Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، چوی جونگ کان معاون اول وزارت امور خارجه کره جنوبی که در راس هیاتی از مقامات سیاسی و مالی آن کشور به تهران سفر کرده  است،  عصر امروز یکشنبه با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار مقام کره‌ای تاکید کرد که سفر وی به تهران نشان دهنده اهمیتی است که آن کشور برای توسعه مناسبات با ایران قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد کره جنوبی در صدد است که در سال جدید میلادی با حل مشکلات در روابط دو کشور، اعتماد را به روابط بازگرداند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به مسدود شدن منابع مالی ایران در کره اظهار داشت: حدود دو سال و نیم است که بانک‌های کره‌ای به طور غیر قانونی منابع ارزی ایران را به دلیل آنچه ترس از تحریم‌های آمریکا ذکر می‌شود، مسدود کرده‌اند. این اقدام که تنها تسلیم شدن در برابر باج خواهی آمریکا است قابل قبول نیست و طبعا توسعه روابط نیز تنها زمانی معنا دار خواهد بود که این مشکل حل شود.

عراقچی با اشاره به ناموفق ماندن مذاکرات مختلفی که در این مدت با مقامات کره‌ای به ویژه توسط بانک مرکزی کشورمان صورت گرفته است، گفت: از نظر ما مسدود ماندن منابع ارزی ایران در کره بیش از آن که به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشد ناشی از فقدان اراده سیاسی نزد دولت کره جنوبی است.

وی از قائم مقام وزارت امور خارجه آن کشور خواستار اهتمام جدی سئول برای یافتن سازوکار لازم برای حل این موضوع به عنوان اولویت اول در روابط دو کشور شد.

مقام کره‌ای نیز تاکید کرد که فراهم آوردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود در کره از جمله اولویت‌های دولت آن کشور نیز است و سئول مصمم است که این موضوع را تا حل نهایی پیگیری کند.

عراقچی در پاسخ به درخواست قائم مقام وزیر خارجه کره مبنی بر کمک به حل موضوع توقیف نفتکش کره‌ای خاطر نشان کرد که توقیف این کشتی در خلیج فارس و آب‌های ایران صرفا اقدامی بر پایه ملاحظات فنی و به دلیل آلودگی زیست محیطی بوده و رسیدگی به موضوع از سوی مقامات قوه قضائیه آغاز شده است.

عراقچی به طرف کره‌ای توصیه کرد از سیاسی کردن موضوع و تبلیغات بی حاصل خودداری کرده و اجازه دهد روال قانونی رسیدگی در دادگاه مربوطه در آرامش طی شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیدعباس عراقچی منابع ارزی امور خارجه کره جنوبی آن کشور کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، رسانه های رژیم صهیونیستی در حالی به نقل از یک منبع سیاسی مدعی شدند که این رژیم در هر صورت به رفح حمله خواهد کرد و با پایان جنگ موافقت نخواهد کرد که برخی منابع روایت دیگری دارند.

رسانه صهیونیستی کان به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد: برخلاف آنچه شایعه شده اسرائیل با پایان جنگ در راستای توافق اسیران موافقت نخواهد کرد. مقامات سیاسی تصمیم به ورود به رفح و نابودی گردانهای حماس گرفته اند خواه آتش بس موقت انجام شود یا نشود.

این در حالی است که منابع آگاه از پیشرفت های حاصل شده در زمینه آتش بس خبر دادند.

همزمان خانواده اسیران صهیونیست نزد حماس قرار است که ساعت هشت و نیم عصر امروز به وقت محلی در تل آویو تظاهراتی برگزار کنند و خواستار پایان جنگ شوند.

خانواده های اسیران صهیونیست اعلام کردند که تنها راه بازگشت اسیران پایان جنگ است و کابینه باید به فکر نجات جان اسیران باشد و به فشار بن گویر و اسموتریچ تن ندهد.

همزمان هاآرتص اعلام کرد که قطر مذاکرات را به پیش می برد نه مصر.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت: نتایج مذاکرات در قاهره امروز متفاوت تر از قبل است. در بیشتر موارد توافق انجام شده و نکات زیادی نمانده است. این بار به نظر می رسد که اوضاع بهتر است اما همه چیز به اسرائیل بستگی دارد.

کد خبر 6096435

دیگر خبرها

  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری