Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوست سالم در برابر آفتاب، به خوبی ویتامین های لازم را جذب میکند و موجب بهبود وضعیت استخوان ها خواهد شد. علاوه بر این پوست شما نخستین سد محافظتی بدن در برابر عوامل خارجی و میکروب ها است.

پوست افراد بر اساس ژنتیک، سبک و محل زندگی ممکن است نرمال، خشک، مختلط یا چرب باشد. داشتن هر کدام از انواع پوست مزایا و معایبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال علائم پیری در پوست چرب در مقایسه با دیگر انواع پوست ممکن است دیرتر ظاهر شود. جوش و  درمان جای جوش یکی از انواع رایج مشکلات پوست های چرب است.

 

جوانسازی پوست با سابسیژن چیست؟

سابسیژن یکی از متدهای بی خطر برای رفع جای زخم و آکنه می باشد که برای بهبود جای زخم، اسکار و حتی جای بخیه نیز مناسب است.

 

در این روش درمانی در اطراف بخش های آسیب دیده ی پوست که باعث آسیب بافت های مجاور نیز می شود خراش هایی ایجاد می شود. این کار موجب می شود پوست به سرعت کلاژن تولید کند و روند بازسازی پوست افزایش یابد.

عملکرد سابسیژن                        

جای زخم حاصل از آکنه قسمتی متصل به بافت پوست دارد. در روش جوانسازی پوست با سابسیژن به کمک یک جسم تیز، ساختار این بخش تضعیف شده و تماس آن با بافت های سالم پوست قطع می شود.با این روش لایه ای خون در بخش زیرین پوست ایجاد می شود که موجب تحریک تولید کلاژن و روند بازسازی پوست می شود.

مراحل جوانسازی پوست با سابسیژن

 

مرحله ی اول

در این مرحله پوست توسط پزشک متخصص به دقت بررسی می شود و پس از شستشو و پاکسازی، قسمت های لازم برای انجام جوانسازی مشخص می شود. سپس با استفاده از بی حسی موضعی، پوست بی حس می شود.

مرحله ی دوم

این مرحله یکی از حساس ترین مراحل جوانسازی پوست با سابسیژن است. بسته به نوع پوست و نوع زخم های آن باید از سوزن های متفاوتی استفاده نمود‌.

اگر سوزن نامناسبی انتخاب شود ممکن است حتی به بافت های سالم پوست نیز صدمه بزند. معمولا در جوانسازی پوست با سابسیژن از سه نوع سوزن هایپودرم، نوکور و میکرو کانولای بلانت استفاده می شود.  خونریزی بعد از جوانسازی با استفاده از سوزن میکروکانولای بلانت بسیار کم است.

مرحله ی سوم

در این مرحله سوزن مناسب، با ملایمت به لایه های عمیق پوست فرستاده می شود تا ارتباط بافت پوست با محل زخم را قطع نماید. در این مرحله احتمال دارد کمی احساس سوزش در محل درمان داشته باشید.

مرحله ی چهارم

در آخرین مرحله پزشک محل زخم را به آرامی فشار  میدهد تا خون مانده در زیر پوست به طور کامل تخلیه شود. سپس پوست صورت تمیز می شود. و یک پماد آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عفونت تجویز می شود.

 

روش های مختلف سابسیژن

 

سابسیژن با روش تزریق خونی

سابقه ی استفاده از این روش به ۲۰ سال پیش برمیگردد. در این روش کمی خون به محل زخم تزریق می شود تا از تماس زخم و بافت پوست جلوگیری شود. از معایب این روش احتمال ایجاد لخته های خونی در لایه های زیرین پوست می باشد.

سابسیژن با پیوند پوست

در این متد، نخست با کمک سابسیژن شکاف ریزی روی پوست ایجاد می شود تا تماس بین پوست و زخم قطع شود. در مرحله ی بعد با کمک لیزر CO₂ از قسمت پشت گوش پیوند پوست انجام میگیرد.

سابسیژن با PRP

این روش شبیه روش تزریق خونی است. معمولا از خون مراجعه کننده پلاسمای سرشار از پلاکت استخراج می شود. پس از ایجاد خراش در پوست، این پلاسما به پوست فرد تزریق می شود.

پلاکت سرشار از عوامل رشد و بازسازی پوست است و یکی از روش های محبوب جوانسازی پوست با سابسیژن است.

سابسیژن با استفاده از فیلر

 این نوع سابسیژن برای درمان جای زخم و آکنه های عمیق کاربرد دارد و پس از ایجاد خراش روی پوست، میزان مناسبی از فیلر به پوست تزریق می گردد. 

مزایای جوانسازی پوست با سابسیژن

          

از سابسیژن برای درمان انواع گسترده ای از جای زخم و آکنه استفاده میشود. این روش در مقایسه با دیگر روش های درمانی مزایایی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

پس از جوانسازی پوست با سابسیژن امکان تغییر رنگ پوست بسیار پایین است و خطرات استفاده از آن مثل سوختگی به صفر میرسد.

نتیجه ی مثبت حاصل از این روش درمانی بسیار سریعتر از باقی متد جوانسازی احساس می شود‌.

 

مراقبت های بعد از جوانسازی پوست با سابسیژن

 

توصیه می کنیم تا دو روز بعد از انجام سابسیژن از  تماس آب داغ با پوست خودداری نمایید.

چند روز قبل و چند روز بعد از مصرف داروهای رقیق کننده ی خون استفاده نکنید.

تا حد امکان از دست زدن و لمس کردن پوست خودداری کنید.

برای انجام سابسیژن حتما به پزشکان مجرب و مراکز معتبر مراجعه کنید.

بسته به نوع پوست و عمق زخم ها تعداد جلسات لازم برای درمان متفاوت است. بهتر است در مورد تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی با پزشک خود صحبت کنید.

نکاتی که پیش از انجام سابسیژن  باید بدانید

 

با توجه به مزایای گفته شده برای جوانسازی پوست با سابسیژن افرادی که روی پوست خود آثار زخم عمیق دارند کاندیدای ایده آلی برای این روش هستند.

 البته باید یادآوری کنیم حتما به مراکز معتبر و بهترین متخصص پوست مراجعه کنید تا بر اساس نوع زخم، مناسب ترین روش درمان برای شما به کار گرفته شود.

اگر پوست  حساسی دارید و در اثر کوچکترین زخم ها، دچار عفونت می شوید،  یا غلظت خون شما کمتر از حد طبیعی است بهتر است از جوانسازی پوست با سابسیژن خودداری کنید‌. 

التهابات پوستی ناشی از جوانسازی پوست با سابسیژن معمولا حداکثر پس از سه روز برطرف می شود. کبودی حاصل از زخم های ایجاد شده با کمک سوزن سابسیژن نیز بسته به نوع پوست معمولا تا یک هفته پس از سابسیژن تراپی برطرف خواهد شد. 

http://dr-lotfi.com/

منبع: الف

کلیدواژه: مرحله ی جای زخم زخم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند