Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:07:20 GMT

پوتین با علی اف و پاشینیان دیدار می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۷۰۶۴

پوتین با علی اف و پاشینیان دیدار می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، فردا در مسکو با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان دیدار می کند.

محور مذاکرات پوتین با سران آذربایجان و ارمنستان بحث درباره توافقی است که به جنگ قره باغ خاتمه داد.

دور جدید درگیری های ارمنستان و آذربایجان که از ششم مهر آغاز شده بود بعد از ۴۴ روز با میانجیگری پوتین و امضای توافق صلح به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس مطبوعاتی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد توجه ویژه به مسئله کمک به ساکنان آسیب دیده از جنگ در این منطقه و همچنین رفع موانع و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و حمل و نقل در دستور کار این دیدار قرار دارد.

همچنین قرار است علاوه بر دیدار سه‌جانبه، رئیس‌جمهور روسیه دیدارهای جداگانه‌ای نیز با نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان داشته باشد.

کد خبر 5118785 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین ارمنستان الهام علی اف نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ کنگره آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی جو بایدن ایران فالح الفیاض فلسطین سوریه حشد شعبی لبنان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند

ماکرون امروز -یکشنبه- گفت مذاکرات با روسیه باید ادامه یابد و حفظ شود.

به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لا تریبیون گفت: «ما با باز گذاشتن درهای مذاکره با روسیه کار درستی انجام می‌دهیم. ما هم باید نظم بین‌الملل و هم صلح و امنیت را حفظ کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهور فرانسه همچنین خاطرنشان کرد لازم است سیاست «ابهام استراتژیک» در مورد روسیه ادامه یابد.

اواخر آوریل سال جاری میلادی ماکرون در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفته بود که اروپا باید برای ایجاد روابط با روسیه پس از پایان جنگ اوکراین آماده باشد.

ماکرون همچنین گفته بود ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و برد موشک‌های بالستیک روسیه کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه مصاحبه خود گفت: «اگر درباره اوکراین صحبت می‌کنیم، امنیت اروپایی‌ها هم باید مدنظر باشد چون این کشور ۱۵۰۰ کیلومتر مرز با برخی کشورهای اروپایی دارد. اگر روسیه پیروز شود، دیگر رومانی، لهستان، لیتوانی یا دیگر کشورها امنیتی ندارند.»

وی خاطرنشان کرد: «قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

در این میان، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو تهدیدی بری هیچ‌کس در اروپا به شمار نمی‌رود و ابراز امیدواری کرد که دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رویکردی در قبال روسیه داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند