Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@22:45:27 GMT

افتتاح آکادمی تیراندازی در دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۱۳۷۵

افتتاح آکادمی تیراندازی در دانشگاه تهران

آکادمی تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با حضور رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، رییس دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان  وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و ورزش و جوانان عصر امروز (یکشنبه) افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم دکتر مهدی حسنلو، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس دانشکده‌های فنی، اظهار داشت: پرداختن به ورزش و مسائل مربوط به آن یکی از دغدغه‌هایی است که با توجه به محدودیت‌های مالی، در دانشگاه‌ ها همواره در حاشیه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بضاعت دانشکده‌ها و پردیس‌ها هم به گونه‌ای است که تمایل دارند تا بودجه‌هایی را که  در اختیار در امور ضروری‌تری هزینه کنند.

این مدیر دانشگاهی افزود: با تدبیر رییس پردیس فنی، آکادمی تیراندازی پایه‌گذاری و راه‌اندازی شده است، که بخشی از هزینه‌های آن با کمک خیرین اهدا و بخشی دیگر از بودجه فنی اختصاص یافته است.

حسنلو گفت: در این مجموعه ۱۱ خط الکترونیک تدارک دیده شده و به جرأت می‌توان گفت، این تنها سالن وزارت علوم است که با این امکانات و با بروزترین تکنولوژی‌های این رشته راه‌ندازی شده است.

وی تصریح کرد: تیم تیراندازی دانشکده‌های فنی در سطح دانشگاه و حتی وزارت علوم شرکت‌کننده داشته و اعضای آن توانسته‌اند جزو تیم‌های ملی هم قرار گیرند و همیشه نیاز چنین امکاناتی در پردیس احساس می شد.

معاون دانشجویی ، فرهنگی پردیس دانشکده فنی گفت: تدارک و تجهیز این آکادمی پنج ماه به طول انجامیده و سالن تیراندازی در مساحت ۱۵۰ متری تجهیز شده است، این مجموعه دارای اسلحه‌خانه، رخت‌کن و انبار است.

وی ادادمه داد: براساس نظر کارشناسان  تیراندازی اگر در مجموعه‌ای هشت خط الکترونیکی در نظر گرفته شود، حتی امکان برگزاری مسابقات ملی هم در آن وجود خواهد داشت در صورتیکه در این سالن ۱۱ خط الکترونیک فراهم شده است.

درخواست حمایت از خیرین برای تهیه سلاح 

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس دانشکده‌های فنی، در پایان خاطرنشان کرد: البته هنوز نیازهایی برای تکمیل این آکادمی وجود دارد، هزینه خریداری تفنگ بسیار زیاد است و من در این فرصت از خیرین و مسئولان درخواست دارم تا برای خرید تفنگ‌های مورد نیاز این مجموعه کمک کنند زیرا  برای تجهیز این آکادمی ما دست کم به ۱۰ تفنگ و یا تپانچه نیاز داریم.

در ادامه این مراسم ، هادی بشیریان رییس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، نیز گفت: خشنودیم که دانشگاه تهران با راه‌اندازی آکادمی  تیراندازی برای دانشجویان این تسهیلات را فراهم آورده و این درحالی است، که رشته تیراندازی جزو رشته‌های اصلی یونیورسیاد دانشجویان است

 وی ادامه داد: در دوره قبلی مسابقات یونیورسیاد  که در ناپل ایتالیا برگزار شد، نخستین مدال تپانچه دانشجویان در تاریخ ورزش کشور توسط دانشجویان دانشگاه الزهرا به دست آمد.

بشیریان  تصریح کرد: فدراسیون ورزش دانشگاهی، کمک به توسعه این رشته را جزو وظایف خود می‌داند و این آکادمی که امروز در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران راه اندازی شده است را می‌توان به‌عنوان پایگاهی برای برگزاری مسابقات دانشجویان در نظر گرفت و ما برای تجهیز این مرکز، نهایت تلاش خود را خواهیم کرد، و معتقدم که دانشگاه‌ها باید بتوانند در لیگ کشوری شرکت کنند.

وی افزود: همچنین در این زمینه لیگ دانشجویی نیز راه اندازی شود تا دانشگاه‌ها بتوانتد با یکدیگر این رویداد را برگزار کنند و امیدوارم بتوانیم همکاری خوبی در این زمینه با دانشگاه تهران داشته باشیم.

براساس این گزارش، سالن تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، دارای خط تیر با ۱۱ سیبل الکترونیکی با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی پیشرفته و دانش فنی روز دنیاست.

سیبل‌های الکترونیک این سالن، جزو تجهیزات مدرن تیراندازی در دنیا محسوب می‌شود که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، مختصات محل برخورد گلوله به هدف را با دقت بسیار بالا و به صورت آنی محاسبه کرده و در مانیتور تیرانداز نمایش می‌دهد.

یکی از مزیت‌های سیبل‌های بکار گرفته شده در این سالن در مقایسه با روش‌های سنتی، این است که احتمال خطا و تفسیر عامل انسانی را رفع کرده و فاصله زمانی بین شلیک و اعلام نتیجه را به صفر کاهش می‌دهد.

 این سالن، با سیبل‌های فاصله ۱۰ متر (AS۱۰)، به منظور کار با سلاح‌های بادی (کالیبر ۴.۵) طراحی شده و می‌توان آن را به صورت انفرادی یا برای برگزاری مسابقات رسمی فدراسیون تیراندازی براساس آخرین قوانین فدراسیون جهانی تیراندازی( ISSF) به کار گرفت.

مراسم افتتاحیه آکادمی تیراندازی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، دکتر ناصر سلطانی، رییس پردیس دانشکده‌های فنی، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Cxn

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تیراندازی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران آکادمی تیراندازی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، یادواره هشت شهید دانشجومعلم فرهنگیان لرستان امروز دهم اردیبهشت با حضور جمعی از دانشجویان، مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزارشد.

سردار محمد علیپور، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان در این مراسم برگزاری یادواره شهدای دانشجومعلم را گامی مهم برای الگوسازی شهیدان در جوامع دانشگاهی دانست که در تربیت و رشد افکار جوانان و ارزش‌های دینی تأثیر بسزایی دارد.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های گرانقدر چند شهید دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان تجلیل شد.

لرستان ۳۹ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس