Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سرمایه‌گذاری دشمن برای تامین اهداف استعماری‌اش در عرصه رسانه مضاعف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از منطقه آزاد انزلی، ابراهیم رضایی عصر امروز در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره رسانه ابوذر گیلان با اشاره به حوادث کشور و شکل‌گیری 2 تفکر در کشور اظهار داشت: تفکر غرب‌گرا یکی از تفکرات است که حل مشکلات کشور را در خارج از کشور جستجو می‌کند و به توانایی‌های داخلی و جوانان اعتماد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اهمیت تفکر انقلاب اسلامی که تفکر امام راحل، رهبر معظم‌ انقلاب و از تفکرات شهدا محسوب می‌شود، تصریح کرد: تفکر انقلابی به بهره‌گیری از توانایی‌های داخلی در رفع مشکلات کشور توجه و اعتماد دارد و هرجا که از این تفکر بهره گرفتیم به موفقیت رسیدیم.

رضایی با اشاره به موفقیت‌های کشور در عرصه انرژی هسته‌ای و دفاعی که با اعتماد به جوانانی همچون شهید احمدی‌روشن و تهرانی‌مقدم حاصل شده است خاطرنشان کرد: سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، علمدار تفکر انقلابی در عصر حاضر است و ایشان با بهره‌گیری از این تفکر توانست سخت‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها را به سرانجام برساند.

اردوی جهادی "سردار دل‌ها" با محوریت محرومیت‌زدایی در مناطق محروم گیلان اجرا می‌شودروایت تسنیم از مجاهدت‌های منتخبان گیلانی دهمین جشنواره مالک اشتر بسیج + فیلم46 گروه جهادی مبارزه با فساد در استان گیلان ساماندهی شد

وی با بیان‌ اینکه کاری مهم‌تر و سخت‌تر از نابودی داعش و شکست آمریکا نبود که مدافعان حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی موفق به انجام این کار شدند تصریح کرد: بهره‌گیری از تفکر انقلاب منجر به شکست آمریکایی‌ها و نابودی داعش شد بنابراین این تفکر می‌تواند مشکلات فقر، محرومیت و مشکلات اقتصاد کشور را هم‌ برطرف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بهره‌‌گیری از تفکر انقلابی در همه حوزه‌ها، مدیران و مسئولان ابراز داشت: تفکر انقلابی به‌دنبال منافع خود، غارت اموال مردم و آقازاده‌گی نیست بلکه به‌دنبال حل مشکلات مردم است‌.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی رسالت مهم‌ رسانه‌ها را تداوم راه و خط سردار شهید سلیمانی در عرصه رسانه دانست و گفت: سردار سلیمانی حتی یک ریال بابت اضافه‌کاری‌های خود دریافت نکرد؛ کسی که رسماً فرماندهی فتح بوکمال را در سوریه برعهده داشت و کارهای بسیار بزرگی انجام داد و این راه باید ادامه پیدا کند.

رضایی با بیان اینکه دشمن نتواست سردار دلها را در میدان نبرد به شهادت برساند بلکه او را ناجوانمردانه به شهادت رساند افزود: ما امروز از موشک، ناوها و رجزخوانی‌های دشمن هراس‌ و نگرانی نداریم بلکه نگرانی ما بابت موشک‌های نرم و توطئه‌های فرهنگی دشمن است.

وی اطلاعات و خبر را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: ما در یک جنگ عظیم فرهنگی و رسانه‌ای قرار داریم و رسانه‌ها هم افسران این جنگ هستند و در جنگ روایت‌ها باید بتوانیم وقایع را آن‌گونه که هست روایت کنیم و بدانیم که ترور شخصیت برخی مدیران و دشمنی در عرصه رسانه پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان‌ اینکه سرمایه‌گذاری دشمن برای تامین اهداف استعماری‌اش در عرصه رسانه مضاعف شده است و فرهنگ‌ها، سبک زندگی و مسائل اجتماعی را هدف قرار می‌دهند ابراز داشت: همه باید به آخرین ابزارها و فنون در این عرصه مجهز شویم و با دشمن مقابله کنیم.

استاد حوزه رسانه و علوم ارتباطات با‌ بیان اینکه سردار شهید سلیمانی بدون توجه به مرز به‌دنبال تامین امنیت بود و از ناموس بشر دفاع می‌کرد افزود: در کار رسانه‌ای امروز نیازمند تدبیر و شجاعت هستیم و بدانیم که در کجا و چه زمانه‌ای قرار داریم و رسانه جای تسویه حساب نیست و بتوانیم از راه و رسم سردار شهید سلیمانی در عرصه رسانه درس بگیریم.

اصحاب رسانه در گیلان امنیت شغلی ندارند

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش رسانه‌ها در راستای توسعه، پیگیری، تلاش برای رشد و بالندگی انسان بر مدار حق و عدالت اظهار داشت: جشنواره ابوذر به‌عنوان یک رویداد بررگ رسانه‌ای این فرصت را در اختیار فعالان رسانه قرار می‌دهد که با تولید آثار متناسب با نظام و انقلاب در جهت اهداف والای انقلاب تلاش کنند.

مهدی پارسا به نقش‌آفرینی رسانه‌ها برای دعوت به صلح، برقراری محبت بین انسان‌ها و امیدآفرینی در جامعه با تولید محتوا اشاره کرد و افزود: با توجه به نامگذاری امسال به‌نام جهش تولید، رسانه‌های استان گیلان به‌عنوان یکی از قطب‌های رسانه‌ای کشور تلاش‌های شایسته‌ و قابل توجهی در تولید محتوا داشتند.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات و دغدغه‌های اصحاب رسانه گفت: با تمام تلاشی که اصحاب رسانه در بحران کرونا‌ و شرایط مختلف برای بهتر کردن حال مردم و امیدآفرینی در جامعه داشتند اما مشکلات اقتصادی همچنان اهالی رسانه‌ها را در وضعیت نامناسبی قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان‌ گیلان با بیان اینکه وضعیت بیمه خبرنگاران با وجود تلاش‌های انجام شده اما هنوز به نتایج دلخواه نرسیده و نداشتن امنیت شغلی نیز از اصلی‌ترین مشکلات اصحاب رسانه است افزود: اصحاب رسانه‌ برای دفاع از کیان و حیثیت فرهنگی و رسانه‌ای به اطمینان شغلی نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه ششمین دوره جشنواره رسانه ابوذر گیلان با هزار و 386 اثر رشد 19 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است افزود: جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن‌شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران، کرونا و کمک مؤمنانه، 40 سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام و امیدآفرینی از جمله‌ محورهای جشنواره هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی،گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم به تاثیرگذاری رسانه‌ها در پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: امام(ره) با وجود تمام محدودیت‌ها و شرایط سخت آن روزگار اما‌ مباحث و پیام‌های خود را از طریق رسانه‌ها مطرح می‌کردند و این‌ پیام‌ها و رسانه‌ها تاثیر زیادی در پیروزی انقلاب داشتند.

سیدحجت مهدوی با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه‌ها و ضرورت حل مشکلات آن‌ها خاطرنشان کرد: باید در جهت بهتر شدن وضعیت رسانه‌ها کوشش کرد و در عمل نباید عقب‌نشینی شود.

انتهای پیام/612/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون امنیت ملی عرصه رسانه تفکر انقلابی اصحاب رسانه تفکر انقلاب رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند

سردار شکارچی گفت: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور بایستی با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها علاوه بر دفاع همه‌جانبه از ملت، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرایش تهاجمی بگیرند تا بر دشمن غلبه کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و جنگ نرم ستادکل نیروهای مسلح در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام، با بیان اینکه رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت و ارتقاء قدرت نرم، امنیت ملی و منافع ملی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه رسانه‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به صورت منسجم و یکپارچه با آرایش جنگی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت دلاور ایران را مورد هجوم همه‌جانبه قرار داده‌اند، رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم، هماهنگ، همگرا و با همدلی ضمن دفاع از  امنیت و منافع ملی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و... نقش‌آفرینی کنند.

سردار شکارچی در ادامه ضمن اشاره به حماسه‌آفرینی مردم سلحشور استان ایلام در طول دوره انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم استان ایلام دارای سه شاخصه و ویژگی مهم، شامل صبر و مقاومت، اخلاص و مجاهدت هستند و در این رابطه شهدای والامقامی را تقدیم کرده که یکی از شهدای شاخص و ملی کشور، دانشمند هسته‌ای ایران، شهید بزرگوار «داریوش رضایی‌نژاد» است که تربیت‌یافته این سرزمین شهیدپرور و مجاهدپرور است.

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در عرصه جنگ نرم و شناختی؛ فرماندهان، افسران و جهادگران فی سبیل الله هستند که بایستی با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها علاوه بر دفاع همه‌جانبه از ملت، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرایش تهاجمی بگیرند تا بر دشمن غلبه کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، دستیابی به پیروزی در جنگ سخت و نیمه‌سخت وابستگی شدید به کارکرد هوشمندانه و هنرمندانه در عرصه جنگ نرم و شناختی در قبل، حین و بعد از هر اقدام دارد که چنانچه در این خصوص قصوری صورت پذیرد، بسیاری از افتخارات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت؛ لذا ضرورت دارد مسئولان و فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و با شناخت کافی از ضعف‌ها و نقاط آسیب دشمنان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرایش جنگی مناسب اعم از دفاعی و تهاجمی، به صورت هوشمندانه، هدفمند و منسجم در این عرصه وارد شوند و متناسب با لایه‌ها و سطوح جنگ نرم و شناختی (احساسات و هیجانات، ادراک، اندیشه، افکار و رفتار) برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان، ضمن تشکر از همه مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در تمام سطوح، اعم از راهبردی، عملیاتی و راهکنشی در تبیین اراده رهبری، نیرو‌های مسلح و ملت ایران در قبل، حین و بعد از عملیات غرورآفرین و دشمن‌شکن وعده صادق که امت اسلامی و ملت‌های آزادی‌خواه جهان را غرق در شادی و سردمداران کفر و نفاق، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها را ذلیل، خوار و ناامید ساخت، بیان کرد: امید است این هماهنگی، همگرایی، وحدت و همدلی که در عملیات وعده صادق وجود داشت در تمام عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی