Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نادر کرمی اظهار داشت: به منظور حفظ جان شهروندان و افزایش ایمنی تردد عابران پیاده و ساختمان های پیرامون، به زودی نسبت به تعیین تکلیف گودهای رها شده که مدت زیادی از گودبرداری آن ها گذشته است با روند مراحل قانونی اقدام خواهد شد.

وی افزود: در مجموع حدود ۲۰ گود پر خطر در محدوده منطقه ۴ وجود دارد که ۱۵ گود پرخطر رها شده و ۵ گود پرخطر فعال هستند که  برخی از آنها چندسالی است علیرغم اتمام مهلت عملیات ساختمانی به دلیل عدم پیگیری مالک رها شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی با اشاره  به مصوبات شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر رفع خطر و تعیین تکلیف گودها توسط مالکان آنها افزود: با پیگیری های شهردار محترم تهران نسبت به ایمن سازی و رفع خطر این گودها طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها اقدام خواهد شد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۴ در ادامه افزود: از مجموع گودهای پر خطر فعال و رها شده این منطقه ، ۷ گود پرخطر با اتمام مهلت عملیات ساختمانی و عدم پیگیری مالک روبرو هستند و مابقی بلاتکلیف و رهاشده که در دست رسیدگی صدور اخطار به مالکان قرار دارند.

وی همچنین از وجود ۴ ابنیه نا ایمن و پرخطر در این منطقه خبر داد و گفت: ۳ ساختمان مسکونی به همراه یک مجتمع تجاری نا ایمن در محدوده منطقه ۴ شناسایی شده است که با همکاری سازمان آتش نشانی نسبت به ایمن سازی آن ها اقدام خواهد شد.

گام های بزرگ شهرداری منطقه ۳ برای «کوچک‌ترها»

سعید شمالی نژاد معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه فوندانسیون و تجهیزات شهری تعیین می کند که  مدیران شهری تا چه میزان به سلامت، امنیت فیزیکی، روحی و روانی شهروندان اهمیت می دهند گفت: طرح "شهر دوستدار کودک"، اجتماع محلی است که در آن اولویت ها، نیازها و حقوق کودک، بخش جدایی ناپذیر از برنامه ها، سیاست‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳، در پی اجرای طرح "دوستدار کودک" در این منطقه، شاهد شکل گیری رویکرد جمعی در بدنه اجرایی شهرداری جهت ارتقا هرچه بیشتر کیفیت زندگی کودکان در شهر هستیم.
شمالی نژاد، تامین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و بانشاط کودکان و نوجوانان در شهر، افزایش فرصت های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری وکمک به ارتقاء سلامت جسمی و روانی کودکان را از مهمترین اهداف این طرح خواند.

وی  بیان کرد: شهرداری منطقه ۳ با پیوستن به طرح دوستدار کودک  در پی فراهم آوردن بسترهای لازم جهت دخالت کودکان در ساخت و ساز آینده شهری و بروز خلاقیت‌های فردی آنها است. به نوعی می‌توان گفت که حمایت از طرح‌هایی چون شهر دوستدار کودک و فراهم نمودن بسترهای لازم جهت حضور فعال کودکان در محیط‌های شهری، به نوعی سرمایه‌گذاری در تمام حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و.... است.

آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله های مرکزی شهر تهران

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در این باره گفت: پویش طرح ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله حشمت الدوله به صورت کمپین و ایجاد شبکه ای اجتماع محور با مشارکت و همراهی مدیریت محله و شورایاران انجام خواهد شد.

آبادیان افزود: آغاز پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی در محله حشمت الدوله پاسخی به شهروندان برای بالا بردن کیفیت زندگی شهرنشینی با مشارکت خود آنان است .

شهردار منطقه ۱۱ با توجه به رشد زندگی شهر نشینی و عدم آشنایی بسیاری از شهروندان از مقررات و قواعد آپارتمان نشینی بیان کرد: پویش ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی یکی از ضرورت های عینی در فضای اجتماعی شهروندی است  و در عین حال افزایش کیفیت زندگی همسایگی بین شهروندان را موجب می شود . 

وی در تشریح اقدامات  پیش رو طرح هم-سایه-هم   با هدف تسهیل گری در محله پایلوت منطقه ۱۱ گفت : این پویش با به کار گیری ابزارهای تبلیغاتی و مشوق های اجتماعی در جهت پایدار سازی رفتار شهروندی با تاکید بر رویداد همسایگی انجام می شود.

وی گفت: هدف از تعریف این رویدادها در این طرح آشنایی با قوانین و حریم خصوصی –افزایش مسئولیت پذیر اجتماعی –ارتقاء روحیه مشارکت ومدیریت پسماند می باشد.

طرح خیابان کامل در منطقه یک، طرحی انسان محور است 
 
سید حمید موسوی شهردار منطقه یک گفت: طرح ساماندهی خیابان شهرداری با هدف کاهش ترافیک این محدوده و احداث پیاده راه در آن با دستورالعمل اجرای طرح خیابان کامل در مناطق هم سویی داشته و خیابان شهرداری محور اجرای این طرح در شمال تهران است.

وی افزود: طرح خیابان کامل با تعریف مسیرهای خاص پیاده، مسیر دوچرخه، مسیر اتوبوس، فضای سبز مناسب و... با احداث پیاده راه خیابان شهرداری حدفاصل میدان قدس و تجریش در شمال تهران اجرایی می شود.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح سامان دهی خیابان شهرداری و احداث پیاده راه در آن گفت: در راستای احداث پیاده راه خیابان شهرداری، تعریض خیابان حمید در خیابان دربند در دستور کار قرار گرفت و گفتگوهای لازم در خصوص تملک عمده پلاک های واقع در مسیر طرح انجام و نتایج مثبتی حاصل شده است و تنها یک پلاک که در حاشیه رودخانه واقع شده با استعلام از شرکت آب و فاضلاب تعیین تکلیف و سپس از طریق سازمان املاک تملک می شود.

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست خاطر نشان کرد: در شورای ترافیک با حضور شهردار تهران ۱۰ خیابان برای اجرای طرح خیابان کامل در تهران به تصویب رسیده است و خیابان شهرداری نیز یکی از این خیابان ها ست که ضرورت دارد ۹۰ تا ۹۵ درصد دستورالعمل خیابان کامل در آن رعایت شود.
گفتنی است در این نشست نماینده شرکت مشاور طرح احداث پیاده راه خیابان شهرداری(شرکت آمو دراه) از آماده بودن نقشه های اجرایی در زمینه جمع آوری پایانه اتوبوسرانی تجریش، طراحی و اصلاح هندسی خیابان های حمید، دربند و طباطبایی پور و تقاطع های مربوطه خبر داد.

 اجرای طرح حذف زوائد فیزیکی و نا زیبایی های بصری منطقه ۱۳ 

مجتبی شکری ، شهردار منطقه۱۳ تهران در خصوص طرح حذف زوائد فیزیکی و ساماندهی تابلو های اصناف در معابر اصلی نواحی چهارگانه گفت : این طرح در قالب حذف زوائد نما و کف، جمع آوری تابلو ها و بنر های غیرمجاز و همچنین جمع آوری سایبان اصناف و ...در خیابان دماوند و پیروزی به اجرا رسیده  و در سی متری نیروی هوایی نیز به زودی اجرا می شود. 
وی داشتن شهری زیبا را در گرو  حذف زوائد نما و پاکسازی نمای ساختمانها دانست  و افزود : اداره زیباسازی منطقه ۱۳ توسط عوامل نواحی اقدام به حذف و جمع آوری زوائد نما و موانع فیزیکی نموده تا گامی برای  بهسازی نمای شهری منطقه برداشته باشد .
به گفته شهردار منطقه ۱۳ ، رنگ آمیزی ۱۵ هزار متر طول از هندریل های بزرگراه امام علی (ع) بر اساس پالت رنگی  از دیگر اقدامات صورت گرفته است .
 شکری به رنگ آمیزی پوششی و  المان های شهری  در سطح محدوده اشاره کرد و یادآور شد : این اقدام به همت اداره زیباسازی و به منظور بهبود سیما و منظر شهری ، جلوه های بصری شهر و ارتقای روحیه نشاط و شادابی شهروندان  انجام می شود.

 آغاز طرح «نهضت درختکاری» در جنوبشرق تهران 
 علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: طرح «نهضت درختکاری»  با هدف توسعه فرهنگ محیط زیست و افزایش حس مسئولیت پذیری شهروندان  به توسعه و حفظ فضاهای سبز شهری، از ۱۵ دی ماه  آغاز به کار کرد و تا ۱۵ اسفند ادامه دارد.

به گفته وی، شهروندان می توانند درخواست خود را از طریق تماس تلفنی با سامانه ۱۳۷، تماس با شماره تلفن مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز به شماره ۳۳۸۷۴۰۰۰ و یا مراجعه حضوری به مرکز تحقیقات منطقه ثبت کنند تا در اسرع وقت به اعزام کارشناس و کاشت نهال مناسب در منازل آنان اقدام شود.

جعفری با اشاره به اینکه در این طرح انواع نهال درختان میوه در منازل شهروندان کاشته می شود افزود: کارشناسان اداره فضای سبز علاوه بر مراجعه به منازل شهروندان و کاشت نهال در مورد موضوعاتی نظیر کاشت، نگهداری از درختان، پاسخگویی به سوالات آنان و نیز توزیع بروشورهای آموزشی اقدام می کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی شهروندان از طرح «نهضت درختکاری»  بنرهایی با این موضوع در اماکن عمومی و محل های پر تردد منطقه نصب شده است.

برچسب‌ها شهرداری منطقه چهار تهران شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه چهار تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری منطقه چهار تهران شهرداری تهران شهر تهران اخبار کنکور ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی طرح خیابان کامل احداث پیاده راه خیابان شهرداری خیابان کامل شهرداری منطقه دوستدار کودک شهردار منطقه تعیین تکلیف گود پرخطر حذف زوائد اجرای طرح خواهد شد جمع آوری رها شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۴۱ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط کریم با شاخص ۱۰۳ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۵۷، پاسداران با شاخص ۸۵، پاکدشت با شاخص ۷۳، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۷۰، پیشوا با شاخص ۷۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۳، سرخه حصار با شاخص ۵۶، سلامت با شاخص ۶۵، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۱، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۶۵، قرچک با شاخص ۶۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۵۷ و میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۵۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، آتی ساز با شاخص ۳۱، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۲، امام خمینی با شاخص ۲۵، پارک رازی با شاخص ۱۱، پردیس با شاخص ۳۶، پونک با شاخص ۲۸، چشمه با شاخص ۳۹، دانشگاه تهران با شاخص ۲۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۳۹، دماوند با شاخص ۱۵، ژئوفیزیک با شاخص ۴۰، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۴۲، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۳۲، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۳۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۳۶، علم و صنعت با شاخص ۲۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۳۴، لواسانات با شاخص ۲۳، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۴۹، ملارد با شاخص ۴۹ و ورداورد منطقه ۲۲ با شاخص ۴۰ در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750424

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی