Web Analytics Made Easy - Statcounter

رپورتاژ تبلیغی / از گذشته تاکنون مقاطع فولادی نقش مهمی در صنعت و ساختمان سازی داشته‌اند. امروزه ساختمان سازی پیشرفت‌های زیادی داشته است و باطبع هرچه که جلوتر می‌رویم، خواسته‌ها و نیازها تغییر می‌کند. در میان انواع مقاطع فولادی، میلگرد و تیرآهن به عنوان پرکاربردترین مقاطع شناخته می‌شوند؛ همین موضوع باعث شده است که کارخانه‌های زیادی در این عرصه فعالیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن و میلگرد بپردازیم، اما قبل از شروع بهتر است در مورد این دو محصول کمی بیشتر بدانیم.

میلگرد چیست؟

میلگردها عضو جدانشدنی صنعت ساختمان‌سازی هستند. حجم استفاده از این محصول به قدری بالاست که می‌توان گفت قیمت این محصول یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی مسکن است.

به طور حتم همه ما بارها میلگرد را دیده‌ایم بدون اینکه به این موضوع توجه کنیم که میلگردها چه کارایی دارند و یا حتی در چه انواعی در بازار موجود هستند! میلگردها کاربردهای فراوانی در صنعت دارند و تنوع این محصول بسیار زیاد است.

تشخیص میلگردها بر اساس شکل ظاهری‌شان، کار سختی نیست! میلگردهای ساده بدون آجدار هستند و میلگردهای آجدار روی سطح خود دارای آج‌های مارپیچ یا یکنواخت هستند و درصد سختی، کربن و همچنین قابلیت خم پذری‌شان با میلگرد ساده متفاوت است برای مشاهده قیمت میلگرد میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

میلگرد یکی از پرکاربرد ترین مقاطع فولادی در بازار آهن آلات کشور است و عموما به منظور افزایش استحکام کششی بتن مورد استفاده قرار میگیرد. در وب سایت اصفهان آهن انواع میلگرد آجدار ، میلگرد ساده ، میلگرد کلاف آجدار و کلاف ساده تولید شده توسط کارخانه های مطرح کشور بدون واسطه به فروش میرسد.

 

 

 

بهترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد

بسیاری از افرادی که در حوزه‌های ساختمانی دستی دارند، به دنبال بهترین نوع مقاطع فولادی هستند. مسلما بهترین نوع مقاطع فولادی را از کارخانه‌های تولید کننده آن‌ها می‌توان شناخت و این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال آن هستند! بهترین کارخانه‌های تولید کننده این محصول عبارتند از:

1.       شرکت ذوب آهن اصفهان

قطعا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که حداقل برای یکبار هم که شده، نام کارخانه ذوب آهن اصفهان را شنیده‌اید. این کارخانه اولین جایگاه در لیست تولید کنندگان برتر میلگرد را به خود اختصاص داده است و به دلیل کیفیت محصولات تولیدی، در بین مصرف کنندگان شناخته شده است.

میلگرد تولیدی این کارخانه در دو نوع ساده و آجدار و به دو صورت دوکی و یکنواخت بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 3132 تولید می‌شود. از لحاظ قیمت، محصولات این کارخانه قیمت بالاتری نسبت به کارخانه‌های تولید کننده دارند و قطعا این موضوع عجیبی نیست! چرا که خیلی از افراد کیفیت محصول را به قیمت محصول ترجیح می‌دهند.

2.      مجتمع فولاد خراسان

مجتمع فولاد خراسان یکی دیگر از انواع کارخانه‌های تولید کننده میلگرد در ایران است. اگر در بازار آهن آلات فعال باشید، بدون شک نام میلگرد نیشابور را شنیده‌اید. میلگرد تولید شده در این کارخانه جز محصولات باکیفیت و پرطرفدار است.

3.     کارخانه فولاد میانه

این کارخانه هم در دسته بندی بهترین کارخانه‌های تولیدی میلگرد است. کارخانه فولاد میانه یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین کارخانه‌های تولید مقاطع فولادی مانند میلگرد است. میلگردهای آجدار این تولید کننده از اندازه 8 تا 32 میلی‌متر در گریدهای AII و AIII و میلگردهای ساده از سایز ۱۴ الی ۵۰ میلی متر است.

4.      فولاد آناهیتا گیلان

میلگرد آناهیتا گیلان هم برای بسیاری از افراد نامی شناخته شده است. میلگرد این کارخانه از لحاظ مشخصات فیزیکی مانند قطر اسمی، ترکیبات شیمیایی و همچنین خواص مکانیکی مطابق با استاندارد ملی است. محصولات این کارخانه پس از تولید وارد واحد کنترل کیفیت شده و پس از تایید کیفیت روانه بازار می‌شود؛ بنابراین می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

5.     مجتمع فولاد روهینا

میلگردهای تولید شده در دو نوع ساده و آجدار یکی از خدمات اصلی مجتمع فولاد روهیناست. استفاده از محصولات این کارخانه برای یکسری از افراد نسب به کارخانه‌های دیگر، ارجحیت بیشتری دارد؛ چرا که استحکام بالا به همراه وزن سبک و استاندارد از بارزترین ویژگی‌های این کارخانه تولیدی است.

 

تیرآهن چیست؟

تیرآهن یکی از مهمترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان است که برای استفاده از آن، لازم است انواع مختلف این محصول، کاربرد و ویژگی‌ها و حتی کیفیت کارخانه‌های تولید کننده این محصول را بشناسید.

به یاد داشته باشید که انتخاب نامناسب این محصول سهم زیادی در میزان عدم موفقیت پروژه‌های شما خواهد داشت.

بعد از شناخت مشخصات ظاهری میلگرد، استانداردها و همچنین بهترین کارخانه‌های تولید کننده میلگرد، بیاید کمی هم ویژگی و استانداردهای تیرآهن را بشناسیم. تیرآهن پرکاربردترین پروفیل ساختمانی تولید شده است، به طوری که هچ پروژه ساختمان سازی بدون استفاده از این محصول به پایان نمی‌رسد.

تیرآهن مقطعی است فولادی و همانطور که از نام آن هم مشخص است ، به عنوان تیر در سازه های گوناگون کاربرد دارد. معمولا تیرآهن به روش نورد گرم تولید میگردد اما ممکن است برای برخی مقاصد خاص از روش جوشکاری یا خمکاری نیز استفاده شود. در بازار ایران سه نوع تیر آهن IPE, HEB, HEA تولید میشود که تفاوت آنها در عرض و شیب باله ها میباشد.

/تیرآهنhttps://esfahanahan.com/steel/

مهمترین وظیفه‌ای که برای تیرآهن‌ها در ساختمان سازی تعریف شده است؛ تحمل فشار و وزن بارهایی است که بر ساختمان وارد می‌شود. قطعا بسیاری از افراد فعال در حوزه آهن آلات، تیرآهن و انواع آن را به خوبی می‌شناسند.

 

 

اما بد نیست شما هم بدانید که تیرآهن‌ انواع مختلفی دارد و بر اساس کاربرد و ویژگی‌هایشان در موارد گوناگونی قابل استفاده هستند.  تیراهن‌های هاش، لانه زنبوری و IPE از متداول‌ترین نوع این مقطع فولادی‌اند.

اینکه چه نوعی تیرآهنی برای پروژه شما مناسب است، کاملا به نوع پروژه ساختمان سازی شما بستگی دارد. در مواقعی ممکن است برای بسیاری از پروژه‌ها، استحکام حرف اول را بزند، بنابراین در چنین زمان‌هایی بهتر است از تیرآهن هاش یا بال پهن استفاده کنید.

در خیلی از پروژه‌ها به مقاومت کمتری نیاز است، بنابراین از تیرآهن لانه زنبوری استفاده می‌شود. البته استفاده از این نوع تیرآهن از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است؛ چرا که به دلیل وجود حفره در میان جان تیرآهن، وزن آن‌ها کمتر می‌شود. البته نمی‌توان از معایب‌های تیرآهن‌های لانه زنبوری هم چشم پوشی کرد؛ چرا که همین حفره‌ها باعث ایجاد ضعف برای این نوع تیرآهن می‌شود.

خلاصه کلام این که بهتر است قبل از انتخاب هر نوع تیرآهن، ویژگی و کاربرد هرکدام از انواع آن را بدانید تا هم به نوعی در هزینه‌هایتان صرفه جویی شود و هم اینکه بتوانید موفقیت پروژه ساختمانی خود را رقم بزنید.

بهترین کارخانه‌های تولید کننده تیرآهن

از انجایی که تیرآهن یک مقطع فولادی پرکاربرد است، پس به نوعی هم کارخانه‌های تولیدی متعددی دارد و دست شما برای انتخاب بهترین نوع این محصول کاملا باز است. کارخانه‌های زیادی در تولید این محصول فعالیت دارند ولی برای بسیاری از مصرف کنندگان مقاطع فولادی، شناخت بهترین کارخانه‌ها اهمیت زیادی دارد.

1.کارخانه ذوب آهن اصفهان

 

کارخانه ذوب آهن اصفهان به عنوان یک نام آشنا برای همه، یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولیدی تیرآهن است. به حق می‌توان گفت که کیفیت تیرآهن تولید شده این کارخانه در میان سایر کارخانه‌ها، حرف اول را می‌زند! تیرآهن معمولی، بال پهن یا هاش و همچنین تیرآهن IPE از اصلی‌ترین خدمات این کارخانه است. همه افراد فعال در حوزه صنعت و ساختمان سازی، تیرآهن این کارخانه را به خوبی می‌شناسند.

 

 2. کارخانه فولاد خوزستان

 

این کارخانه به عنوان دومین شرکت در لیست بهترین تولید کنندگان تیرآهن جای دارد. محصولات تولیدی این کارخانه شامل تیرآهن 14 و تیرآهن 16 فولاد خوزستان، شمش و اسلب است.

 

3. کارخانه نورد آریان فولاد

نورد آریان فولاد یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی مقاطع فولادی در ایران و خاورمیانه است. محصولات این نوع کارخانه شامل تیرآهن های ۱۶ نورد، تیرآهن ۱۸ نورد، تیرآهن ۲۰ نورد و تیرآهن ۲۲ نورد آریان فولاد، تیرآهن ۲۴ و ۲۷ آریان فولاد است.

4.کارخانه فولاد البرز ایرانیان

کارخانه فولاد البزر یکی دیگر از کارخانه‌های شناخته شده در زمینه تولید تیرآهن است که معمولا تیراهن‌های IPE و همچنین هاش را تولید می‌کند.

 

 5.شرکت جهان فولاد غرب کرمانشاه

شرکت جهان فولاد غرب کرمانشاه برای بسیاری از فعالان در عرصه آهن آلات شناخته شده است. این مجموعه نسبت به سایر کارخانه‌های دیگر، محصولات باکیفیتی تولید می‌کند و از این رو هم از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

سخن پایانی

یکی از مشکلاتی که اکثر خریداران مقاطع ساختمانی به خصوص پیمانکاران با آن گریبان گیر هستند؛ عدم آشنایی با بهترین کارخانه‌های تولید کننده مقاطع فولادی است. بنابراین لازم است که پیمانکاران در مورد بهترین محصولات فولادی مانند (میلگرد و تیرآهن) و کارخانه‌های معروف آن‌ها اطلاعاتی داشته باشند. شما می‌توانید با توجه به حوزه جغرافیایی و نوع سازه خود، می‌توانید یکی از کارخانه‌های برتر را انتخاب کرده و نسبت به خرید اقدام نمایید.

منبع : اصفهان آهن ( esfahanahan.com )

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رپور بهترین کارخانه ها ذوب آهن اصفهان برای بسیاری کارخانه فولاد ساختمان سازی مقاطع فولادی آریان فولاد مجتمع فولاد شناخته شده تیرآهن ها تولید شده آهن آلات ترین نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه