان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5118772

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا بنیاد برکت ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا سیما سادات لاری شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پزشکی از راه دور شهدای سلامت کووید 19 درمان ناباروری تغذیه سالم مرکز طبی کودکان سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند

درخشان  ضمن بیان اینکه واکسیناسیون حاجیان حج تمتع از هشتم آغاز و تا بیستم اردیبهشت ادامه دارد، گفت: برای سال جاری بالغ بر یک هزار حجاج برابر مننژیت واکسینه می‌شوند.

وی انجام این واکسیناسیون را برای حجاج ضروری دانست و افزود: برای ایمنی مسافران سفر حج این اقدام انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام باید واکسن را دریافت کنند، ابراز داشت: انجام این واکسیناسیون اجباری است.

درخشان در ادامه تصریح کرد: متقاضیان که طی دو سال گذشته واکسن را تزریق نکردند می‌بایست برای انجام واکسیناسیون اقدامات لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول آزمون سراسری ویژه داوطلبان سیل‌زده شهرستان زیركوه
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • مهمترین اخبار ۱۹ اردیبهشت/احتمال عرضه داروی ایرانی SMA
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند