Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی، با اشاره به بیانات رهبری به مناسبت ۱۹ دی که به موضوع ممنوعیت ورود واکسن های ساخت آمریکا و انگلیس برای بیماری کرونا اشاره داشت، اظهار کرد: این نگاه و توجه به تهدیدات در حوزه زیستی و محصولات امنیت زیستی این دو کشور دلایل متعددی دارد.

وی افزود: آمریکا و انگلیس از جمله کشورهای دارای فناوری‌های پیشرفته در حوزه بیولوژیک هستند و بارها از این توان همچون تولید سلاح‌های میکروبی، انتقال بیماری، تست کشت ویروس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. علیه ملت‌ها استفاده کرده‌اند.

جلالی با بیان اینکه این دو کشور به هیچ وجه حاضر نیستند که اقدامات بیولوژیک خود شامل تحقیقات، آزمایشات، آزمایشگاه‌ها و نتایج آن را در سطح جهانی، ذیل یک مکانیسم شفافیت زا قرار دهند، تصریح کرد: برای مثال چرا آمریکایی ها باید ۲۵ آزمایشگاه زیستی سطح چهار در نزدیکی ایران، روسیه و چین داشته باشند؟چرا هیچ نهادی بر آنها نظارت نمی‌کند؟

وی گفت: در حالی‌که همچنان موضوع منشاء و علت اصلی شیوع این ویروس با ابهام مواجه است و احتمال عامدانه بودن تولید و یا انتشار آن نه رد و نه تایید شده است چه طور می توان به کشورهایی مثل آمریکا که دستشان تا مرفق به خون ملتهای جهان به ویژه ایران آغشته است اطمینان کرد؟! یادمان نرفته همین آمریکا و اروپا بودند که صدام را به تسلیحات شیمیایی علیه ایران مجهز کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه یکی از روش های مرسوم آمریکایی ها برای تایید کارکرد داروها بررسی تاثیر آن بر سایر ملتهاست، گفت: قطعا ملت ایران مانند بسیاری از ملت های دیگر اجازه چنین آزمایش هایی را نمی دهد.

جلالی یادآور شد: نتایج واکسیناسیون کرونا در مقیاس جمعیت کلان می‌تواند اطلاعات باارزش و حیاتی را در اختیار شرکت های تولیدکننده قرار دهد که مبنای تهدیدات زیستی آینده علیه ملت ایران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تدبیر رهبری برای صیانت از سلامت جامعه بسیار به‌جا و شجاعانه است، تصریح کرد: ایشان اجازه نمی‌دهند ملت بزرگ ایران ابزار آزمایشگاهی غربی‌ها شوند. چطور می‌توان به کشوری که از بمب اتم علیه مردم کشور مخالفش استفاده کرده اعتماد کرد؟ چه کسی به قاتل سردار سلیمانی اطمینان دارد؟

کد خبر 578614 برچسب‌ها كرونا در ايران سردار غلامرضا جلالی واکسن دفاع - پدافند غیرعامل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سردار غلامرضا جلالی واکسن دفاع پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه، روز سه‌شنبه در دیدار با تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشورمان در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست اظهارکرد: ایران آماده اعطای بورس به دانشجویان آفریقای مرکزی برای کسب علم در تمامی حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی و بالاخص حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری آفریقای مرکزی از سال ۲۰۱۶ سعی کرده تا از زیر پرچم استعمار غرب خارج شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از ندای آزادی‌خواهی در هرگوشه از جهان حمایت کرده است و در این راستا هر توانی که در حوزه محیط زیست داریم را در اختیار مردم و دولت شما قرار خواهیم داد.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: کشور ما در کلیه زمینه‌های فناوری علمی به‌ویژه انرژی‌های نو، مدیریت منابع آب و پساب، مدیریت پسماند، حفاظت از زیستگاه‌های طبیعی و توسعه رشته‌های دانشگاهی مختلف در حوزه محیط زیست می‌تواند نیازهای مردم آفریقای مرکزی را تامین کند و در این راستا حتماً پیگیری‌ها و هماهنگی‌های لازم برای دعوت از وزیر محیط زیست این کشور برای حضور در ایران انجام خواهد گرفت.

سلاجقه با تاکید بر اینکه در آموزه‌های دینی و فرهنگی کشور ما ارتباط با ملت‌های جهان مبتنی بر انسانیت و تقوا تعریف شده است و رنگ و نژاد هیچ جایگاهی در تعریف روابط و ارتقای سطح مراودات ندارد، افزود: امیدوارم با توجه به موج جدید استعمارستیزی که در کشورهای آفریقای مرکزی آغاز شده است، استثمار برای همیشه از منطقه قاره کهن آفریقا رخت ببندد و مردم شریف این کشورها در صلح و آرامش باشند.

در ادامه این جلسه تیبولیته انگارته روبارد - وزیر شرکت های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی - با اشاره به مشکلاتی که کشور فرانسه طی سال‌ها استعمار برای آفریقای مرکزی ایجاد کرده است، اظهارکرد: من امروز به عنوان نماینده کشور آفریقای مرکزی اعلان می‌دارم که متاسفانه فضای رسانه‌های کذب و دروغ ما را از این کشور و ظرفیت‌های عالی پیشرفت آن محروم کرده و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها و نگاه انسانی شما به ارتباطات سرآمد جهان است. ما به‌صورت جدی در جمع‌آوری و مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای کشورمان دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث شده تا مردم و جوامع محلی دست به برداشت بی‌رویه از جنگل‌های آفریقای مرکزی بزنند، یادآور شد: این برداشت‌ها به همراه تغییرات اقلیمی باعث شده تا توازن فصل‌های ما که قبلاً شش ماه بارندگی و شش ماه خشکی بوده، تغییر یابد و ما اکنون برخی سال‌ها چهار ماه بارندگی یا چهار ماه خشکی داریم و این آسیب جدی به کشاورزی ما وارد کرده است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی گفت: ما نیازمند واردات فنآوری‌های نوین و تربیت نیروی انسانی کارآمد هستیم و در این خصوص از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این زمینه به ما کمک کند.

کد خبر 6093483

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله