Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:06:18 GMT

غنی سازی ۲۰ درصد اجرا و به اطلاع آژانس رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۸۲۴۰

غنی سازی ۲۰ درصد اجرا و به اطلاع آژانس رسیده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت با حضور معاونان سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: در این جلسه آقای کمالوندی گزارشی از نحوه اجرای مواد مختلف این طرح ارائه کرد. در راستای ماده 5 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در حال تدوین جدول زمانبندی طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است که به زودی گزارش آن به کمیسیون ارائه می شود، همچنین نصب راکتورهای انگلیسی IR2M نیز آغاز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: بر اساس ماده 1 این قانون نیز غنی سازی 20 درصد اجرا شده و به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد:آقای بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه هم تاکید کرد که این وزارتخانه در کلیه مراودات بین المللی روشن کرده که مسیر کامل قانونی شدن اقدام راهبردی برای لغو تحریمات طی شده و به طرف های خارجی اجازه خدشه به این قانون را نمی دهیم.

عمویی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن تقدیر از زحمات اجزای مختلف دولت از جمله سازمان انرژی اتمی برای آغاز اجرای این قانون بر ادامه همکاری دولت و مجلس در این باره تاکید کردند.

وی اظهار داشت:کلیات لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری نیز تصویب شد و مواد آن برای بررسی بیشتر به کمیته دفاعی کمیسیون ارجاع شد.

به گزارش تسنیم، در ماده 5 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت آمده است که سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است در راستای بند 4 قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، همزمان با عملیات بهینه سازی و راه اندازی عامل واکنش (راکتور) 40 مگاواتی آب سنگین خنداب اراک، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (راکتور) آب سنگین 40 مگاواتی جدید با هدف تولید همسان های ناپایدار (رادیو ایزوتوپ) بیمارستانی با جدول زمانبندی اقدام کند و جدول زمانبندی این موضوع را ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به اطلاع مجلس برساند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس اقدام راهبردی برای لغو سازمان انرژی اتمی کمیسیون امنیت ملی قانون اقدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در هفته آینده اولین کنفرانس علوم و فنون هسته ای برگزار می شود و حدود ۴۷۷ مقاله ارائه شده، ۱۸۰ ارائه خواهیم داشت که توسط شرکت کنندگان غیرایرانی ارائه خواهند کرد.

وی افزود: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مهمان ویژه حضور خواهد داشت و سخنرانی خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره حل مسائل پادمانی با آژانس، اظهار کرد: همواره در حال تعامل و گفت و گو درباره مسائل پادمانی هستیم، لذا تاکنون دو مکان باقی مانده و ۲ مکان حل و فصل شده که دو مکان در حال گفت و گو است.

اسلامی ادامه داد: بیانیه اسفند ۱۴۰۱ از نظر ما پابرجا است و براساس آن تعامل داریم، اما این بیانیه توسط جریان مخربی که در غرب علیه ایران اقدام می کند زیر سوال رفته است. البته ما بر این بیانیه تاکید داریم و گروسی هم این را اعلام کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اذعان کرد: آقای گروسی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و من هم با وی دیدار دارم و مطمئن هستم که ابهامات برطرف می شود و در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط خود را با آژانس تقویت کنیم.

وی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس، تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم و ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آنها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایندهای همکاری با آژانس این موضوع را مکرر اثبات کرده و آنها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران، بیان کرد: اینها موضع گیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند