Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجیدباشعور مدیرمسئول انتشارات تایماز در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور این انتشاراتی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: انتشارات تایماز توانست در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ثبت نام کند هرچند پیش از این نتوانسته بود در این رویداد فرهنگی که در کرمان برگزار شده بودبه دلیل شخصی ثبت نام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

می‌توان به آینده برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در ایران امیدوار بود


وی افزود: درشرایط کنونی نتایج برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران بهتر از برگزار نشدن این رویداد ادبی است از این رو برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در میزان فروش کتاب‌های دانشگاهی موثر باشد و وضعیت کنونی جامعه از یک سو و قیمت تمام شده کتاب از سوی دیگر مانع از تهیه کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان آن نشود.

مدیرمسئول انتشارات تایماز ادامه داد: به دلیل اینکه مردم به حضور در نمایشگاه فیزیکی کتاب، حضور در این نمایشگاه‌ها و تورق کتاب‌ها پیش از خرید عادت کرده اند نمی‌توان انتظار داشت استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب و میزان فروش ناشران در این رویداد ادبی به اندازه نمایشگاه فیزیکی کتاب باشد.

باشعور بیان کرد: با توجه به گستردگی کتاب در سازمان‌ها و توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فروش آن جای خالی آموزش به مردم در قالب یک فیلم در زمینه جستجو و تهیه کتاب خالی است. می‌توان با این اقدام به مردم در جستجو و تهیه آثار مورد نظرشان کمک کرد. از جمله اقداماتی که می‌تواند به جستجو و تهیه راحت‌تر کتاب کمک کند مراجعه به سایت کتابخانه ملی، سایت ketab.ir، تماس با ناشر برای اطلاع از موجودی و قیمت کتاب مورد نظر است.

وی اظهار کرد: مخاطبان کتاب از موضوع کتاب مورد نظرشان آگاهی دارند، اما در جستجو و تهیه آن با مشکل مواجه می‌شوند که با آموزش ساده در این زمینه می‌توان مشکل آن‌ها را برطرف کرد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب نمایشگاه مجازی کتاب ناشران دانشگاهی نمایشگاه مجازی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود

رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری این رویداد در پاسخ به پرسش تسنیم از محدود شدن حضور ناشران پخته‌خوار در این دوره نمایشگاه خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ یاسر احمدوند رییس نمایشگاه کتاب تهران در نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در پاسخ به پرسش تسنیم درباره اقدام وزارت ارشاد برای ممانعت از حضور ناشران کتاب ساز و پخته خوار که به انتشار کتاب های ناشران دیگر می پردازند،  توضیح داد: ناشران پخته خوار  از گریزگاه‌ها و خلأهای قانونی برای انتشار کتاب استفاده می‌کنند و  کتاب‌هایشان با تخفیف بالا ارائه می‌شود. امسال تلاش شده اگر روشن شد که ناشری آثار ناشران دیگر را کپی کرده یا استفاده نادرست و غیرقانونی در این زمینه صورت گرفته در نمایشگاه حضور نداشته باشد، البته این مهم نیاز به کار جمعی و گروهی دارد.

پرسش دوم تسنیم به حضور ناشران دیجیتال، پلتفرم‌ها و ناشران صوتی اختصاص داشت. که رمضانی در پاسخ به این پرسش گفت:  ناشران دیجیتال در رواق دوم شرقی حضور دارند و چینش متناسب و فضای بیشتری خواهند داشت؛ سکوها می‌توانند در این مجموعه حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل