Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@03:11:13 GMT

وبا از نفس افتاد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۰۵۳۸

وبا از نفس افتاد

دکتر محمود سروش رئیس اداره بیمارى هاى منتقله از آب و غذاى وزارت بهداشت، اعلام کرد دیروز [7 شهریور] تعداد مبتلایان به وبا 11 مورد افزایش یافته است.

 آخرین اطلاعات نشان مى دهد که مبتلایان به وبا در تهران با یک مورد افزایش به 90 مورد، کردستان با دو مورد افزایش به 24مورد، کرمانشاه هم از 31 به 33 مورد، همدان با یک مورد افزایش به 132 مورد و استان گیلان از 46مورد به 51 مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از سوى دیگر، دکتر معصومى کارشناس مسئول مرکز مدیریت بیماری هاى وزارت بهداشت گفت: کنترل وبا یعنى جلوى پیشرفت آن گرفته شده و در چند روز آینده به صفر خواهد رسید. در عین حال رئیس مرکز مدیریت بیماری هاى وزارت بهداشت، در گزارشى به سازمان بازرسى از روند کاهش بروز بیمارى وبا در هموطنان خبر داده است. وبا از کجا آمد؟ بیمارى وبا در دهه هاى اخیر از سال 1377 با استفاده از آب آلوده در یکى از استان هاى جنوبى کشور تعدادى از هموطنانمان را مبتلا کرد و سپس بسرعت افزایش یافت. به طورى که ظرف چند هفته بیش از 9 هزار و 800 نفر به این بیمارى مبتلا شدند. در سال 1378 تعداد بیماران مبتلا به وبا به 1245 نفر رسید و در سال1383 تعداد 94 نفر در کل کشور را مبتلا کرد. وبا در سال 1377 تعداد 109 نفر را کشت و در سال‌هاى بعد آمار کشتهَ شدگان وبا مجموعاً به 23 نفر تا سال1383 رسید. در سال 1384 از ابتداى فروردین تا ششم شهریور 948 نفر به این بیمارى مبتلا شده‌اند که تاکنون تعداد 11 نفر بر اثر ابتلا به آن فوت شده‌اند.در میان مبتلایان به وبا در سال1384 سهم شهروندان ایرانى 925 نفر و اتباع خارجى 23 نفر اعلام شده است. بیشترین تعداد مبتلایان به این بیمارى در شهر تهران با آمار 199 نفر و کمترین در شهر یزد (یک نفر) اعلام شده است. براساس آمارهاى موجود، تعداد مبتلایان به وبا در سال 1384 نسبت به سال 1383 به بیش از 10 برابر رسیده است و اگرچه تعداد مبتلایان درهیچ یک از سال‌هاى 1377 تا 1384 در حدى نیست که بتوان آن را از نظر علمى اپیدمى نامید، اما سرعت انتشار و حجم رشد تعداد مبتلایان به این بیمارى در سال 1384 نسبت به سال 1383 حکایت از شرایط اضطرارى شبیه اپیدمى دارد. روزنامه ایران- سه‌شنبه 8 شهریور 1384

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تعداد مبتلایان مبتلایان به وبا مورد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۰۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.   به گزارش تسنیم، از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.   در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.   همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.   بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان