Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،عباس پورمیدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان، فرصت‌های متعدد شغلی برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های کشاورزی در محل زندگی خود فراهم می‌شود و دیگر نیازی به مهاجرت کشاورزان برای دسترسی به آب و زمین مناسب در مناطق اطراف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمیدانی افزود: در همین رابطه شهرک تخصصی گلخانه‌ای در نزدیکی شهر قنوات قم با درنظر گرفتن زمین و چاه آب مناسب ایجاد می‌شود که نقش موثری در اشتغال کشاورزان منطقه، گسترش تولید محصول و درآمد حاصل از فعالیت‌های کشاورزی در این بخش استان، خواهد داشت.

او ادامه داد: کشت‌های گلخانه‌ای به دلیل امکان مدیریت مناسب فضا و شرایط کشت، در مقابل تنش‌های محیطی مقاوم‌تر است و به آب کمتری نیاز دارد، به همین دلیل توسعه آن در قم یک ضرورت به شمار می‌آید و باید روز به روز بر وسعت گلخانه‌های استان افزوده شود.

پورمیدانی گفت: در کشت‌های گلخانه‌ای نظارت مورد نیاز بر نحوه رشد گیاه در مراحل مختلف توسط کارشناسان صورت می‌گیرد، بنابراین محصولات تولید شده به این روش کیفیت و استاندارد لازم را دارد و به همین دلیل با فروش مناسبی در بازار مواجه است.

رئیس جهاد کشاورزی قم با اشاره به ایجاد ۲۰ هکتار گلخانه جدید در قم طی امسال بیان کرد: روند گسترش گلخانه‌ها در استان با کوتاه کردن زمان صدور مجوز‌های لازم و ارائه تسهیلات بانکی مورد نیاز سرعت بیشتری می‌گیرد و در راه رسیدن به این هدف، سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در این بخش مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

کشاورزی در قم روند رو به گسترشی دارد و با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، سهم این بخش مهم اقتصادی در حوزه تولید و اشتغال استان ارتقا قابل توجه‌ای خواهد یافت، همچنین فرآوری محصولات گلخانه‌ای نقش مهمی در موفقیت طرح‌های ارائه شده برای تجاری سازی فعالیت‌های بخش کشاورزی قم دارد و موجب کاهش تلفات تولید و زیان‌های ناشی از آن می‌شود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک گلخانه ای جهاد کشاورزی قم جهش تولید سطح تولید و اشتغال گلخانه ای بخش کشاورزی کشاورزی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف سومالی، دست کم ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام این رسانه، بارش باران شدید در مناطق مختلف سومالی به ویژه در ایالت‌ های جوبالند و هیرشبیلی سومالی طی روزهای گذشته باعث جاری شدن سیل شده است.

سیل در این مناطق بیش از ۱۲۴ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده و براساس آمار اولیه ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

مقامات محلی نسبت به ادامه بارش‌ ها و احتمال جاری شدن سیل در سومالی و دیگر کشورهای شرق آفریقا هشدار می‌ دهند.

کد خبر 6093586

دیگر خبرها

  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟