Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در این جلسه نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت با حضور معاونان سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه آقای کمالوندی گزارشی از نحوه اجرای مواد مختلف این طرح ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای ماده ۵ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در حال تدوین جدول زمانبندی طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است که به زودی گزارش آن به کمیسیون ارائه می شود، همچنین نصب راکتورهای IR2M نیز آغاز شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: بر اساس ماده ۱ این قانون نیز غنی سازی ۲۰ درصد اجرا شده و به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.

آقای بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه هم تاکید کرد که این وزارتخانه در کلیه مراودات بین المللی روشن کرده که مسیر کامل قانونی شدن اقدام راهبردی برای لغو تحریمات طی شده و به طرف های خارجی اجازه خدشه به این قانون را نمی دهیم.

عمویی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز ضمن تقدیر از زحمات اجزای مختلف دولت از جمله سازمان انرژی اتمی برای آغاز اجرای این قانون بر ادامه همکاری دولت و مجلس در این باره تاکید کردند.

وی در پایان گفت که کلیات لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری نیز تصویب شد و مواد آن برای بررسی بیشتر به کمیته دفاعی کمیسیون ارجاع شد.

 در ماده ۵ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت آمده است که سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است در راستای بند ۴ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، همزمان با عملیات بهینه سازی و راه اندازی عامل واکنش (راکتور) ۴۰ مگاواتی آب سنگین خنداب اراک، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (راکتور) آب سنگین ۴۰ مگاواتی جدید با هدف تولید همسان های ناپایدار (رادیو ایزوتوپ) بیمارستانی با جدول زمانبندی اقدام کند و جدول زمانبندی این موضوع را ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به اطلاع مجلس برساند.

پربیننده ترین بازرسان آژانس از ایران اخراج می‌شوند برق ۵میلیون مشترک رایگان شد ۲۰۲۱؛ سالی که بازار منتظر نفت ایران است محل هزینه کرد مازاد درآمدهای نفتی سال۱۴۰۰ مشخص شد وابستگی آمریکا به نفت خاورمیانه پایان یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امنیت ملی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حقوق سازمان انرژی اتمی قانون اقدام راهبردی برای لغو سازمان انرژی اتمی قانون اقدام آب سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدارهایی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.
اسلامی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

کد خبر 848651 منبع: فارس برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها