Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، شروود براون، سناتور ایالت اوهایو خواستار استعفای جاش هاولی و تد کروز دو سناتور جمهوری‌خواه شد که از مخالفت با نتایج کالج انتخابات ۲۰۲۰ در روز چهارشنبه حمایت کردند.

به نظر می‌رسد براون به حمایت سناتور‌ها از اعتراض به آراء کالج الکترال آریزونا و پنسیلوانیا دو ایالت مهم در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰، اعتراض داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان بحث اعتراض در آریزونا، گروهی خشن از طرفداران ترامپ با نقض امنیت و متوقف کردن روند صدور تاییدیه نتایج انتخابات، به پایتخت و ساختمان کنگره حمله کردند. 

براون اوایل روز شنبه در پیامی توییتری نوشت: هر دو سناتور به سوگند‌های خود خیانت کرده و از شورشی خشن علیه دموکراسی ما حمایت کرده‌اند.

او از هر دو قانونگذار حزب جمهوری خواه خواست تا بلافاصله استعفا کنند و گفت اگر آن‌ها این کار را نکنند، سنا باید آن‌ها را اخراج کند.

مطابق قانون اساسی آمریکا هر مجلس (کنگره) ممکن است مقررات مربوط به اقدامات خود را تعیین کند و اعضای خود را به دلیل رفتار‌های نامناسب مجازات کنند.

تاکنون تنها ۱۵ سناتور از سنا اخراج شده‌اند. بر اساس وب سایت سنا، ۱۴ نفر از این تعداد به دلیل حمایت از کنفدراسیون در طول جنگ داخلی اخراج شدند.

اظهارات براون آخرین درخواست از کروز و هاولی برای کناره گیری از قدرت پس از ناآرامی‌های ۶ ژانویه در واشنگتن است. اوباش برای جلوگیری از تایید بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی به ساختمان کنگره حمله کردند.

سناتور پتی موری عضو رده سوم رهبری حزب دموکرات سنا روز جمعه خواستار استعفای دو همکار جمهوری‌خواه خود شد.

پیش از آنکه نمایندگان مجلس برای دیدار در ۶ ژانویه آماده شوند، هاولی اولین عضو سنا بود که حمایت از اعتراض به نتایج انتخابات را در جلسه مشترک کنگره اعلام کرد. بعد‌ها کروز و چند جمهوری‌خواه دیگر نیز به او پیوستند.

هاولی گفته که هیچ خطایی از او سر نزده است. او گفت: من هرگز از همصدایی با میلیون‌ها آمریکایی که نگران سلامت انتخابات ما هستند، عذرخواهی نمی‌کنم. این کار من است و من آن را ادامه خواهم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ اغتشاش در آمریکا انتخابات 2020 جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز و آنها را به ادامه اعتراضاتشان تشویق کرد.

به گزارش ایسنا، «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا پستی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) منتشر و در آن از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ابراز حمایت کرد.

سندر در این پست با یادآوری سوابق و آثار ناشی از اعتراضات دانشجویی در دهه‌های گذشته و در برهه‌های مختلف علیه موضوعاتی نظیر نژادپرستی و جنگ نوشت: «ما در سال ۱۹۶۲ تحصن‌هایی با هدف پایان دادن به سیاست‌های نژادپرستانه در دانشگاه شیکاگو سازمان‌دهی کردیم. من در سال ۱۹۶۳ به خاطر اعتراض به تفکیک نژادی مدارس دستگیر شدم. اما اعتراضات ما به حق بود.»

او در ادامه این پست خود با تشویق دانشجویان حامی فلسطین به ادامه اعتراضاتشان گفت: «من به اینکه دانشجویان به جنگ در غزه اعتراض می‌کنند افتخار می‌کنم. همواره متمرکز و در صلح باشید. شما در سمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.»

سندرز پیشتر نیز به سابقه اعتراضات دانشجویی در ۶ دهه قبل علیه جنگ ویتنام و مطالبه پایان این جنگ و شرکت خودش در این اعتراضات اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی خودش را در یک موضع ضعیف از لحاظ سیاسی و اخلاقی قرار داده تاکید کرد:‌ «این ممکن است ویتنام بایدن باشد.»

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری‌ و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و سرایت آنها به دانشگاه‌های دیگر کشورهای غربی بعد از آن شروع شد که دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ماه گذشته میلادی از پلیس شهر نیویورک خواست به چادرهای برپا شده توسط این دانشجویان در محوطه این دانشگاه حمله کند که در نتیجه این حمله بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. با این وجود معترضان سریعا یک تحصن دیگر را برپا کردند و مجددا روز سه‌شنبه گذشته در محل تحصن خود و ساختمانی که تسخیر کرده بودند مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر نظیر کانادا، استرالیا، فرانسه و مصر نیز در همبستگی با فلسطین دست به تظاهرات و برپایی کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها زده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفانو پیولی: اعتراض هواداران؟ آنها حامی ما هستند اما عملکرد میلان قابل قبول بود
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌ خواه جهان
  • تجمع نمازگزاران البرزی در حمایت از مردم غزه و جنبش دانشجویی عدالت‌خواه جهان
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد