Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به مصوبه اخیر این شورا در خصوص حمایت مالی و ساماندهی بافت تاریخی این کلانشهر، گفت: این حرکت اثرگذار نویدبخش آینده‌ای روشن در مسیر خدمت به یک قشر آسیب پذیر است.

او افزود: بروز آسیب‌هایی در بافت تاریخی و در مجاور سومین حرم اهل بیت(ع) که پذیرشگاه گردشگران مذهبی و سیاحتی است آوازه این شهر تاریخی را مکدر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس بیان کرد: نه اینکه تاکنون کاری انجام نشده بلکه در راستای وظیفه و تکلیف قانونی توسط شورا، شهرداری شیراز و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، طرح‌های زیادی عملیاتی شده است.

او همگرایی و همدلی تیم شورا و شهرداری ستودنی است و باید پایان و سرانجام بهتری داشته باشد، افزود: نگاه شهرداری و شورای شهر صرفا نگاه تامین مالی و جمع آوری معتادان متجاوز وکارتون خواب نیست و قطعا نگاه بلندتری در دستور کار است.

کرمی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و در ماده ۸۰ دولت ملکف به کاهش ۲۵ درصدی آسیب‌های اجتماعی در انتهای این برنامه از میزان کنونی شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اضافه کرد: در بحث مقابله با اعتیاد به عنوان مادر تمام فساد، تکالیفی برای شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی مشخص شده اما متاسفانه در خروجی کار و نتیجه علی‌رغم تلاش‌های انجام شده اما موفق عمل نکردیم.

به گفته کرمی، سیکل درمانی معتادان سیکل موفقی نبوده و هرچند معتادان متجاهر مدتی در مراکز ماده ۱۶ و مراکز ذیل آن نگهداری می‌شوند اما دوباره شاهد حضور بسیاری از این افراد هستیم و در این صورت تمام این زحمات از بین می‌رود.

او از شهرداری شیراز خواست تا فضا و مکانی برای حضور افراد کارآفرین و سرمایه گذار در راستای بکارگیری معتادان بهبود یافته هر چند به صورت موقت پیش‌بینی کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس تاکید کرد: گرمخانه‌هایی که شهرداری شیراز فعال و مجهز کرده تنها محدود به فصل زمستان نشود بلکه از آن برای اسکان افراد شاغل و بهبود یافته در مابقی سال هم استفاده شود.

کرمی افزود: در سال ۹۸ حدود سه هزار معتاد متجاهر با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومانی ساماندهی شدند، امسال هم تا پایان آبانماه یکهزار و ۴۴۵ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شد که ۵۴ نفر از آنها زن هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با اجرای طرح ساماندهی شورای شهر شیراز ۱۴۸۰ نفر از معتادان متجاهر از سطح مناطق توسط اداره آسیب‌های شهرداری، بهزیستی و نیروی انتظامی جمع آوری و تحویل مراکز ماده ۱۶ داده شده‌اند که تست کرونای ۱۰ درصد از این افراد مثبت بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر عملکرد در درمان اعتیاد به مواد مخدر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است