Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات دولت اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری را تصویب کرد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در جلسه هیأت دولت که بعدازظهر امروز به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری را که پیش‌تر در جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و با هدف تقویت فرایند نظارتی کارگروه و تطابق هرچه بیشتر با قوانین مرتبط کشور اصلاح و مصوب شده بود، تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به موجب اساسنامه مذکور، صندوق پژوهش و فناوری دارای شخصیت حقوقی مستقل و به صورت غیر دولتی در قالب شرکت سهامی و به استناد مجوز کارگروه مندرج در آئین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تأسیس شده و دارای استقلال مالی و استخدامی است که با رعایت این اساسنامه و تحت نظارت کارگروه، فعالیت می‌کنند.

فعالیت‌ها، منابع تأمین مالی و ارکان صندوق، ترکیب مجمع عمومی و هیأت مدیره و وظایف و اختیارات آن‌ها و ترکیب بازرسان صندوق، از دیگر مواد مندرج در اساسنامه یاد شده است.

در جلسه امروز هیأت دولت، معاون اول رئیس جمهوری گزارشی از سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان به هیأت وزیران ارائه داد.

در این جلسه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد، مشکلات استان سیستان و بلوچستان به ویژه در زمینه راه آهن چابهار، گازرسانی به همه شهرها، روستا‌ها و سایر مناطق استان، مشکلات صید و صیادان و مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در شهر چابهار و زاهدان، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در سفر معاون اول رئیس جمهوری همچنین از طرح‌های مهم توسعه سواحل مکران و طرح احیا ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان بازدید و مسائل و مشکلات هریک بررسی شد.

پس از این گزارش، مقرر شد کارگروهی مرکب از سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، نیرو، کشور و استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل شود تا ظرف دو هفته تشکیلات مناسب اداری با هدف مدیریت نظام بهره برداری از طرح عظیم ۴۶ هزار هکتاری سیستان و توسعه استان سیستان و بلوچستان را به دولت ارائه دهد.

در ادامه جلسه همچنین تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی و تصویب شد.

اصلاح آئین نامه حمایت از شرکت‌های نوپا

هیأت وزیران در راستای ایجاد شفافیت و تسریع در انجام وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از شرکت‌های نوپای حوزه فناوری اطلاعات، «آیین نامه حمایت از شرکت‌های نوپا» را اصلاح کرد.

به موجب اصلاح آئین نامه فوق، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است از طریق سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه خود بر اساس آئین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین که با مأموریت توسعه شرکت‌های مورد حمایت و با سرمایه حداقل یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب مربوط بودجه سالانه با مشارکت بخش غیردولتی تشکیل می‌شود، مشارکت کند.

اصلاح آئین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری

هیأت وزیران به منظور استفاده از ظرفیت‌های الکترونیکی و بهره برداری از سامانه‌های ارتباطی مجازی در برگزاری برخط (آنلاین) جلسات مجمع عمومی سالانه کانون کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند، با الحاق یک تبصره به ماده (۳۷) آئین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری موافقت کرد.

به موجب تبصره یاد شده، شورای عالی کارشناسان رسمی و کانون‌های کارشناسان رسمی دادگستری بعد از تأمین و تجهیز زیرساخت‌ها و امکانات لازم، مجازند حسب ضرورت، مجامع و انتخابات خود را به صورت مجازی برگزار کنند.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح‌های مربوط تعیین کرد.

تصویب اساسنامه نمونه صندوق‌های پژوهش و فناوری

هیأت وزیران اساسنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری را که پیش‌تر در جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و با هدف تقویت فرایند نظارتی کارگروه و تطابق هرچه بیشتر با قوانین مرتبط کشور اصلاح و مصوب شده بود، تصویب کرد.

به موجب اساسنامه مذکور، صندوق پژوهش و فناوری دارای شخصیت حقوقی مستقل و به صورت غیر دولتی در قالب شرکت سهامی و به استناد مجوز کارگروه مندرج در آئین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تأسیس شده و دارای استقلال مالی و استخدامی است که با رعایت این اساسنامه و تحت نظارت کارگروه، فعالیت می‌کنند.

فعالیت‌ها، منابع تأمین مالی و ارکان صندوق، ترکیب مجمع عمومی و هیأت مدیره و وظایف و اختیارات آن‌ها و ترکیب بازرسان صندوق، از دیگر مواد مندرج در اساسنامه یاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روحانی دولت هیئت دولت اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان آئین نامه اجرایی کارشناسان رسمی هیأت وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از انتشار نخستین فراخوان نیاز پژوهشی این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمدعلی بیگ‌زاده گفت: در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» این شرکت در نظر دارد نیاز پژوهشی خود را که با همکاری واحدهای مختلف فنی و عملیاتی شناسایی می‌شوند، در مقاطع مختلف زمانی و براساس نظام پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی وزارت نفت، میان دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز علمی، فراخوان کند.

وی عنوان نخستین فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را «تهیه و تدوین دانش‌ فنی، فناوری طراحی و پیاده‌سازی ثبت نرم‌افزار تخصصی مهندسی و عملیات نمودارگیری سطحی با قابلیت تطبیق با مجموعه‌های نمودارگیری سطحی» بیان کرد و افزود: این پروژه با همکاری متخصصان شاغل در واحدهای فنی و مدیریت خدمات ویژه حفاری شرکت تعریف و نهایی شده است و از طریق طرح پژوهشی اجرا می‌شود.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در ادامه گفت: موضوع این طرح شامل ساخت نرم‌افزار تخصصی مهندسی عملیات نمودارگیری سطحی است که پیش از این نیز یک نوبت فراخوان شده است و اکنون براساس مصوبات نشست‌های کارگروه داوری و با توجه به اصلاحیه‌های انجام‌شده، دومین فراخوان آن منتشر شد.

بیگ‌زاده درباره راه‌های دسترسی و مشاهده فراخوان بیان کرد: این فراخوان در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) به آدرس www.sate.atf.gov.ir و سامانه نظام ایده‌ها و نیازها به آدرس www.nan.ac قابل مشاهده است و پژوهشگران می‌توانند پیشنهاد خود را در قالب فرم پیشنهاد طرح پژوهشی روی سایت به آدرس www.rtd.nioc.ir تهیه و همراه با نامه رسمی از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه یا رئیس پارک علم و فناوری مربوطه در سامانه ساتع ارسال کنند.

وی گفت: اطلاعات تکمیلی مربوط به طرح پیش‌گفته روی سامانه قابل دسترس بوده و آخرین مهلت بارگذاری پیشنهادها برای علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت امسال است. شماره‌تلفن‌های ‌ ۰۶۱۳۴۱۴۴۳۵۸ و ۰۶۱۳۴۱۴۴۳۲۰ برای پاسخ‌گویی به پرسش‌ها اختصاص دارد.

دیگر خبرها

  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور