Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، از بدو شروع انقلاب، قطار حرکت‌های جهادگونه در عرصه‌های مختلف خودنمایی کرد، به‌طوری‌که این فرهنگ مردمی توانست در ابعاد سازندگی، محرومیت‌زدایی، جاده‌سازی، سنگرسازی، آب‌رسانی، تهیه مسکن، کمک به محرومان و ده‌ها عرصه گوناگون خدمات‌رسانی و نسل‌به‌نسل الگوی تلاش برای یاری‌رسانی به همنوع بین نیروهای انقلاب را دست‌به‌دست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که انقلاب اسلامی ایران به دست نسل چهارم رسیده است، اقدامات رنگ‌وبوی دیگری یافته و جوانان و نوجوانان با همان شوق‌وذوق اوایل انقلاب و بلکه بیشتر درصدد گره‌گشایی از مشکلات کوچک و بزرگ موجود در جامعه هستند و توانسته‌اند با اتکا به گذشته و نگاه بلندنظر به آینده دست به کارهای بزرگی بزنند.

رویش‌های انقلاب اسلامی بسیار گسترده بوده و توانسته جمع‌های صمیمی و وسیع همچون بسیج، هیأت های مذهبی، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی، کمیته خادمین شهدا و ... را گرد هم آورد و از اقدامات این نوع گروه‌ها، برکات زیادی نصیب جامعه کند.

خدمات گروه‌های ذکر شده بسیار متنوع بوده و منوط به فعالیت‌های فرهنگی یا مذهبی نشده است. این مراکز بزرگ و تأثیرگذار توانسته‌اند در کنار ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی و همچنین جامه عمل پوشاندن به دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی نظیر ولایت‌پذیری، شهادت‌طلبی، کمک به همنوع، استکبارستیزی، دفاع از مظلوم و ... در مواقع بحرانی و حساس همچون جنگ، عمران و آبادانی، مقابله با همه‌گیری بیماری، پیگیری و حل مشکل محرومان و سایر موارد به کمک مسئولان آمده و ناامیدی را از جامعه بزدایند.

از جمله گروه‌های فرهنگی شکل‌گرفته در طی سالیان اخیر، کمیته خادمین شهدا در سطح کشور است. هرچند فلسفه تشکیل این نوع گروه‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر پایه بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی، فرامین رهبری و تجربیات دفاع مقدس و ... است اما کمیته خادمین شهدا پا را فراتر گذاشته و توانسته همچون سایر گروه‌ها با ورود به عرصه‌های فرهنگی، مذهبی و جهادی نقش بسزایی در جامعه ایفا کند.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های کمیته خادمین شهدا خبرنگار فارس گفت‌وگویی را با امین اکبری مدیر کمیته خادمین شهدا لارستان ترتیب داده است که در زیر می‌خوانیم.

اکبری با بیان اینکه کمیته خادمین شهدا لارستان به شکل منسجم و تشکیلاتی کار خود را از سال ۹۲ در لار شروع کرده و توانسته طی این ۷ سال جوانان و نوجوان زیادی را جذب کند، اظهار داشت: این مجموعه در بخشی از گلزار شهدا مرکزی شهر لار مستقر است.

وی با اشاره به اینکه کمیته خادمین شهدا لارستان دارای ۱۲۰ نفر خادم برادر و ۷۰ نفر خادم خواهر است، افزود: ین مجموعه با هدف برگزاری اردوهای راهیان نور به‌ویژه راهیان نور دانش‌آموزی و سپس  تداوم ارتباط با دانش‌آموزان اعزامی و جذب آنها به گلزارشهدا و کار تربیتی شکل گرفت و حوزه اصلی فعالیت این مجموعه فعالیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت در سطح جامعه است.

مدیر کمیته خادمین شهدا لارستان با برشمردن اهم فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این گروه، تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، نمایشگاه شهدا، طراحی و انتشار عکس نوشته‌ها و وصایای شهدا در بستر فضای مجازی، تشکیل هسته‌های خادمین شهدا مدارس، برنامه‌‌ریزی مراسم تشییع و تدفین شهدا، مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرکز فرهنگی گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام به‌صورت هفتگی، حضور خادمین شهدا در یادمان‌های دفاع مقدس و خادمی در مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس، کاروان‌گردانی و اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی و غیره از جمله فعالیت‌های کمیته خادمین شهدا لارستان است.

این فعال فرهنگی از اجرای یک طرح ابتکاری در راستای ترویج سبک زندگی عملی شهدا خبر داد و خاطر نشان کرد: در طرح سبک زندگی عملی شهدا، تلاش شده تا با بازخوانی زندگی آنان نسبت به انتقال آن به نوجوانان و جوانان مبادرت داشت که از جمله این موارد، ورود به فعالیت‌های جهادی و کمک به محرومان است.

وی با تأکید بر اینکه با روی کار آمدن ویروس منحوس کرونا و ضرورت تقویت کارهای جهادی، کمیته گروه جهادی شهید تهمتن راه‌اندازی شد، ادامه داد: هدف از تشکیل این گروه جهادی، سازمان‌دهی بهتر خادمین در زمینه فعالیت‌های جهادی بود.

اکبری با تشریح مهم‌ترین اقدامات گروه جهادی شهید تهمتن لارستان در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: ضدعفونی کردن معابر، استفاده از خادمین در شیفت‌های جاده ای غربالگری کرونا در مبادی ورودی شهر، تولید دستکش، تهیه و توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و تبلت جهت دانش‌آموزان نیازمند در ماه مهر، تهیه و توزیع آبمیوه طبیعی جهت بیماران کرونایی و کادر درمان، تهیه و توزیع ۶۳۰ بسته یلدایی جهت نیازمندان، اهدای قاب فرش‌های حرم امام رضا(ع) به کادر درمان به مناسبت روز پرستار، تهیه و توزیع سه هزار پوستر شهید حاج قاسم سلیمانی، کلیشه زنی و توزیع آویزهای ماشین در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ... است.

مدیر کمیته خادمین شهدا لارستان، عمده افراد تشکیل دهنده اعضای این کمیته را جوانان و نوجوانان دانست و افزود: این نیروها بدون هیچ چشم‌داشت مالی،  ادامه دهنده راه شهدا هستند و هدف آنان نشان دادن سیره عملی شهدا در جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر روزی شهدا جان خود را فدای اسلام و مردم کردند، اکنون خادمین شهدا ادامه دهنده راه آنان هستند و در هر صحنه‌ای که احساس کنند جامعه به حضورشان نیاز دارد وارد آن عرصه می‌شوند، عنوان کرد: هزینه‌هایی که جهت برگزاری برنامه‌های کمیته خادمین شهدا لارستان انجام می‌شود، غالبا مردمی و با کمک خیرین تامین می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه با توجه به ارتباط با نسل نوجوان به واسطه حضور در اردوهای راهیان‌نور و آسیب‌شناسی‌های انجام شده، به این نتیجه رسیده‌ایم که متاسفانه قهرمانان واقعی کشور به خوبی به نسل جوان شناسانده نشده است، اضافه کرد: متأسفانه کار تربیتی در مدارس آنچنان که باید انجام نمی‌شود یا اینکه کافی نیست.

مدیر کمیته خادمین شهدا لارستان تأکید کرد: از مسوولین تقاضا می‌شود تا با برنامه ریزی دراز مدت در راستای مسائل تربیتی دانش‌آموزان و معرفی هرچه بهتر قهرمان واقعی به آنان و پاسخ به شبهات آنان توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدا سبک زندگی نوجوان دفاع مقدس لارستان تهیه و توزیع راهیان نور گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۶۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران

سرهنگ مجید رنجبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی – تا مقطع نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – قبل از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله و بعد از مرزداران و حکیم – شقایق می‌باشد. 

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان کرد: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • هشدار جدی به مردم در استان یزد/ خطرغرق شدن در مسیر های بارانی
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • ترافیک پرحجم ولی در حال حرکت و بدون مشکل در تهران