Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرآورد شماره ۹۴ پایتخت ایران قرار است عصر فردا برگزار شود اما آلودگی هوای تهران برای عبور و مرور عادی هم خطرناک است چه رسد به فعالیت شدید ورزشی.

به گزارش تابناک ورزشی، عبور شاخص آلودگی هوا از مرز ۲۰۰ واحدی در شمال شرق تهران و خطر زیاد برای تمامی گروههای سنی، باعث شده تا احتمال لغو و تعویق دربی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقه نیز همچون دربی قبلی سرخابی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، و خطری تماشاگران تلویزیونی را تهدید نمی‌کند، اما سلامت خود بازیکنان و مربیان و داوران در کنار عوامل مختلف برگزاری این بازی هم اهمیت دارد.

فوتبالیست ها و مربیان و داورها هم انسان هستند و تنفس زیاد ناشی از فعالیت حرفه‌ای در میدان مسابقه، می تواند تندرستی آنها را به خطر بیندازد.

طبق اطلاعات منتشر شده از اوضاع هوای تهران،  هم اکنون منطقه دارآباد با شاخص ۲۰۴ واحدی در وضعیت بنفش قرار گرفته است.
همچنین منطقه ۱۶ تهران با شاخص ۶۴ واحدی کمترین آلایندگی در سطح تهران را دارد. شاخص بین ۵۱ تا ۱۰۰ واحد هوای سالم و شاخص بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ وضعیت بسیار ناسالم محسوب می‌شود.

هوای منطقه ای که ورزشگاه آزادی در آن واقع شده ، آلودگی شدید ۱۵۱ الی ۱۷۸ را نشان داده که نگران کننده است.

در حالی که برای این بازی بلیت فروشی صورت نگرفته و لغو این تقابل حساس، آسیبی به کسی نمی رساند ، باید دید ستاد هوای پایتخت در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد؟

شاید یک روز عقب انداختن زمان مسابقه، به کسی ضربه ای وارد نکند و هوای تهران از بن بست قرمز فعلی عبور کرده و آبی شود!

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ کاظم صدیقی دربی تهران دربی ۹۴ کیفیت هوا آلودگی هوا تابناک ورزشی استقلال و پرسپولیس لغو دربی آلودگی هوا مازوت توقیف نفتکش کره ای اعلان های بین المللی استیضاح ترامپ کاظم صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۵۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

بیشتر بخوانید؛ هوای تهران در شرایط قابل قبول

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۴۱ و کیفیت هوا در وضعیت پاک است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229373 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت