Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@23:34:23 GMT

ممنوعیت فروش تخم مرغ فله‌ای لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۶۵۱۳

ممنوعیت فروش تخم مرغ فله‌ای لغو شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، انتشار این تصمیم مورد انتقادات بسیاری از گروه‌ها قرار گرفت. براین اساس بنا بود تا از ابتدای بهمن تخم مرغ تنها به صورت بسته بندی وارد شبکه توزیع شود.

در نهایت روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه را لغو و زمان اجرای آن را به زمان دیگری موکول کرد.  در این نامه آمده است: «با توجه به شرایط فعلی واحد‌های پرورش طیور صنعتی تخم‌گذار، به استحضار می‌رساند عرضه تخم مرغ خوراکی به صورت بسته بندی در سرتاسر کشور به صورت ایجابی بوده و الزامی در این زمینه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است با مهیا شدن شرایط اقدام لازم بر اساس مفاد سند برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ صورت خواهد پذیرفت.»

گفتنی است، اجباری شدن عرضه تخم مرغ بسته بندی و حذف تخم مرغ فله اولین بار روز ۱۸ آذر اعلام شده بود و در آن خطاب به کلیه فروشگاه‌های عرضه کننده تخم مرغ ذکر شده است: «از آنجایی که براساس سند "برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ " و اطلاع رسانی متعدد به ویژه از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مقرر است طبق زمانبندی مشخص شده از عرضه تخم مرغ غیر بسته بندی و خارج از یخچال خودداری شود؛ لذا اعلام می‌دارد آن فروشگاه موظف است حداکثر از اول بهمن ماه ۱۳۹۹ صرفا نسبت به عرضه تخم مرغ شناسنامه دار بسته بندی شده و در داخل یخچال برنام‍ه‎ریزی و اقدام کند.

بدیهی است هرگونه تخطی از این اطلاعیه، مصداق تخلف بهداشتی منظور شده و طبق مقررات جاری کشور برخورد قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.»

در نهایت این تصمیم با انتقادات زیادی از جانب گروه‌های مختلف درگیر با این حوزه و حتی شرکت‌های توزیع تخم مرغ قرار گرفت چرا که اجرا شدن آن می‌تواند به معنای افزایش قیمت تخم مرغ، حذف خرید و فروش تخم مرغ به صورت تک عددی و کاهش دسترسی اقشار ضعیف جامعه باشد.  

روز ۲۳ آذر ۹۹ مجددا این بخشنامه مورد تاکید قرار گرفت و اول بهمن امسال به عنوان تاریخ اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود.  

پربیننده ترین قیمت مرغ ۲۰هزار تومان شد کاهش ۲۰درصدی صادرات غیرنفتی/ عمده صادرات ایران به کدام کشورهاست؟ جدیدترین قیمت گوشت، مرغ، ماهی در میادین انواع خردکن‌های موجود در بازار لوازم خانگی ایران! سراب صدور سریع مجوز کسب‌وکار!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خرید و فروش سلامت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وزارت جهاد کشاورزی تخم عرضه تخم مرغ بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری

سرهنگ حمید عسگری در جمع فروشندگان و متصدیان اتحادیه پوشاک استان البرز ضمن تشریح طرح عفاف وحجاب با عنوان طرح نور گفت: این طرح با هدف حمایت از عفاف و پوشش اسلامی و مراقبت از کانون و بنیان خانواده از ۲۶ فروردین ماه اجرایی شده است. 
به گفته وی در اجرای طرح عفاف و حجاب محور کار اتحادیه پوشاک و لباس وفروشندگان ومتصدیان فروش وشاغلان در اماکن تجاری ومجتمع‌های تجاری هستند که ملزم به رعایت حجاب هستند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: فروش لباس‌های نامتعارف که عمدتا بصورت قاچاق وارد کشور شده ممنوع است و استفاده از مانکن‌های زنده هم در اماکن ومجتمع‌های تجاری با پوشش‌های نامتعارف هم ممنوع است.
عسکری گفت: بکار گیری اتباع بیگانه در واحد‌های تجاری نیز ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری