Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:45:51 GMT

بهبود کیفیت آب آشامیدنی مطالبه جدی مردم شهرضاست

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۹۰۷۶

بهبود کیفیت آب آشامیدنی مطالبه جدی مردم شهرضاست

EC به میزان املاح موجود در آب بستگی دارد، هرچقدر این املاح بیشتر باشد، EC یا شوری افزایش می یابد.

عباس رضایی روز یکشنبه در سفر یک روزه به شهرستان شهرضا و ملاقات با مردم این شهرستان در جمع خبرنگاران مساله آب و کم آبی را از مسائل و مشکلات اصلی استان برشمرد و افزود: استان اصفهان و شهرستان شهرضا در منطقه‌ای خشک واقع شده است به همین دلیل نمی‌توان صنایع آب‌بر را در این خطه توسعه داد، از این رو از صنعتگران و علاقمندان به توسعه صنایع می‌خواهیم به سمت صنایع های تک و استفاده از پساب حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد : مردم شهرستان شهرضا مردم فهیم و اندیشمند بوده و در صحنه‌های مختلف انقلاب پیشگام و پیشرو بوده اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فهم و نگرش مثبت مردم شهرضا حاکی از فرهنگ بالای آن‌هاست، ادامه داد: به همین جهت در ملاقات‌ مردمی بیشتر مسائل و مشکلات این شهرستان در جهت توسعه شهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به ساخت و ساز در حریم‌های غیرقانونی اضافه کرد: این موضوع با تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه در دستور کار ویژه قرار گرفت تا ظرف ۶ ماه آینده به صورت اصولی و منطقی حل و فصل شود.

رضایی با بیان اینکه تاکنون اقدامات توسعه‌ای در امامزاده واجب التعظیم شاهرضا صورت نگرفته است، بیان کرد: مردم شهرستان شهرضا تاکنون ۸۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند در این راستا برای حفظ کرامت و حرمت شهدا و خانواده آن‌ها باید فرهنگسرا و سالنی با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه، متولی امامزاده و نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی احداث شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بیش از هزار معلول در شهرضا وجود دارد، گفت: در این شهرستان خانواده‌هایی با پنج معلول زندگی می‌کنند که مطالباتی از جمله مسکن و وسیله حمل و نقل مخصوص معلولان داشتند که برای حل مشکلات آن‌ها اقدامات مورد نیاز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی برخی از صنعت گران شهرستان شهرضا افزود: در صورت داشتن مجوز، تسهیلات در گردش از طریق بانک‌ها به آن‌ها داده می‌شود.

رضایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم صنعتگران از تسهیلات سرمایه‌ای استفاده کنند تا علاوه بر حل مشکلات صنایع اشتغال و تولید هم ایجاد کنیم.

به گفته وی، مشکلات صاحبان صنایع و واحدهای اقتصادی با بانک‌ها در زمینه تسهیلات اگر با نگاه توسعه‌ای و به شرط آب بر نبودن و رعایت ضوابط زیست محیطی و آلایندگی باشد، برطرف خواهد شد.

استاندار اصفهان صبح روز یکشنبه در سفری یک روزه به شهرستان شهرضا به منظور افتتاح و بهره برداری از چند طرح عمرانی، خدماتی، درمانی، کشاورزی و همچنین شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار چهره به چهره با مردم وارد این شهرستان شد.

همچنین در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلستان شهدای شهرضا به مقام شامخ شهدای سرافراز به خصوص سردار شهید همت و علمای این خطه ادای احترام کرد.

شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود ۱۶۰هزارنفر ،۲۳روستا و ۲ شهر، در ۷۰کیلومتری جنوب استان قرار دارد.

برچسب‌ها شهرضا اصفهان  عباس رضایی 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرضا اصفهان عباس رضایی شهرضا اصفهان عباس رضایی اخبار کنکور شهرستان شهرضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این همایش از شورای اسلامی روستای جنداب به عنوان برترین شورای روستایی و شورای اسلامی شهر‌های قنوات، قاهان و کهک به عنوان برترین شورا‌های شهری استان تجلیل شد. 

استاندار قم در این همایش بر اهمیت و جایگاه شورا‌ها در نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: انسان ذاتاً یک موجود اجتماعی است و باید مشکلات را به صورت جمعی رفع کند.

سید محمد آقامیری عزت مدیران را در ارتباط با مردم و خدمتگزاری به آنها دانست و گفت: مدیری که درب اتاقش به روی مردم بسته باشد هیچ جایی در استان نخواهد داشت. 

وی با اشاره به مشکلات روستاییان از جمله مشکل تامین زمین برای احداث خانه‌های روستایی گفت: با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هماهنگی‌هایی برای واگذاری زمین به روستاییان صورت گرفته و باید شرایط را برای مهاجرت معکوس به روستا‌ها فراهم کنیم. 

استاندار قم خاطرنشان کرد: قطعاً با شورا‌هایی که زمین‌های روستایی را به غیر از روستاییان واگذار می‌کنند برخورد قضایی صورت می‌گیرد. 

آقامیری همچنین بر جدیت مدیران استان بر انجام مصوبات سفر‌های استانی استاندار تاکید کرد و گفت: اگر مدیری در انجام وظایف و مصوبات سفر‌ها کوتاهی کند قطعاً با او برخورد می‌شود و در حال حاضر عملکرد ۱۱ مدیر مورد رصد بازرسان قرار گرفته و احتمال برکناری و جایگزینی آنها وجود دارد.

اختیارات شوراها بیشتر شود 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با اشاره به اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ما است، گفت: به همین منظور باید اقدامات بیش‌تری را به شورا‌ها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه اراده مردم در شورا‌ها نقش اساسی دارد خاطر نشان کردد: تشکیل شورا‌ها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل، اتفاقات بسیار مطلوبی در شورا‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شورا‌ها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شورا‌ها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شورا‌ها بها داده شود.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شورا‌ها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات موجب شده است که نگاه مردم به شورا‌ها تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شورا‌ها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولین استان است.

دیگر خبرها

  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند