Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های عراق گفتند در جریان درگیری‌های استان ذی‌قار این کشور یک نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

شبکه «الحیاة العراقیة» به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی امنی (الاعلام الحربی) یکشنبه گزارش داد که طی درگیری‌ها و حوادث امروز در استان ذی‌قار و مرکز آن، شهر الناصریه یک نیروی پلیس کشته شده و ۳۴ نفر دیگر زخمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها، افراد معترض و تظاهرات کنندگان با نیروهای امنیتی در میدان «الحبوبی» واقع در مرکز شهر الناصریه درگیر شده و این درگیری‌ها به خشونت کشیده شده است.

این حوادث واکنش‌ جریان‌های سیاسی عراق در پی داشت با این حال واکنش‌ها متفاوت بوده است.

ائتلاف النصر به ریاست «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر اسبق عراق در بیانیه‌ای حوادث امروز ناصریه را «نقض آشکار کرامت و زیر پا گذاشتن آرزوهای آن‌ها و نقض ارزش‌های دولت و امنیت جامعه» دانست و خواستار بازبینی‌ جدی در ارزیابی و کنترل اوضاع و تصحیح مسیر به گونه‌ای که خواسته‌های جوانان و اهداف دولت را محقق کند، شده است.

این ائتلاف با بیان اینکه «مشروعیت نظام سیاسی عراق در معرض محک» قرار گرفته، از دولت و نیروهای سیاسی خواست به مسئولیت خود در گذار از مرحله انتقالی با کمتر آسیب مطابق با الزامات واضح و جدی برای انتقال به مرحله دائمی که همه خواسته‌های مردم را محقق کند، عمل کند.

«محمد العراقی»، از افراد نزدیک به مقتدی الصدر، رئیس جریان الصدر عراق در واکنش به این حوادث، معترضان را «آشوب‌گر» دانست و گفت: «هنگامی که زندان‌ها پر از افراد جریان الصدر بود، یکی از آن‌ها با خشونت تظاهرات نکرد و به نیروهای امنیتی تعرض نکرد و اغتشاش و هرج و مرج ایجاد نشد».

درگیری‌ها در شهر ناصریه بعد از آن آغاز شد که یکی از فعالان عراقی در این شهر به نام «احسان الهلالی» سه روز پیش از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. از دیشب فراخوانی برای حمایت از این شخص صورت گرفت که در نهایت مقامات استانی در ذ‌ی قار او را آزاد کردند.

این فعال عراقی بعد از آزادی، طی ویدیوئی از معترضان خواست میادین را ترک کرده و دست از مسدود کردن خیابان‌ها بردارند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق پلیس حوادث الناصریه ذی قار درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز شنبه دولت کنیا اعلام کرد، نایروبی، پایتخت کنیا، با ۳۲ کشته و نزدیک به ۱۷ هزار خانوار آواره، در شرایط بحرانی قرار دارد.

کنیا و همسایگانش در آفریقای شرقی در هفته های اخیر، بر اثر باران شدیدتر از حد معمول در اثر ال‌نینو وضعیت وخیمی داشته‌اند.

آیزاک مواورا، سخنگوی دولت کنیاگفت که سیل‌های ناگهانی جاده‌ها و محله‌ها را زیر آب برده و منجر به آواره شدن بیش از ۱۳۰هزار نفر در ۲۴ هزارخانوار شده است که بسیاری از آنها در نایروبی پایتخت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۹ کنیایی مجروح و ۱۹ نفر ناپدید شده اند، گفت: در ۱۲ ساعت گذشته مجموع افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به ۷۶ نفر رسیده است.

مواورا گفت: پیش بینی می‌شود در ۲۴ ساعت آینده طغیان انبوهی در پایین دست وجود داشته باشد.
خطیبو کاپارا، یکی از ساکنان محله جنگوانی دارالسلام، گفت: اینجا وضعیت واقعا ترسناک است.

این مرد ۳۵ ساله گفت: من و بسیاری از مردم همه اموال خود را از دست داده‌ایم، خانه‌هایمان در محاصره آب قرار گرفته است.

سیل ویرانگر بخش‌های وسیعی از نایروبی و پایتخت کنیا را در بر گرفته است. برخی جاده‌های اصلی بسته و بسیاری از مناطق زیر آب رفته است. شرکت راه‌آهن کنیا نیز خدمات مسافرتی شهری در سراسر این کشور را متوقف کرده است.

کد خبر 847837 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل کنیا حوادث جهان

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود