Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای اخیر آلودگی پتروشیمی ایلام باعث مشکلات زیادی مردم شهرستان چوار و دیگر مناطق در نزدیکی این پروژه شده بود که امروز در نشستی مسئولان پتروشیمی از حل ایم معضل تا پایان سال خبر دادند.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام امروز یکشنبه در نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا که در فرمانداری چوار برگزار شد، گفت: دود ناشی از سوختن گاز اتیلن پتروشیمی ایلام مقطعی است و به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرش خزایی با بیان اینکه دغدغه پرسنل پتروشیمی ایلام حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی است، افزود: کارکنان و خانواده‌های کارکنان نیز در این منطقه زندگی می‌کنند و مدیران پتروشیمی حتی یک لحظه از محیط‌زیست غافل نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ پتروشیمی ایلام موفق به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور شده است، افزود: در سال ۹۸ نیز اخطاریه سازمان محیط زیست مبنی بر آلایندگی پتروشیمی ایلام دریافت نشده است.

خزایی ادامه داد: فلرینگ پتروشیمی ایلام به تدریج روند کاهشی را شاهد خواهد بود و با نرمال‌سازی و تثبیت شرایط راه‌اندازی الفین، تا پایان سال فلرینگ به اتمام خواهد رسید.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام افزود: ایستگاه سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی از طریق پتروشیمی خریداری و پس از جانمایی توسط شهرداری چوار نصب خواهد شد.

خزایی با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده پساب ضلع غربی پتروشیمی ایلام حذف خواهد شد افزود:تصفیه‌خانه ZLE با برترین تکنولوژی روز دنیا خریداری و ظرف یک سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و با اجرای این طرح خروجی پساب تصفیه‌خانه پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.

وی تاکید کرد: آلودگی صوتی مطرح شده در زمان پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی الفین مقطعی بود و به صورت کامل برطرف شده است.

عذرخواهی از مردم

خزایی اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی واحد الفین مشکلات از پیش تعیین‌نشده و غیر قابل پیش‌بینی به وقوع پیوست و روند نرمال‌سازی شرایط راه‌اندازی و تولید پس از یک وقفه کوتاه از سر گرفته می‌شود.

وی با عذرخواهی از مرد استان به ویژه ساکنین شهرستان چوار برای سوختن اتیلن و ایجاد دود در منطقه عنوان کرد: مدیریت و بهره‌بردار الفین تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات راه‌اندازی بکار خواهد گرفت.

وی بدعهدی لایسنسور و وندور در عدم سرویس‌دهی به پروژه الفین ایلام را در شرایط تحریم، ناجوانمردانه عنوان کرد و افزود: این پروژه بواسطه احجام، تجهیزات و راه‌اندازی توسط متخصصان بومی استان و کشور بدون حضور کارشناسان و سازندگان خارجی کم‌نظیر است.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با تقدیر از مطالبه‌گری اصحاب رسانه و فعالان زیست‌محیطی استان و فرماندار چوار گفت: پروژه الفین سیزدهم در چهارم دی ماه ۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و در این واحد علاوه بر اتیلن؛ پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع تولید شده است.

وجود صنعت در شهرستان چوار یک نعمت است

فرماندار شهرستان چوار با تاکید بر اجرای مصوبات این نشست گفت: وجود صنعت در شهرستان چوار یک نعمت است و قدردان این واحدهای صنعتی ه بویژه در حوزه مسائل اشتغالزایی هستیم.

فهد کمالوندی با بیان اینکه صنعت نیز باید به تعهدات خود به ویژه رعایت مسائل زیست‌محیطی پایبند باشد افزود: در این نشست مقرر شد پتروشیمی ایلام در یک زمان‌بندی مشخص دود ناشی از فلر اتیلن، خروج پساب پتروشیمی ایلام و آلودگی صوتی را رفع و به صورت هفتگی نتیجه را به فرمانداری و کارگروه اضطرار آلودگی هوا ارائه کند.

لزوم کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن مواد خام نفتی در پتروشیمی ایلام

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام نیز بر لزوم کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن مواد خام نفتی در پتروشیمی ایلام تاکید کرد و گفت: پتروشیمی ایلام در اسرع وقت نسبت به کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن مواد خام نفتی اقدام کند.

غلامرضا ابدالی بیان کرد: با توجه به ایجاد آلودگی شدید هوای ناشی از سوزاندن مواد نفتی و گازی، شرکت پتروشیمی باید در اسرع وقت نسبت به توقف فلرینگ و کاهش آلودگی اقدام کند.

وی گفت: با اعلام شرایط پایداری هوا از سوی اداره کل هواشناسی استان در طی چند روز گذشته و ایجاد آلودگی شدید هوا توسط شرکت پتروشیمی، بیم آن می‌رفت که ادامه روند کنونی، سلامت ساکنان شهرستان چوار را با خطر مواجه کند.

وی افزود: به همین منظور جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان در محل فرمانداری شهرستان چوار برای بررسی راهکارهای کاهش آلودگی و خطرات احتمالی با حضور اعضای کارگروه و مدیران شرکت پتروشیمی برگزار می‌شود.

ابدالی ادامه داد: شرکت پتروشیمی ایلام باید ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی در حوزه‌های آب، پساب، هوا، خاک و پسماند باشد تا سلامت ساکنان منطقه حفظ شود در غیر این صورت با هرگونه آلودگی که حیات مردم را با خطر مواجه سازد به سرعت برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 5118829

منبع: مهر

کلیدواژه: پتروشیمی ایلام آلودگی هوا ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا گرگان شهرکرد آیت الله مصباح یزدی خطبه های نماز جمعه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیوع کرونا پتروشیمی ایلام شرکت پتروشیمی شهرستان چوار کاهش آلودگی زیست محیطی راه اندازی محیط زیست خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

 

 

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • وزش باد شدید در چوار ایلام
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم