Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@05:22:23 GMT

مجلس در تیررس!

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۱۰۱۸

مجلس در تیررس!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مهدی سعیدی، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: شکل‌گیری مجلسی متفاوت از مجلس گذشته، امیدهای بسیاری را نزد افکار عمومی جامعه ایجاد کرده است. این امید در شرایطی ایجاد شد که کشور با معضلات فراوانی مواجه بود و مشکلات کشور کار را بر معیشت و چرخش روزگار مردم سخت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس نوپای انقلاب در ماه‌های اخیر همه تلاش خود را برای قدم برداشتن در این مسیر برداشته است. هر چند در این مسیر با چند مانع روبه‌رو بوده است. اولین مانع فرصت کمی است که در اختیار این مجلس بوده است. مجلس در خردادماه آغاز به کار کرده و طبیعتاً دو سه ماهی تا شکل‌گیری درونی آن زمان لازم است. از این رو حدود چهار یا پنج ماه از عمر مفید مجلس بیشتر نگذشته است و طبیعی است که این زمان محدودی است تا بتوان راهکارهای مناسب برای حل مشکلات کشور ارائه داد و از مسیر قانون‌گذاری گذراند.

از سویی دیگر جوان‌گرایی و تغییر بخش عمده‌ای از نمایندگان مجلس نیز عاملی است که راه افتادن چرخ حرکت اصلاحی مجلس را در گام‌های اولیه کمی کند می‌کند.  در این میان موفق شدن مجلس انقلابی چندان به مذاق برخی جریان‌های سیاسی خوش نیامده است؛ از این‌رو لبه تیز انتقادات و هجمه‌های خود را به سمت این قطار حرکت کرده گرفته‌اند تا آن را از حرکت باز دارند!

حرکت پرقدرت و شتاب‌زای این قطار آن زمانی برای برخی جریان‌های سیاسی خطرناک‌تر از قبل خواهد شد که روز به روز به انتخابات خردادماه 1400 نزدیک می‌شویم و نمایش چهره‌ای اثرگذار از این مجلس خواهد توانست امید را به جامعه تزریق کرده و سرنوشت صندوق‌های رأی را به نفع کارآمدان و شایستگان تغییر دهد.

لذا روزی نیست که در طول چندماهی که از عمر مجلس می‌گذرد، گزارش یا خبری تخریبی از سوی مخالفان انتشار نیافته باشد! آخرین اقدام در این زمینه یادداشت «سعید حجاریان» نظریه‌پرداز این اردوگاه است که مدعی شده مجلس انقلابی با سوءتدابیر کشور را دچار «تعلیق» کرده است. این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پرچمی که این جریان برای حل مشکلات کشور از طریق مذاکره با غرب در پیش گرفته، خود بزرگ‌ترین عامل تعلیق پیشرفت کشور در طول سال‌های اخیر بوده است!

مخالفت با مجلس برای آن است که پرچم پیشرفت کشور از طریق تکیه بر توانایی‌های داخلی و بومی‌سازی و خوداتکایی را برداشته است و به نسخه وابستگی به بیرون اعتقاد ندارد. بنابراین باید مورد هجمه تخریبی قرار گیرد؛ چرا که این جریان در تلاش است با وعده به قدرت رسیدن دموکرات‌ها، افکار عمومی را فریب داده و آن را ابزاری برای پیروزی در انتخابات 1400 قرار دهد و برای چهار سال دیگر کشور را در حالت تعلیق قرار داده تا احتمالا برجام‌های جدیدی را این بار با بایدن دنبال کند! برجام‌هایی که این بار گستره تعلیق را از عرصه فناوری هسته‌ای به فناوری‌های نظامی، موشکی و... گسترش خواهد داد.

هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر از تخریب مجلس خواهیم شنید! اینجاست که باید هوشمندانه توجه کنیم که اتفاقاً مجلس انقلابی به خوبی در حال انجام رسالت خویش است که اگر چنین نبود، بدون شک موج هجمه‌ها فروکش می‌کرد.

منبع: هفته نامه صبح صادق

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس انتخابات تخریب افکار عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد

آفتاب‌‌نیوز :

 کمیته انضباطی رای خود را درمورد یکی از هواداران باشگاه سپاهان به شرح زیر صادر کرد:

"درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ از سری رقابت‌های لیگ برتر کشور، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا... گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، بنابراین مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رای صادره با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

ضمنا پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود. "

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • هوادار سپاهان ۱۰ سال محروم شد
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم