Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،قربانی مدیرکل راه آهن آذربایجان قطار ریل باس تبریز- شهرک صنعتی شهید سلیمی و بالعکس را نخستین قطار مسافربری شهرک‌های صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: این قطار به صورت روزانه و در دو رام رفت و برگشت نیروی انسانی شاغل در شهرک صنعتی شهید سلیمی آذربایجان شرقی را جابجا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی ظرفیت این قطار را ۳۳۶ نفر اعلام کرد و افزود: فعلا به منظور رعایت شرایط اضطراری شیوع کرونا از ۵۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود.

مدیر کل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: رام اول این قطار هر روز صبح راس ساعت ۵:۵۵ صبح از تبریز به سمت شهرک صنعتی شهید سلیمی حرکت و همان قطار در ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح از شهرک صنعتی مراجعت می‌کند و رام دوم این قطار نیز در ساعت ۱۴:۱۵ از تبریز حرکت  و در ساعت ۱۶:۰۵ اقدام به جابجایی نیروی انسانی شاغل در شهرک صنعتی شهید سلیمی می‌کند.

او گفت: قطار ریل باس تبریز- شهرک صنعتی شهید سلیمی و بالعکس در راستای عمل به مصوبات جلسه اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مبنی بر استفاده از خطوط ریلی در جاب‌جایی بار و مسافر برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راه اندازی شده است.

شهرک شهید سلیمی بزرگترین شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی است که ۵ هزار و ۵۸۵ هکتـار وسعت دارد و تمام قطعات آن به متقاضیان واگذار شده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطار مسافربری شهرک صنعتی شهرک صنعتی شهید سلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد

تین نیوز

راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری در دو ایالت پیشاور و راوالپیندی این کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از نشریه تریبیون پاکستان، راه آهن پاکستان نخستین تور سافاری ریلی خود به نام قطار «خورد» خبر داده که تحولی بزرگ در نحوه درآمدزایی بخش ریلی این کشور محسوب می شود.

شیخ رشید احمد وزیر راه آهن پاکستان نیز با اعلام این خبر گفت که این قطار از ایستگاه پیشاور کانت آغاز به حرکت کرده و پس از عبور از شهرهای پیشاور، نوشرا و جهانگیرا به سمت ایستگاه تاریخی آتوک خورد روانه خواهد شد که تاریخ ساخت آن به دوره استعمار بریتانیا بازمیگردد.

به گفته وزیر راه آهن پاکستان، مسافرین این قطار در طول سفر، مناظر زیبایی پیش روی خود خواهند داشت که به عنوان مثال، می توان به عبور قطار از پل فلزی تاریخی روزخانه ایندوس اشاره کرد که تاریخ ساخت آن به قرن ۱۸ بازمیگردد.

عبور قطار از مناطق حفاظت شده و امکان تماشای گونه های مختلف جانوری حیات وحش پاکستان منجر به آن شده تا راه آهن پاکستان، از «قطار خورد» به عنوان قطار سافاری یاد کند. نقطه پایانی سفر این قطار نیز در موزه ریلی آتوک خورد است که می تواند نظر مخاطبین را به خود جلب نماید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد