Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستان مقدس حضرت عباس(ع) مجلس سوگواری را به مناسبت شهادت حضرت زهرا در استان نجف اشرف برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز خطابه حسینی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زهرا(ع) مجلس سوگواری را در استان نجف اشرف برگزار کرد.

 

«تغرید التمیمی» معاون مسئول مرکز خطابه حسینی گفت: این مراسم سوگواری به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) بخشی از فعالیت های این مرکز برای بانوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز پس از به پایان رساندن فعالیت های عزاداری در داخل حرم حضرت عباس(ع) تصمیم گرفت به توصیه دبیرخانه آستان عباسی این مراسم عزاداری را در نجف اشرف برگزار کند.

 

وی ادامه داد: این مجلس سوگواری در نمازخانه روستای الغدیر در استان نجف اشرف با حضور جمعی از عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. این مجلس شامل سخنرانی درباره تبیین شخصیت حضرت زهرا، چگونگی استفاده از راه و روش زندگی وی، حکمت ها و موعظه هایش بود.

 

التمیمی افزود: یک اجرای تئاتر در چارچوب مراسم سوگواری حضرت زهرا(ع) به نمایش درآمد. این تئاتر صحنه هایی از واقعه شهادت حضرت زهرا(ع) را به تصویر کشید.

 

آستان مقدس حضرت عباس(ع) فعالیت های متعددی را درچارچوب سالگرد شهادت حضرت زهرا(ع) برگزار کرده است.

 

گفتنی است، تاریخ مشخصی برای سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)وجود ندارد، به همین دلیل مومنان هرساله به برپایی سالروز شهادت ایشان با اختلاف روایت ها اقدام می کنند و از آنجایی که در روایات شیعه دو تاریخ برای شهادت فاطمه زهرا(ع) وجود دارد، ایام فاطمیّه یا ایام شهادت فاطمه زهرا(ع) به فاصله بین این دو تاریخ یعنی ۱۳ جمادی‌الاول تا ۳ جمادی‌الثانی «سوگواری فاطمیه» اطلاق می شود.

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: آستان مقدس حضرت عباس شهادت حضرت زهرا س نجف اشرف شهادت حضرت زهرا ع مجلس سوگواری حضرت عباس ع نجف اشرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) شهر مقدس قم سوگوار و عزادار است.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند. 

ویژه برنامه‌های سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و بیوت مراجع عظام تقلید هم برگزار شد.

در دیگر شهرها و روستاهای استان هم دوستداران اهل بیت (ع) با شرکت در برنامه های سوگواری و عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام ابراز کردند. 

دیگر خبرها

  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد