Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@09:43:49 GMT

صادرات نفت عربستان به آمریکا صفر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۹۵۰۹

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) نشان می‌دهد عربستان برای نخستین بار در ۳۵ سال اخیر هفته گذشته هیچ محموله‌ای به ایالات متحده آمریکا صادر نکرده است. گزارش این نهاد نشان داد که آمریکا حداقل اکنون به اندازه گذشته به نفت خاورمیانه وابسته نیست.

به گزارش اویل پرایس، داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) نشان می‌دهد عربستان برای نخستین بار در ۳۵ سال اخیر هفته گذشته هیچ محموله‌ای به ایالات متحده آمریکا صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش این نهاد نشان داد که آمریکا حداقل اکنون به اندازه گذشته به نفت خاورمیانه وابسته نیست.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر، ۸ میلیون و ۵۴۴ هزار بشکه نفت وارد کرد، این رقم در ماه ژوئن، بیش از ۳۶ میلیون بشکه بود.

واردات نفت آمریکا تا حدی غیرمعمول بوده، زیرا عربستان تهدید کرده است به‌طور سیل‌آسا به آمریکا نفت خام صادر می‌کند.

آمریکا در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی ماهانه بیش از ۴۵ میلیون بشکه نفت خام از عربستان وارد می‌کرد، این رقم در آمار هفتگی اخیر به صفر رسیده است.

واردات نفت خام ایالات متحده تنها از عربستان کاهش نیافته، واشینگتن واردات نفت خود از منطقه خاورمیانه را هم به‌طور قابل توجهی کاهش داده است.

ایالات متحده در اوایل دهه ۲۰۰۰ بیش از ۳ میلیون بشکه در روز نفت خام از منطقه خلیج فارس وارد می‌کرد.

واردات معمول واشینگتن از این منطقه در ماه اکتبر ۲۰۲۰ کمتر از نیم میلیون بشکه در روز بود، وابستگی آمریکا به نفت دیگر کشورها به‌ویژه نفت خاورمیانه روز به روز کمتر می‌شود.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آمريكا صادرات نفت خام ایالات متحده میلیون بشکه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آیا چین می‌تواند؟
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود