Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:15:11 GMT

زخم زبان هیلاری کلینتون به ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۶۷۶۹

زخم زبان هیلاری کلینتون به ترامپ

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا پس از حذف حساب ترامپ در توئیتر با بازنشر توئیتی از خود به ترامپ زخم زبان زد.

کلینتون با بازنشر یک توئیت قدیمی خود و زدن علامت«درست» روی آن به حذف حساب ترامپ از توئیتر واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این توئیت که هیلاری آن را در ژوئن 2016 منتشر کرده بود از ترامپ خواسته بود که حساب خود را از این شبکه اجتماعی حذف کند.

هیلاری کلینتون 5 سال پیش در پاسخ به یکی از توئیت های ترامپ از وی خواسته بود که حسابش را در توئیتر حذف کند.ترامپ قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 در توئیتی نوشت: همین الان اوباما از هیلاری کلینتون پست و فرومایه حمایت کرد، او می خواهد 4 سال دیگر حکومتش ادامه پیدا کند اما هیچ کس این را نمی خواهد».

هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا که ترامپ در آن برنده شد، به نام حزب دموکرات با وی رقابت کرده بود.

این در حالی است که توئیتر حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را برای همیشه بست.

مسئولان شبکه اجتماعی توییتر روز جمعه ۸ ژانویه (۱۹ دی) با اعلام این موضوع در بیانیه‌ای گفتند که پس از «بررسی دقیق» توییت‌های اخیر این حساب کاربری و به دلیل «خطر تحریک بیشتر به خشونت» این تصمیم را گرفته‌اند.

حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه نیز به دنبال هجوم شماری از هواداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره به مدت ۱۲ ساعت بسته شده بود.

در بیانیه توییتر آمده است: «با توجه به وقایع وحشتناک این هفته، ما روز چهارشنبه روشن کردیم که تخلفات تازه از قوانین توییتر می‌تواند به طور بالقوه به چنین اقدامی منجر شود.»

علت حذف حساب کاربری ترامپ در توییتر دو توییتی بوده که او بعد از ظهر روز جمعه همرسان کرده بود. توییتر این دو توییت را در جهت «تجلیل از خشونت» ارزیابی کرده و گفته است که آنها در تناقض با خط مشی و سیاست این شرکت هستند.

توییتر همواره رسانه اجتماعی مورد علاقه دونالد ترامپ بوده و او در طول دوران ۴ ساله ریاست جمهوری، بسیاری از تصمیمات و مواضع مهم سیاسی خود را در این شبکه اعلام کرده بود. حساب کاربری او در زمان بسته شدن نزدیک به ۸۹ میلیون فالوئر داشت.

فیسبوک هم روز چهارشنبه گفته بود که دست کم تا پایان مراسم تحلیف ریاست‌ جمهوری آمریکا و انتقال قدرت به جو بایدن، حساب کاربری دونالد ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را بسته نگاه خواهد داشت. چند شبکه اجتماعی دیگر از جمله یوتیوب هم از تصمیمات مشابهی در مورد حساب‌های کاربری رئیس جمهوری آمریکا خبر داده‌اند.

«مارک زاکربرگ» رئیس فیس بوک اعلام کرد که فیس بوک و اینستاگرام حسابهای ترامپ را «برای مدت نامحدود و حداقل برای دو هفته آینده تا زمان کامل انتقال قدرت مسالمت آمیز» مسدود نگه می‌دارند.

فیسبوک و اینستاگرام پیش از این حساب آقای ترامپ را به مدت ۲۴ ساعت بستند. یوتیوب هم گفت که ویدیوی  ترامپ را حذف کرده است.

 زاکربرگ رئیس فیس بوک تأکید کرد که خطرات اجازه دادن به آقای ترامپ برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی«بسیار زیاد است».

این بدان معناست که دونالد ترامپ حداقل تا پس از انتقال قدرت به جو بایدن در 20 ژانویه قادر به ارسال پست در فیس بوک و اینستاگرام نخواهد بود.

دونالد ترامپ در نخستین واکنش به بسته شدن حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی، از قصد خود برای ایجاد «پلتفرم و تریبون» جدید برای انتشار پیام‌هایش خبر داد.

بنابراین گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در تیراندازی‌های رخ داده در جریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنگره کشته شد یک افسر پلیس محافظ ساختمان کنگره بوده است و یکی دیگر نیز یک نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا بود.جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریست داخلی نامید.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 هیلاری کلینتون هیلاری کلینتون و ترامپ سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، پیمان محقق گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای با هدف توزیع عادلانه جای پارک، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در هسته مرکزی شهر آغاز شد.
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد افزود: این طرح در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، ولیعصر، فردوسی، ۱۲ محرم و بلوار حافظ در حال اجراست.
وی افزود: برای اجرای این طرح ۲ دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.
محقق گفت: در این طرح در محل تابلو‌های نصب شده کد‌های QR وجود دارد که شهروندان با اسکن نمودن کد می‌توانند نسبت به ثبت نام اولیه در طرح اقدام و حساب کاربری مورد نیاز را تعریف و نسبت به شارژ آن اقدام کنند.
وی افزود: در صورتی که شهروندی از پارک حاشیه‌ای در این معابر استفاده و حساب کاربری آن شارژ نداشته باشد و یا در طرح ثبت نام نکرده باشد پس از ۷۲ ساعت در صورتی که اقدامی انجام نشود، جریمه توقف ممنوع برای خودرو صادر می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد